Verlengen telefoonabonnement

Verlengen telefoonabonnement 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    Ivm problemen met telefoon mijn mobiele abo vorig jaar november alvast verlengt zodat ik andere telefoon had. Abo himself ging pas 17 mei 2018 in.
    Provider heeft de abonnementen per 1-1-18 verandert en de voordelen miv 1-6-18 ook aangepast. Beide in mijn nadeel.
    Nu heb ik conflict met provider over het feit dat hun vinden dat ik niet voldoe aan de nieuwe eisen omdat mijn abo uit 2017 is en ik vind dat het een abo is uit 2018 omdat het toen is ingegaan en ik in dat geval wel recht heb op de nieuwe voordelen.

    Wie heeft er gelijk? Ben al vanaf 1 juni bezig om te proberen mijn gelijk te halen.
    21 nov '18 - 19:04:58 / 21 nov '18 - 19:15:59
  2. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    En wat is je vraag?
  3. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Je hebt een abonnement afgesloten in November. Tegen de dan geldende voorwaarden. De provider heeft gelijk.
  4. Ik denk zomaar dat de provider gelijk heeft. Het gaat in jouw geval niet alleen om het abonnement, maar ook om een telefoon waar je al wel gebruik van gemaakt hebt vanaf november 2017. Het contract is dus vanaf dan al ingegaan.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik zou even contact opnemen met het juridisch loket, kortste klap. Ik vind voor beiden iets te zeggen.
  6. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Ik vraag me 1 ding af, eerlijk gezegd....
    Als het wel in je voordeel was geweest, zou je het dan ook zo doen en in discussie gaan met de provider? (Ik hoop dat je hier ook eerlijk antwoord op wil geven....)

    Je bent accoord gegaan met de voorwaarden van toen, daar heb je ook voor getekend. Dat het abo pas later overgezet wordt, maakt (vlgs mij) niet uit.

    Ik hoop van harte dat je wel gelijk hebt voor je, maar denk dat de provider in zn recht staat.
    22 nov '18 - 10:50:39 / 22 nov '18 - 12:06:57
  7. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef ansvanmil
    Ik vraag me 2 ding af, eerlijk gezegd....
    Als het wel in je voordeel was geweest, zou je het dan ook zo doen en in discussie gaan met de provider? (Ik hoop dat je hier ook eerlijk antwoord op wil geven....)

    Je bent accoord gegaan met de voorwaarden van toen, daar heb je ook voor getekend. Dat het abo pas later overgezet wordt, maakt (vlgs mij) niet uit.

    Ik hoop van harte dat je wel gelijk hebt voor je, maar denk dat de provider in zn recht staat.


    Door het veranderen van de voordelen moet ik het nu met de helft van de belminuten doen. Het voordeel dubbele belminuten is geschrapt terwijl daar met de verlenging wel rekening mee is gehouden. Jammer voor mij.
    Kan nu voor 10? extra pm wel onbeperkt bellen er bij krijgen maar 10? is toch nog 9? meer dan dat abonnees die verlengt hebben in 2018 hoeven te betalen.
  8. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Sorry Vogeltje, maar dit staat allemaal in de voorwaarden voordat je een nieuw contract afsluit. De "service " alvast verlengen heeft wel gevolgen.

    Ze kunnen op het moment dat ze met jou een contract afsluiten alleen maar uitgaan van de op dat moment geldende voorwaarden.

    En dan nog. Wat nou, als ik zeg. Je hebt gelijk, het klopt niet. Ga je dan naar de winkel met de tekst Piep van OA heeft gezegd dat...?

    Je moet met de provider tot overeenstemming komen
    Al dan niet volgens voorwaarden of coulance. Wat wij vinden doet er niet zoveel toe. Wij zijn geen juristen.
  9. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Dat dus Smile
  10. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Je hebt recht op de voorwaarden zoals deze golden ten tijde van de verlenging. Dus niet de ingangsdatum is bepalend, maar de datum waarop je het contact hebt getekend en de daarbij toen geldende voorwaarden. De koop is immers toen tot stand gekomen.
  11. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Erna
    Je hebt recht op de voorwaarden zoals deze golden ten tijde van de verlenging. Dus niet de ingangsdatum is bepalend, maar de datum waarop je het contact hebt getekend en de daarbij toen geldende voorwaarden. De koop is immers toen tot stand gekomen.


    De voorwaarden toen abonnement werd afgesloten waren met dubbele data en dubbele belminuten, heb hier met verlengen rekening gehouden, anders had ik wel meer belminuten erbij genomen.
    Provider heeft daarna (juni 2018) de abonnementen veranderd (geen dubbele belminuten meer) ook voor de abonnementen die in 2017 of eerder zijn afgesloten. Met dit verschil dat abonnementen afgesloten in 2018 voor 1? onbeperkt bellen erbij kunnen kopen en dat dit niet kan voor eerder afgesloten abonnementen.

    Hun hebben dus ondertussen de voorwaarden veranderd zonder de mogelijkheid erbij aan te bieden om abonnement aan te passen tegen de nu geldende voorwaarden of om je abonnement aan te passen naar wat het was tentijde dat je het afgsloten hebt.
  12. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Bel je rechtsbijstand of advocaat.
Terug naar de lijst