ook antivirus vraag

ook antivirus vraag 

Onderwerp van Mar1970

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    hoe weet je welke er evt. al op je laptop staan? want ik herken dus geen namen.....

    het enige dat ik vind is windows live essentials maar bij grootte staat euh nix? dus weet ik niet of ie er wel of niet is, zeg maar.

    ik zit nu te kijken bij configuratiescherm; programma's en onderdelen.

    maar zou ik dan niet af en toe meldingen moeten krijgen hiervan, als ie wel draait?


    verder; ik kwam er dus op omdat een kennisje het had over essentials downloadne. Als ik dan kijk waar je dat kan downloaden dan staat daar dat je wel een officiele windows versie moet hebben. Hoe weet ik dat, of ik dat heb? Dat soort dingen heeft m'n ex allemaal op m'n laptop gezet.

    en ik wil dus ook bij de pc's van de meiden dan gaan kijken, ook geen idee of daar virusscanners op staan............

    dus, mijn precieze vragen

    1) hoe weet je welke er al evt. draait/draaien?
    2) hoe weet je of je legale windows hebt draaien?

    alvast bedankt voor de moeite en mocht ik hier niet mogen meeliften, dan maak ik er wel een apart topic van hoor

    Mar
  2. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970

    nobody?Smile
  3. Fantamas
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fantamas
    Wat betreft de legale Windows: Als het goed is, is dat voorgeinstalleerd, er zit dan een sticker op je computer (achterop of onderop) met een "Product key"
  4. Annyone
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annyone
    quote:
    Dit schreef Mar1970

    dus, mijn precieze vragen

    1) hoe weet je welke er al evt. draait/draaien?
    2) hoe weet je of je legale windows hebt draaien?

    1. Gewoon toch je lijst met programma's checken wat er wel en niet tussen staat. En dan maar hopen dat je iets van een antivirus tegen komt. Een antivirus start trouwens meestal op met Windows, dus zou je het in de opstartprogramma's terug moeten kunnen vinden.
    2. Zoals Fantamas zegt, zit er als het goed is een groen/roze sticker op je laptop met een productcode. Dan heb je een legale versie van Windows.

    Vervolgens kun je Microsoft Security Essentials downloaden en installeren. Misschien geeft die wel aan dat er al een antivirus op de pc staat? Geen idee eigenlijk.
    >>LINK<<
  5. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970

    dank.

    sprak toevallig ex net en heb het ook ff aan hem gevraagd maar er staat idd een goede versie op m'n laptop en er staat al essentials geinstalleerd.

    pfieuw
  6. ErikD
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ErikD
    Ik zou je daarnaast aanraden malewarebites via de site filehippo te installeren.
    Dit een zeer goed backup programma als je toch nog eens besmet wordt en het niet kan verwijderen.
    Ik gebruik het ook zakelijk om besmette computers te herstellen.
    Google: filehippo mbam
    Download laatste versie
    Let bij install alleen even op als er 3 vinkjes komen....bovenste uit zetten.
    Anders wordt het een tijdelijke betaalde versie.
    Zonder vink een gratis versie die alleen met de hand kan scannen.
Terug naar de lijst