Verbruiksmanager Essent

Verbruiksmanager Essent 

Onderwerp van Dianaa

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Ingretha
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ingretha
    Als je al jaren bij Essent zit, zit je nu buiten je contract, dwz dat je onder de variabele prijzen valt.
    Zorg dat je weer een contract afsluit.
  2. quote:
    Dit schreef Dianaa
    Uit verveling heb ik de recente meterstanden ingevoerd in de verbruiksmanager van Essent (waarvan ze adviseren om dit om de twee maanden te doen)
    Aangename verrassing, ze adviseren om mijn voorschot van ? 191 te verlagen naar ? 64

    Ik word alleen niet gewaar waar het op is gebaseerd. Nou ja, op het geschatte verbruik. Maar, we zitten nu in de laatste maand, maar dat is wel de koudste. We hebben wel een lange nazomer gehad. Daarentegen heb ik een koud huis, ben altijd ??n van de eersten die stookt, en werk sinds een half jaar 2 dagen per week thuis, dat kost natuurlijk ??k energie.

    Er zijn factoren die meespelen waardoor het gasverbruik wat is vermindert (en dat is verklaarbaar)

    Ik verander dus niets, tot de jaarafrekening van 2014 er is (moest over 2013 ? 185 terug betalen Smile)

    Ik heb dus het gevoel dat dit niet klopt. Uiteraard moet het verbruik van december nog meegerekend worden, maar dan nog lijkt het verschil ?norm

    Heeft iemand ervaring met de Verbruiksmanager van Essent? Zie ik mogelijk iets over het hoofd?


    Volgens mij tellen ze over een jaar. Stel dat je over een heel jaar 1700 euro zou moeten betalen. Je voorschot is 150 euro per maand. T/m november heb je dan 1650 euro betaald. Het voorschot voor december kan dan dus omlaag naar 50 euro.
  3. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69


    Volgens mij tellen ze over een jaar. Stel dat je over een heel jaar 1700 euro zou moeten betalen. Je voorschot is 150 euro per maand. T/m november heb je dan 1650 euro betaald. Het voorschot voor december kan dan dus omlaag naar 50 euro.


    Ja, ik denk ook dat het per jaar gaat, tenzij je na 2 maanden weer een check doet.
    Ik had een maandtarief van maar 70 euro en moest toen in mei 700 euro bij betalen, omdat ik meer verbruikt had en mijn maandtarief te laag had staan. Ik zie dat ze nu verwachten dat ik de wintermaanden weer net zo veel ga verbruiken als vorig jaar en heb mijn maandlasten nu bij de verbruiksmanager omhoog gedaan voor de zekerheid. Als je na 2 maanden opnieuw inlogt en je cijfers doorgeeft wordt er die keer wel opnieuw geeikt .
    Ik ben serieus benieuwd over twee maanden, dan pas weet ik of ik echt minder verbruik.Smile

    Kleine toevoeging voor als je weten wil hoe veel er gemiddeld besteed wordt:

    >>LINK<<
    10 dec '14 - 19:13:06 / 10 dec '14 - 19:40:04
  4. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa

    quote:
    Dit schreef Ingretha
    Als je al jaren bij Essent zit, zit je nu buiten je contract, dwz dat je onder de variabele prijzen valt.
    Zorg dat je weer een contract afsluit.


    Afgelopen voorjaar is een nieuw contract afgesloten
  5. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa

    Het klopt niet.
    Mijn nieuwe voorschot is 190
    ik krijg 122 euro terug

    klacht is ingediend (voor wat het waard is)
Terug naar de lijst