Honderd vierkante meter

Honderd vierkante meter 

Onderwerp van ---

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    quote:
    Dit schreef Frits1956

    Ook ik vind het "spannend" maar vooral heel leuk om de ontwikkeling van gewassen (virtueel) te volgen.
    Ik ben heel blij met dit draadje en de mensen die lief en leed van de volkstuin hier posten.
    Indigo, hoe gaat t met je knie? Al in je tuin aan het spitten? Smile


    Nou, het is een beetje een drama. Ik mag pas net kleine stukjes zonder krukken lopen, dus spitten, wieden zit er niet in. Deze week een kijkje gaan nemen na zes weken en het is er een oerwoud. Ik heb twee heel nette buren dus dat steekt wel af.

    Nog geen idee hoe ik dat op ga lossen.
  2. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Weten ze van je blessure?
    Want dan hebben ze er hopelijk wel begrip voor toch?
    Ik weet ook niet hoe streng het bij jou daar is.
    Bij mij bv is het heel erg vrij. En dus ook heel erg wild.

    Of je doet op een mooie dag een spit en opschoon feestje bij je tuin.
    Jij met lekkere hapjes in een stoel en de anderen laten werken en misschien al winterklaar maken?
    Zoiets?
    Kan heel gezellig zijn.
    Maar ja, dat is misschien ook wel weer te belastend voor je been.

    Mijn buren gaan me helpen achterin de boel af te bakenen.
    Ze hebben platen over van de vorige tuin. En ze hebben daar zelf ook heel veel profijt van. Ik ben er wel blij mee want ik ben echt een watje met sommige dingen. Daar achterin is het zo wild. Er zit een groot hol. Ik hoop van een konijn en niet van iets engers. Maar ja, dit hoort er ook bij natuurlijk. Onderdeel van mijn tuintherapie denk ik dan maar. Dus dan ga ik eerst maar eens daar brandnetels, en springbalsemien :D en nog veel meer verwijderen zodat ik er zelf beter zicht op heb. Ik vind het wel best stom van mezelf maar ik ben dus helemaal niet stoer.
    Nou ja, ik ben dan wel weer stoer als ik het ondanks mijn angst het toch ga doen. :D
  3. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    Ik heb nog steeds geen groen licht van arts of fysio. Herstel van deze operatie duurt lang, ik blijf nog heel lang zwelling houden en ben nog niet aan krachtopbouw begonnen. Ik viel op 4 april, het is nu 4 september Smile. Ik loop niet meer met krukken maar nog wel wat mank. Ik heb een brace voor de zwaarste dagen.

    De moestuin is overwoekerd, dat is vervelend. Ik haal er af en toe een courgette uit en wat wortels.

    Nu denk ik erover om permacultuur aan te leggen deze winter, voor twee derde ongeveer. Het lijkt me ideaal nu er niet meer tegenop te wieden valt. Zou ik daar toestemming voor nodig hebben? Ik begrijp dat ik de bestaande begroeiing bedek met karton, mulch en stro. Wie weet hier meer van? Iemand opperde het heel vroeg in het draadje, ik zal straks eens teruglezen.
  4. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    quote:
    Dit schreef Anthea
    Weten ze van je blessure?
    Want dan hebben ze er hopelijk wel begrip voor toch?
    Ik weet ook niet hoe streng het bij jou daar is.
    Bij mij bv is het heel erg vrij. En dus ook heel erg wild.

    Of je doet op een mooie dag een spit en opschoon feestje bij je tuin.
    Jij met lekkere hapjes in een stoel en de anderen laten werken en misschien al winterklaar maken?
    Zoiets?
    Kan heel gezellig zijn.
    Maar ja, dat is misschien ook wel weer te belastend voor je been.

    Mijn buren gaan me helpen achterin de boel af te bakenen.
    Ze hebben platen over van de vorige tuin. En ze hebben daar zelf ook heel veel profijt van. Ik ben er wel blij mee want ik ben echt een watje met sommige dingen. Daar achterin is het zo wild. Er zit een groot hol. Ik hoop van een konijn en niet van iets engers. Maar ja, dit hoort er ook bij natuurlijk. Onderdeel van mijn tuintherapie denk ik dan maar. Dus dan ga ik eerst maar eens daar brandnetels, en springbalsemien :D en nog veel meer verwijderen zodat ik er zelf beter zicht op heb. Ik vind het wel best stom van mezelf maar ik ben dus helemaal niet stoer.
    Nou ja, ik ben dan wel weer stoer als ik het ondanks mijn angst het toch ga doen. :D


    Ja, ik heb ze ge?nformeerd dat ik ergens in september pas weer wat kan gaan doen. Ik vind het vervelend voor mijn buren maar het is niet anders.

    Het is inderdaad of alles eruit voor de winter met een groepje mensen. Of nu een mooie permacultuur aanleggen met de bestaande begroeiing.
  5. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Hoe is het bij jou nu Indigo?

    Ik krijg misschien een ander tuintje op hetzelfde complex.
    Ik ga foto's bijvoegen. Het is er meer zonnig. Ik heb nu toch best veel schaduw.
    Rechts bij het hoge gras, daar staan zo te zien wel wat fruitboompjes.
    Dat wil ik zo laten en ik kan er laag fruit zetten en een zitgedeelte zodat we er ook lekker kunnen ontspannen.
    Links van het pad dat wil ik omspitten.
    Binnenkort komt een boer stalmest en champost leveren voor het complex, twee grote bergen voor iedereen.
    Ik verheug me er wel op.
    Het is nu van de penningmeester. Die gaat stoppen. Het is al verwaarloosd zoals je ziet.
    Maar ik zie de mogelijkheden.
    Het is een meer open stukje itt wat ik nu heb. En eigenlijk vind ik dat wel lekker.
    Dichter bij de ingang ook dus minder lang lopen met de emmers mest, en ook dichter bij de waterpomp. :D

    De laatste foto is vorige week zaterdag genomen.
    Onze andijviefoto. De man in het midden deelde andijviekroppen uit.
    Hij en zijn vriend hebben de meest nette en productieve tuin van iedereen.
    Hun vaders tuinierden ook al samen, prachtig toch?
    We hadden een moestuinfeestje afgelopen zaterdag. Heel gezellig.
    Het is een fijn clubje tuiniers.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  6. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik krijg het nieuwe tuintje! Ik ben blij! SmileSmileSmileSmileSmileSmile
  7. quote:
    Dit schreef Anthea
    Ik krijg het nieuwe tuintje! Ik ben blij! SmileSmileSmileSmileSmileSmile


    Leuk! Ik heb vandaag volgend voorjaar ook een tuintje, mag een stuk van wat oudere mensen die het teveel vinden worden.
  8. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    quote:
    Dit schreef frida_m


    Leuk! Ik heb vandaag volgend voorjaar ook een tuintje, mag een stuk van wat oudere mensen die het teveel vinden worden.


    Oh, wat heerlijk.
    Ken je het stukje grond al?
    Heb je ook plannen?
    Ik ben echt blij dat ik er in het voorjaar mee begonnen ben.
    En ik verheug me helemaal op volgend jaar.
  9. quote:
    Dit schreef Anthea


    Oh, wat heerlijk.
    Ken je het stukje grond al?
    Heb je ook plannen?
    Ik ben echt blij dat ik er in het voorjaar mee begonnen ben.
    En ik verheug me helemaal op volgend jaar.


    Ik weet ongeveer waar het is, maar weet nog niet hoe groot het is. Wel dat het zonnig ligt, dus dat is mooi. Wil in ieder geval aardappelen, boontjes, pompoen en snijbiet.
  10. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo

    Ik heb mijn tuin afgezegd. Helaas. Het was een leuk project maar uiteindelijk onhaalbaar. Vanwege knieoperatie en frozen shoulder ben ik niet in staat in een tuin te werken met die intensiteit. Misschien over een paar jaar weer. Nu heeft een Roemeense vrouw het overgenomen, zij heeft veel tijd en is fit.

    In het kader van kleiner denken wil ik nu chilipeperbonzais gaan kweken (geen grap, is wel een meerjarenplan)

  11. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Ahh
  12. Jacques
    Carpe diem

    Toon alleen de berichten van Jacques
    quote:
    Dit schreef indigo
    Ik heb mijn tuin afgezegd. Helaas. Het was een leuk project maar uiteindelijk onhaalbaar. Vanwege knieoperatie en frozen shoulder ben ik niet in staat in een tuin te werken met die intensiteit. Misschien over een paar jaar weer. Nu heeft een Roemeense vrouw het overgenomen, zij heeft veel tijd en is fit.

    In het kader van kleiner denken wil ik nu chilipeperbonzais gaan kweken (geen grap, is wel een meerjarenplan)


    Wel balen voor je zeg..Is je knie al wel weer op normale dikte?Zag een keer een foto ervan.
Terug naar de lijst