Honderd vierkante meter

Honderd vierkante meter 

Onderwerp van ---

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Ge?nspireerd door jou heb ik de helft van mijn bloemen border inmiddels vrij gemaakt voor groente. Het is maar iets van 5 m2, maar toch even wat meer dan de vierkante meter die ik had. Heb gisteren de vaste planten er uit gehaald ( deels overgezet naar andere helft) en de boel omgespit en bedekt met fijngemaakt afgestorven blad en takjes. Heerlijk werk inderdaad!
  2. Mijn aardappelen beginnen nu net te bloeien. Heb truffelaardappels, roodschillige en nog gewone met lichte schil. Ben erg benieuwd wat ik uit de grond ga halen. Maar laat ze nog even zitten.
  3. quote:
    Dit schreef Malero



    Hoe kom jij aan truffelaardappelen?
    Ik dacht dat je die gewoon moest maken. ( Aardappelen en een stuk truffel ernaast leggen in een bak)


    Truffelaardappels zijn paarse aardappelen ( zie ook de foto van Indigo). Van binnen en buiten knalpaars en qua formaat lijken het ook truffels. Maar ze smaken gewoon naar aardappel. Is dus wat anders dan wat jij bedoelt. Ik heb ze op een aardappel congres (ja, dat bestaat😃) gekregen, en er een paar in de grond gestopt.
  4. Ziet er goed uit Anthea. Mijn courgette planten hebben tot nu toe alleen mannelijke bloemen. Maar dat zal hoop ik nog wel goedkomen.
  5. quote:
    Dit schreef Anthea
    Ik krijg het nieuwe tuintje! Ik ben blij! SmileSmileSmileSmileSmileSmile


    Leuk! Ik heb vandaag volgend voorjaar ook een tuintje, mag een stuk van wat oudere mensen die het teveel vinden worden.
  6. quote:
    Dit schreef Anthea


    Oh, wat heerlijk.
    Ken je het stukje grond al?
    Heb je ook plannen?
    Ik ben echt blij dat ik er in het voorjaar mee begonnen ben.
    En ik verheug me helemaal op volgend jaar.


    Ik weet ongeveer waar het is, maar weet nog niet hoe groot het is. Wel dat het zonnig ligt, dus dat is mooi. Wil in ieder geval aardappelen, boontjes, pompoen en snijbiet.
  7. quote:
    Dit schreef frida_m


    Ik weet ongeveer waar het is, maar weet nog niet hoe groot het is. Wel dat het zonnig ligt, dus dat is mooi. Wil in ieder geval aardappelen, boontjes, pompoen en snijbiet.


    Inmiddels staan de eerste groenten in mijn tuin: peultjes, sugarsnaps, raapstelen en radijs. Het is heerlijk losse grond (zavel), makkelijk te bewerken. Er staan ook rozen, braam, aardbeien en stokrozen op de tuin van de vorige eigenaren. Nu wachten op zonnig groeizaam weer.

    Jammer Indigo, dat het voor jou niet meer haalbaar is. Ik deel de tuin overigens samen met een vriendin, dat scheelt wel.
  8. quote:
    Dit schreef Anthea


    Heerlijk Frida. Ik zal ook eens een update schrijven maar ik wilde nog even snel een tip geven:
    Bij de Aldi deze week is het vliesdoek in de aanbieding. Verschillende maten maar ik heb een paar pakken van die van 1,5 bij10 genomen.
    Kosten 1.99 euro. Dat is echt heel goedkoop vergeleken andere adressen.



    Waar gebruik je dat voor?
  9. quote:
    Dit schreef Anthea
    Bijvoorbeeld om planten af te dekken bij evt nachtvorst.
    Of bv om de bonen die gezaaid zijn te beschermen tegen vraat.
    En de plantuitjes ook bv.
    Het is wel lichtdoorlatend.

    O ja, de Lill gordijnen van Ikea zijn heel goedkoop en daar kun je bv je kolen mee afdekken en de worteltjes en zo.


    Net even bij de Aldi geweest, maar daar was het helaas al op. Die vitrage van IKEA ga ik zeker nog wel halen.
  10. Die zien er al goed uit, die pepertjes van jou. Hier zijn ze nog Ieniemienie. Hoop dat het nu eindelijk eens wat warmer wordt, want op de tuin het het ook nog niet erg snel.
  11. In mijn tuin liggen inmiddels meerdere pompoenen te rijpen. Ze zijn van de buurman, die plant groeit maar door 😀
    Plaatje
Terug naar de lijst