Stanleymes kopen als kind

Stanleymes kopen als kind 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Salome zelf op 11 januari 2017 om 11:49:14

Terug naar de lijst
  1. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Salome



    Volgens mij valt een stanleymes helemaal niet onder de wapenwet. Hieronder vallen alleen dingen die bedoeld zijn om een ander te bezeren, niet dingen waarmee je dat eventueel ook zou kunnen doen. Want dan zou een aardappelschilmesje ook onder die wet vallen.


    categorie IV beschrijft zaken die wel vrij verkocht mogen worden.

    Bovendien kunnen er ook nog plaatselijke verordeningen zijn.

    En als Blokker geen aardappelschilmesje wil verkopen aan een minderjarige is dat hun goed recht denk ik.
  2. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef Salome



    Ik ben echt heel erg van niet autorijden zonder riem om en vroeger zaten de stopcontacten achter een veilige dinges en geen kind samen met de hond in de kamer en ga zo maar door. Maar hier stopt het geloof ik.Smile



    Mooi een reden om er zelf eens op uit te gaan om een stanley-mesje te gaan kopen.
    Misschien doe je nog leuke ideen op bij de DHZ winkel
  3. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Vroeger mocht ik ook alleen met mijn koksmessen over straat lopen met een briefje van de chef. Soms ging ik wel eens werken ( als minderjarige) in een ander filiaal en dan kreeg ik dat briefje mee.

    Ik kan me het wel voorstellen dat het strenger is geworden met die idioten van tegenwoordig.
    Dankzij intolerante idioten moet wij vrijheid inleveren, zo is het dus wel.
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Het gaat soms wel ver inderdaad, zeker bij landelijke ketens denk ik dan. De lokale ijzerboer die zijn klanten nog een beetje kent is misschien wat soepeler?

    Enfin, ik las laatst bij een nieuwsbericht dat zelfs een schroevendraaier in je auto hebben.. en daarmee rijden ('s nachts) gezien kan worden als 'op stap met inbrekerswerktuig'.. [(in combinatie met een APV) SMILIE00153]
    Of het echt waar is weet ik niet.. maar een beetje auto heeft gewoon een gereedschapsset met een schroevendraaier daarin. Ook wel boordgereedschap genoemd. Dat zou dan niet mogen?

    Of het bouwbedrijf.. dat om 5 uur de mensen de weg op stuurt naar de klus.. kunnen ook de 'verkeerde' intenties zijn?
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef SFR
    Het gaat soms wel ver inderdaad, zeker bij landelijke ketens denk ik dan. De lokale ijzerboer die zijn klanten nog een beetje kent is misschien wat soepeler?

    Enfin, ik las laatst bij een nieuwsbericht dat zelfs een schroevendraaier in je auto hebben.. en daarmee rijden ('s nachts) gezien kan worden als 'op stap met inbrekerswerktuig'.. [(in combinatie met een APV) SMILIE00153]
    Of het echt waar is weet ik niet.. maar een beetje auto heeft gewoon een gereedschapsset met een schroevendraaier daarin. Ook wel boordgereedschap genoemd. Dat zou dan niet mogen?

    Of het bouwbedrijf.. dat om 5 uur de mensen de weg op stuurt naar de klus.. kunnen ook de 'verkeerde' intenties zijn?


    Dat is echt.
    Ik had lang, lang geleden in 1 van mijn eerste auto's vol trots nieuwe boxen aangesloten. Geen kroonsteentjes maar de draadjes verbonden met duck tape en ik had nog een mesje en een tang gebruikt om de draadjes te onbloten.
    Toen een stukje rijden (was laat in de avond) aangehouden door politie wegens onlogische rijroute Smile (ik was gewoon aan het rondjes rijden) en toen is de tape en het mesje en de tang in beslag genomen want het was een verdachte combinatie in combinatie met mijn rijgedrag Smile
  6. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Salome



    Ik ben echt heel erg van niet autorijden zonder riem om en vroeger zaten de stopcontacten achter een veilige dinges en geen kind samen met de hond in de kamer en ga zo maar door. Maar hier stopt het geloof ik.Smile

    >>LINK<<
    300 ongelukken met handletsel per maand door klussen. 14 % daarvan door stanleymessen. Als je dan bedenkt dat er maar bijzonder weinig kinderen zijn die van hun ouders toestemming krijgen om met een stanleymes te klussen ...
    Ik vind het echt onverantwoord. Als ik dan moet kiezen laat ik mn 12 jarige liever een hele dag zonder autogordel in de auto zitten dan 5 minuten klussen met een stanleymes.
  7. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Boep

    >>LINK<<
    300 ongelukken met handletsel per maand door klussen. 14 % daarvan door stanleymessen. Als je dan bedenkt dat er maar bijzonder weinig kinderen zijn die van hun ouders toestemming krijgen om met een stanleymes te klussen ...
    Ik vind het echt onverantwoord. Als ik dan moet kiezen laat ik mn 12 jarige liever een hele dag zonder autogordel in de auto zitten dan 5 minuten klussen met een stanleymes.

    +1
  8. Tool
    Als het maar draait

    Toon alleen de berichten van Tool
    quote:
    Dit schreef Boep

    >>LINK<<
    300 ongelukken met handletsel per maand door klussen. 14 % daarvan door stanleymessen. Als je dan bedenkt dat er maar bijzonder weinig kinderen zijn die van hun ouders toestemming krijgen om met een stanleymes te klussen ...
    Ik vind het echt onverantwoord. Als ik dan moet kiezen laat ik mn 12 jarige liever een hele dag zonder autogordel in de auto zitten dan 5 minuten klussen met een stanleymes.



    Mee eens en heb zelfs al 3 collega s naar de ehbo gebracht omdat ze zichzelf sneden met een stanleymes
  9. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Helemaal niks? Noem nog eens wat dan? Smile



    Paracetamol, knallende koppijn maar dochter kreeg t niet mee voor me 2 jr geleden
    9 jan '17 - 17:44:05 / 9 jan '17 - 18:02:34
  10. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Karin67



    Paracetamol

    Logisch toch? Slik een doosje paracetamol en je kunt doodgaan. Mensen plegen zelfmoord met paracetamol.
  11. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    Hm. Het was mijn zoon die 'm net uit voorzorg even inklapte nadat ik hem bijna op mijn voet had laten vallen Smile
  12. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Logisch toch? Slik een doosje paracetamol en je kunt doodgaan. Mensen plegen zelfmoord met paracetamol.

    Achteraf wel maar niet eerder over nagedacht toen
Terug naar de lijst