Stanleymes kopen als kind

Stanleymes kopen als kind 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Salome zelf op 11 januari 2017 om 11:49:14

Terug naar de lijst
  1. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Volgens mij kan dat niet, je lever kun je met een overdosis ernstig beschadigen en daar kun je uiteindelijk aan doodgaan, maar direct overlijden aan molletjes kan meen ik niet.


    Je kunt er wel degelijk aan doodgaan hoor, maar het duurt een uur of acht en het is erg pijnlijk. Rond de 20 gram is fataal (dat zijn 40 tabletten), maar verschilt erg per persoon (en of je er alcohol bij drinkt bijvoorbeeld)

    Elk jaar doen ruim 500 mensen zo'n poging.

    Ze 'molletjes' noemen maakt het bijna schattig, maar het is toch echt een erg schadelijke stof voor je lever.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef indigo


    Je kunt er wel degelijk aan doodgaan hoor, maar het duurt een uur of acht en het is erg pijnlijk. Rond de 20 gram is fataal (dat zijn 40 tabletten), maar verschilt erg per persoon (en of je er alcohol bij drinkt bijvoorbeeld)

    Elk jaar doen ruim 500 mensen zo'n poging.

    Ze 'molletjes' noemen maakt het bijna schattig, maar het is toch echt een erg schadelijke stof voor je lever.


    Met wat ik lees is vooral de combi met alcohol de trigger en.duurt het wat langer dan acht uur, maar wel een erg pijnlijke dood.
    Iig geen pijnloze dood zoals mensen dan wensen.
    Bah
  3. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Ik vind het een groot verschil of een 12-jarige
    a) thuis of op school met een stanleymes mag werken
    of
    b) een stanleymes mag kopen en ermee over straat gaan (zonder dat die winkelier weet of dit mag van de ouder)

    Ik snap die winkelier dus wel.
    Mijn eigen kinderen hebben ook wel met scherp gereedschap gewerkt, op de basisschool bij houtbewerking. Maar dan toch wel met een docent in de buurt.
  4. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Met wat ik lees is vooral de combi met alcohol de trigger en.duurt het wat langer dan acht uur, maar wel een erg pijnlijke dood.
    Iig geen pijnloze dood zoals mensen dan wensen.
    Bah

    Het maakt niet uit hoe lang het duurt voor je dood gaat. Het is gewoon erg verstandig dat ze geen paracetamol aan kinderen mogen verkopen.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Het maakt niet uit hoe lang het duurt voor je dood gaat. Het is gewoon erg verstandig dat ze geen paracetamol aan kinderen mogen verkopen.


    Daar ben ik het helemaal mee eens
  6. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Een Stanley mes is 1 van de meest gevaarlijke stukken gereedschap waar mee gewerkt wordt . En zeker die goedkope dingetjes .

    Veel mensen hebben geen idee hoe er mee om te gaan .
  7. Lisenna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Lisenna
    Vind ik ook Dirk, mijn vader, ik was erbij als kind, heeft hem een keer in zijn bovenbeen gehad met vloerbedekking snijden, Wond was maar 5 cm lang maar ook zeker 5 cm diep.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Lisenna
    Vind ik ook Dirk, mijn vader, ik was erbij als kind, heeft hem een keer in zijn bovenbeen gehad met vloerbedekking snijden, Wond was maar 5 cm lang maar ook zeker 5 cm diep.


    Dat was er waarschijnlijk een met een haakmes, die vind ik bloedlink
  9. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Dat was er waarschijnlijk een met een haakmes, die vind ik bloedlink

    Voor vloerbedekking is dat juist goed een rechte is zeer gevaarlijk
  10. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik vind het echt top dat men dit soort items niet verkoopt aan zulke jonge kinderen. En winkelier kan inderdaad aan het kind niet zien of deze al dan niet in opdracht van een ouder handelt en of deze daar al dan niet verantwoordelijk mee omgaat. Vind het ook helemaal niets met betutteling te maken hebben. We leven nu eenmaal in een tijd dat er meer en meer bewustwording is van het gevaar van bepaalde zaken in verkeerde handen.

    Zo werd mijn zoon inderdaad ook paar jaar geleden om een legitimatie gevraagd toen hij in opdracht van mij pijnstillers moest halen bij het Kruidvat. Hij kreeg ze toen wel mee, omdat hij 16+ was. Toen hij het vertelde keek ik eerst gek op, maar besefte vervolgens eigenlijk dat ik het alleen maar erg alert en logisch vond. Zo'n winkelier kan immers niet weten dat mijn zoon een serieuze jongen is en daadwerkelijk i.o.v. mij handelde.

    Je wilt, als winkelier, toch niet op je geweten hebben dat een kind zelfmoord pleegt met een gekocht stanleymes of met paracetamol (en daar is echt niet pers? alcohol extra bij nodig). Of aan zelfbeschadiging doet met het mes. Er zijn immers genoeg ouders die deze items thuis juist goed opgeborgen houden. En dus niet eens pers? in de eerste plaats om anderen kwaad te kunnen doen of vandalisme plegen met een mes wat ook nog altijd kan (en gebeurd).
  11. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Voor vloerbedekking is dat juist goed een rechte is zeer gevaarlijk


    Bij tapijt en zeil leggen is een stanleymes met haak vele malen makkelijker en preciezer werken dan met een recht mes.
  12. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Volgens mij kan dat niet, je lever kun je met een overdosis ernstig beschadigen en daar kun je uiteindelijk aan doodgaan, maar direct overlijden aan molletjes kan meen ik niet.

    Nouja, dat hangt een beetje af van je definitie van 'meteen doodgaan'; hoe dan ook, van een overdosis ga je dood, en vrij snel ook, zodra je je lever kapot hebt geslikt.

    In the UK it is the most common agent of intentional self-harm. Between 2000-2008 there were 90-155 deaths from paracetamol poisoning every year.
Terug naar de lijst