Praat Nederlands met me…

Praat Nederlands met me… 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Singa
    Aboja

Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef twelve

Ik werk als bijbaan in de buitendienst en bezoek wekelijks een aantal supermarkten om bepaalde data op te halen. Ze zien mij daar al aankomen als ik daar plotseling Engels ga praten. 🤪

Oh ja. Da’s wel gek ja.

Maar net als bv. die stadsbus. Ook wel onhandig voor sommige reizigers zag ik. Maar liever nog een chauffeur die geen Nederlands spreekt dan dat ie niet rijdt..
  2. Geanna
    Binnen

Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef twelve

Ik werk als bijbaan in de buitendienst en bezoek wekelijks een aantal supermarkten om bepaalde data op te halen. Ze zien mij daar al aankomen als ik daar plotseling Engels ga praten. 🤪

Op kantoor ben ik in de 21 jaar hooguit 10 -a 15 keer geweest.

Gewoon Nederlands spreken dus. Smile

Wat wil je werkgever doen als jij geen Engels gaat praten?! Je ontslaan? Dat kan niet zomaar dus ik zou me er verder niet druk om maken als ik jou was.
  3. quote:
    Dit schreef Sonja14
    Ik werkte in het xiekenhuis in Almere. 3 op de 5 patienten moest ik Engels mee praten.
    Ik zei dan dat ik het niet kon om het ze niet te makkelijk maken. Maar ook om ze het te laten leren.
    Vooral Afrikaanse vrouwen vertikte het. Knipte met hun vingers en zeiden dan op een bevelende manier " English please". Maar kwamen al rustig voor de derde keer bij ons bevallen en woonde dus niet net in Nederland.

Zo had ik een keer een ouderavond. Klas vol ouders die naar mijn uitleg kwamen luisteren.
    De enige niet Nederlandse ouder(wel al meer dan 20 jaar hier) knipte ook met zijn vingers 'English please'. Een andere ouder reageerde met ' echt niet' 😅
  4. twelve
    Hey Baberiba

Toon alleen de berichten van twelve

quote:
    Dit schreef Geanna

Gewoon Nederlands spreken dus. Smile