Praat Nederlands met me…

Praat Nederlands met me… 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Singa
    Aboja

Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef twelve

Ik werk als bijbaan in de buitendienst en bezoek wekelijks een aantal supermarkten om bepaalde data op te halen. Ze zien mij daar al aankomen als ik daar plotseling Engels ga praten. 🤪

Oh ja. Da’s wel gek ja.

Maar net als bv. die stadsbus. Ook wel onhandig voor sommige reizigers zag ik. Maar liever nog een chauffeur die geen Nederlands spreekt dan dat ie niet rijdt..
  2. Geanna
    Binnen

Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef twelve

Ik werk als bijbaan in de buitendienst en bezoek wekelijks een aantal supermarkten om bepaalde data op te halen. Ze zien mij daar al aankomen als ik daar plotseling Engels ga praten. 🤪

Op kantoor ben ik in de 21 jaar hooguit 10 -a 15 keer geweest.

Gewoon Nederlands spreken dus. Smile

Wat wil je werkgever doen als jij geen Engels gaat praten?! Je ontslaan? Dat kan niet zomaar dus ik zou me er verder niet druk om maken als ik jou was.
  3. quote:
    Dit schreef Sonja14
    Ik werkte in het xiekenhuis in Almere. 3 op de 5 patienten moest ik Engels mee praten.
    Ik zei dan dat ik het niet kon om het ze niet te makkelijk maken. Maar ook om ze het te laten leren.
    Vooral Afrikaanse vrouwen vertikte het. Knipte met hun vingers en zeiden dan op een bevelende manier " English please". Maar kwamen al rustig voor de derde keer bij ons bevallen en woonde dus niet net in Nederland.

Zo had ik een keer een ouderavond. Klas vol ouders die naar mijn uitleg kwamen luisteren.
    De enige niet Nederlandse ouder(wel al meer dan 20 jaar hier) knipte ook met zijn vingers 'English please'. Een andere ouder reageerde met ' echt niet' 😅
  4. twelve
    Hey Baberiba

Toon alleen de berichten van twelve

quote:
    Dit schreef Geanna

Gewoon Nederlands spreken dus. Smile

Wat wil je werkgever doen als jij geen Engels gaat praten?! Je ontslaan? Dat kan niet zomaar dus ik zou me er verder niet druk om maken als ik jou was.

Ik maak mij ook niet druk en ik pas mij ook niet aan. Pensioen is in zicht. Wat dat betreft kunnen ze mij de bout hachelen. Geen idee hoe ik dat in het Engels moet zeggen. 😂

Ik vond het alleen heel raar, gek, idioot, belachelijk, dat ze daar mee aan kwamen zetten. Smile
  5. twelve
    Hey Baberiba

quote:
    Dit schreef Marlies

Zo had ik een keer een ouderavond. Klas vol ouders die naar mijn uitleg kwamen luisteren.
    De enige niet Nederlandse ouder(wel al meer dan 20 jaar hier) knipte ook met zijn vingers 'English please'. Een andere ouder reageerde met ' echt niet' 😅

😂🤣😅
  6. Giraffe
    Vertel 💬

Toon alleen de berichten van Giraffe
    quote:
    Dit schreef twelve

Ik maak mij ook niet druk en ik pas mij ook niet aan. Pensioen is in zicht. Wat dat betreft kunnen ze mij de bout hachelen. Geen idee hoe ik dat in het Engels moet zeggen. 😂

Ik vond het alleen heel raar, gek, idioot, belachelijk, dat ze daar mee aan kwamen zetten. Smile

De bout hachelen .. Smiledon't fuck with me
  7. twelve
    Hey Baberiba

quote:
    Dit schreef Sonja14

Vooral Afrikaanse vrouwen vertikte het. Knipte met hun vingers en zeiden dan op een bevelende manier " English please". Maar kwamen al rustig voor de derde keer bij ons bevallen en woonde dus niet net in Nederland.

Ik zou zeggen:

Hakuna Matata. Smile
  8. twelve
    Hey Baberiba

quote:
    Dit schreef Giraffe

SmileSmile
  9. nibo
    ik leef weer

Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Tinus

Horeca is een hondenbaan; dus worden daarvoor arbeidsmigranten (naar mijn idee vaak Polen of Zuid-Europeanen) ingevlogen.

Of gewoon studenten, waarvan een deel afkomstig uit andere landen.
  10. Geanna
    Binnen

Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef twelve

Ik had er ook nog bijgezet " fok dem".. Maar had dat toch maar niet gedaan.. (maar meen t wel ) 😃
  11. Tinus
    Wees jezelf!!

Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Giraffe

Zie ook bv >>LINK<<

Goed om te beseffen dat fuck shit en zeker cunt in het Engels veel grover/beledigender zijn dan we in NL vaak denken. Mijn Ierse collega heb ik het nooit horen gebruiken, ook niet na twee pints.
  12. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

Toon alleen de berichten van ArnoM
    Of een radioreclame over vakanties en dat je op lendle.nl moet kijken.

Lendl ken ik nog van tennis.
    Even nadenken bracht mij op Landal.
    Ooohh, waarom hele reclame in Nederlands, maar bedrijfsnaam in Engels op een manier die amper te verstaan is.

On-topic: heb heel veel contact met mensen uit India tegenwoordig. Als zij engels praten versta ik van sommigen maar iets van 10 a 20 procent. Brrrr
Terug naar de lijst