De oude chipkaart gisteren opgezegd bij de Primera via het oplaadpunt.
En de nieuwe OV-pas net binnen.
Snel geregeld.
-
-
quote:
Dit schreef Carla-S
Meer info
>>LINK<<
Niet onbelangrijk: "Heb je een NS-abonnement, studentenreisproduct of NS-business Card? Dan kun je nog niet overstappen, aangezien deze reisproducten nog niet beschikbaar zijn op de nieuwe OV-pas." -
quote:
Dit schreef Jans
Niet onbelangrijk: "Heb je een NS-abonnement, studentenreisproduct of NS-business Card? Dan kun je nog niet overstappen, aangezien deze reisproducten nog niet beschikbaar zijn op de nieuwe OV-pas."
Klopt
All Go bussen hier accepteren sinds 01-01-26 de OV chipkaart niet meer. Nu heb ik dus beide
-
Ja maar hoe dan ook je moet actie ondernemen.
Je ov-chipkaart doet het straks niet meer.
Een nieuwe OV-pas kost zes euro en het is de bedoeling dat iedere reiziger die een fysieke pas wil blijven gebruiken deze uiterlijk eind 2027 in huis heeft. Dan wordt de OV-chipkaart namelijk niet meer geaccepteerd. -
-
quote:
Dit schreef Yaris
Dank je. Ben benieuwd of ik er zelf nog bericht over krijg.
Wel lullig dat je voor een nieuwe pas weer moet betalen, terwijl ik dat 2,5 jaar geleden ook al moest (elke 5 jaar).
Je hebt tot eind 2027 met deze pas, dus de schade valt mee. 😉
-
quote:
Dit schreef Yaris
Dank je. Ben benieuwd of ik er zelf nog bericht over krijg.
Wel lullig dat je voor een nieuwe pas weer moet betalen, terwijl ik dat 2,5 jaar geleden ook al moest (elke 5 jaar).
Als je een abonnement hebt erop, hoef je niet te betalen, dan krijg je vanzelf bericht en een nieuwe pas toegestuurd (staat in de link)
-
-
-
-
quote:
Dit schreef Carla-S
Klopt
All Go bussen hier accepteren sinds 01-01-26 de OV chipkaart niet meer. Nu heb ik dus beide
De apparatuur in die bussen herkennen het abonnement op jouw OV-Chipkaart niet meer, want men heeft nieuwe abo's voor de OV-pas uitgedacht,
De OV chipkaart werkt gewoon in die bussen wanneer men ervoor kiest om op saldo te reizen. Dat is, afhankelijk van je reisafstand, wel de duurdere variant natuurlijk.
quote:
(..)Onze OV-chipkaartabonnementen stoppen daarom binnenkort. Daarvoor in de plaats zijn er nieuwe OV-pay abonnementen. Extra fijn: een OVpay abonnement hoef je niet meer op te halen bij een automaat. Ga voor gemak en stap daarom nu over op OVpay, zodat je ook in 2026 met een abonnement bij ons kan reizen. Je kan nog wel op saldo reizen met je OV-chipkaart in Almere. (..)
>>LINK<<
In meerdere vervoersconcessies zijn er aanpassingen aan abonnementen gedaan i.v.m. introductie OV-pay.
In Rotterdam rijdt er nu een reclame tram voor.