-
-
-
quote:
Dit schreef martincito
Kruisbladig wolfsmelk..
Yo, dank je wel 👍1 apr '26 - 14:06:57 -
Even terugkomend op dit aparte leuke plantje de wolfsmelk: hij is nu bijna 2 meter!

En breed. Dit had ik heel niet verwacht
Vind t niet zo leuk meer en ik wil m verwijderen, voordat die tig bolletjes openspringen en de zaadjes overal heen schieten
Ik zou m moeten uitgraven, en dan in zn geheel eruit trekken.maar hij is zo groot en staat tegen de schutting aan. Moeilijke plek.
Dat zie ik niet zitten
Iemand andere oplossingen? Plant is giftig!
Baal dat ik m heb laten staan, maar weet ik veel dat ie zo groot zo worden
2 jun '26 - 00:48:29 -
quote:
Dit schreef Bindi
Even terugkomend op dit aparte leuke plantje de wolfsmelk: hij is nu bijna 2 meter!
En breed. Dit had ik heel niet verwacht
Vind t niet zo leuk meer en ik wil m verwijderen, voordat die tig bolletjes openspringen en de zaadjes overal heen schieten
Ik zou m moeten uitgraven, en dan in zn geheel eruit trekken.maar hij is zo groot en staat tegen de schutting aan. Moeilijke plek.
Dat zie ik niet zitten
Iemand andere oplossingen? Plant is giftig!
Baal dat ik m heb laten staan, maar weet ik veel dat ie zo groot zo worden
Wat is dat ding dan snel gegroeid
Misschien een containerzak eroverheen, afzagen en dan de kluit uitgraven.
Laat eens zien hoe hij er nu uitziet?2 jun '26 - 06:29:34 -
Met een greep het ding er zelf uit spitten? Doe lange broek aan en tuinhandschoenen.
Iemand vragen?
Kleintjes sneller verwijderen voor de volgende keer.
@Bindi2 jun '26 - 06:29:44 -
Of eerst net boven de grond afknippen met zo'n tuinschaar. Dat ding zaait zich als een tierelier uit....
2 jun '26 - 07:03:05 -
En gebruik de app Obsidentify (ook voor insecten, paddestoelen) als je wilt weten wat het is. Je maakt een goede gedetailleerde foto (soms een detail) en Obsidentify zegt wat het is. Ook kan je dan allerlei gegevens lezen.
Ik gebruik hem ook als ik aan het wandelen ben.
Je kunt de foto's ook opslaan en aangeven waar je hem gezien heb (locatie aanzetten). Zo krijgen ze een databank.2 jun '26 - 07:21:02 -
quote:
Dit schreef nienkevb
Of eerst net boven de grond afknippen met zo'n tuinschaar. Dat ding zaait zich als een tierelier uit....
Ja, zou ik ook mee beginnen iig.2 jun '26 - 07:22:22 -
Dikke handschoenen aantrekken en boven de grond afknippen/zagen.
Zoals gezegd. Dan met een schep de wortels eruit.
Succes.
2 jun '26 - 07:45:36 -
quote:
Dit schreef jeannetted
En gebruik de app Obsidentify (ook voor insecten, paddestoelen) als je wilt weten wat het is. Je maakt een goede gedetailleerde foto (soms een detail) en Obsidentify zegt wat het is. Ook kan je dan allerlei gegevens lezen.
Je kunt de foto's ook opslaan en aangeven waar je hem gezien heb (locatie aanzetten). Zo krijgen ze een databank.
Bedankt voor de tip...heb de app gedownload2 jun '26 - 10:52:47 -
quote:
Dit schreef jeannetted
Je kunt de foto's ook opslaan en aangeven waar je hem gezien heb (locatie aanzetten). Zo krijgen ze een databank.
Handig, maar niet bedoeld voor kamer- en tuinplanten, begrijp ik.
'ObsIdentify herkent alleen wilde dieren en planten. Gebruik de app niet voor selfies, mensen, huisdieren, kamer- of tuinplanten'.2 jun '26 - 11:50:46