zonnepanelen

zonnepanelen 

Onderwerp van Anke

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Boep

    .....

    Ik ben nogal enthousiast over dit systeem. >>LINK<<


    En die zijn dus weer een stuk duurder...
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Boep

    Je moet er toch niet aan denken dat er op elk dak van die lelijke panelen zouden liggen. Smile

    Ik ben nogal enthousiast over dit systeem. >>LINK<<



    Persoonlijk vind ik dat bij die vakantieparken een verplichting moet worden ingesteld om zoveel mogelijk daken te voorzien van zonnecellen en helemaal grote gemeenschapsgebouwen/restaurants/receptie enz..

    Ik vind zonnepanelen dan ook niet lelijk op daken. Wel lelijke daken met zonnepanelen, maar dat is weer wat anders ;-)
  3. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Moreen


    En die zijn dus weer een stuk duurder...

    Zal best. En je moet bij zo'n aanschaf natuurlijk ook kijken naar het rendement.

    Veel mensen richten hun huis in met IKEA spullen omdat dat nu eenmaal goedkoper is maar als ze kunnen kiezen nemen ze liever iets wat zo in de VT Wonen kan staan. Smile
  4. Ikea en VT wonen....... duurder is niet altijd beter.

    Naast dat ze duurder zijn, kunnen ze ook hun warmte niet goed kwijt.
  5. roger35
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van roger35
    Ik heb een groot dak op het zuiden met prima hellingshoek.

    wat mij ervan weerhoudt is het feit dat ik de stroom niet op kan slaan. Overdag is er niemand thuis, zijn de wekkerradio, koelkast en een enkel apparaat op standby de enige verbruikers.
    S-avonds (schemertijd, zon gedraaid) gaat de inductie kookplaat aan vaak in combinatie met de oven, veiligheidsverlichting, TV, draait de vaatwasser en soms de wasmachine....
    Als dan ook nog eens de saldering mogelijk stopt, doe ik een investering van enkele duizenden Euro's om een wekkerradio te laten werken en een pak melk koud te houden.
    Ik betaal alsnog dure stroom op de momenten dat ik stroom nodig heb..
    21 mei '14 - 09:50:26 / 21 mei '14 - 13:44:59
  6. Ik heb ze nu bijna een jaar liggen. Geen enkel nadeel ervaren.

    Waar je wel even aan moet denken is de plaats van de omvormer; die wil niet al te warm hangen -electronica- en maakt een piepend geluid. (En sommige geloof ik hebben een ventilator)

    De omvormer die ik heb heeft een Wifi-verbinding waardoor die al mijn gegevens in de database zet. En zowel op internet kan bekijken en ook met een Appje kan bekijken. Dit is een leuke spielerei.

    Verder aan denken: portrait of landscape plaatsen; zwart of blauwe platen. Hoe wil je ze op het dak plaatsen: allemaal op een rij of twee rijen of twee vlakken?
  7. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Ik heb een hele batterij zonnepanelen op m'n platte dak sinds vorig jaar zomer. Ze vangen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zon, ze staan op het zuiden gericht.
    De afrekening moet nog komen maar ik heb inmiddels in ongeveer 10 maanden bijna 2000 kWh zelf opgewekt, terwijl ik was uitgegaan van ca. 1750 kWh op jaarbasis. Dat haal ik dus ruim. Ik moet alleen nog zien hoe dat uiteindelijk op mijn jaarrekening wordt "uitbetaald".
    Ouderwetse meters met een tandwieltje worden binnen nu en een jaar of drie allemaal en overal vervangen door "slimme" meters die door de leverancier van achter zijn bureau kan worden afgelezen.

    Omdat je stroom produceert ben je een ZZP'er, daar kom je niet onderuit.

    Mijn omvormer piept niet en wordt niet extreem warm, de kabels van het dak naar de omvormer zijn niet zo mooi en het boren door mijn plafond is niet heel netjes gedaan.

    Het plaatsen en monteren van de panelen is binnen een dag geregeld.

    Ik ga er van uit dat ik de waarde van mijn woning fors heb verhoogd en dat ik de investering er wel uithaal als ik ga verhuizen.
  8. vorig jaar heb ik een vriend geholpen 21 panelen op de platte daken van zijn garages te plaatsen
    wat een leuke klus

    zijn meter giert af en toe achteruit Smile
  9. Hier is veel info te vinden.

    >>LINK<<


    En als je je aanmeldt bij de belastingdienst als kleine ondernemer kun je de btw op de installatie terugkrijgen.
  10. Snoopy
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Snoopy
    Over lelijk gesproken?.. heb zelf sinds april zwarte zonnepanelen (met zwarte lijsten) en die zijn net zo zwart als mijn zwarte dak.
    en het leuke is inmiddels hebben 3 buren ook dezelfde zonnepanelen.Smile.
    Het eerste jaar tussen ? 500 en ? 600 minder energie kosten.
    Een betere investering kan je gewoon niet doen, de rente op een spaarrekening is lager.
  11. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik zit in een huurhuis dus hier helemaal niet aan de orde, maar ik zag dit bericht van mijn boekhouder op FB vorige week voorbij komen en dat wil ik wel even delen met de mensen hier.

    Dit schreef hij:

    Zonnepanelen. Daar valt ook als particulier BTW op terug te halen. Accountants worden met hun dienstverlening daar vrij gemakkelijk vrij snel rijker van. Wij kunnen het ook...en doorgaans veel goedkoper en meestal ook beter

    Dus doe er je voordeel mee!Smile
  12. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Ik kreeg ruim 500 Euro aan voorschotten betaalde stroomkosten terug, ben nog bezig met de verrekening van de BTW. Ik heb daar inderdaad een speciaal bedrijf voor ingehuurd.
Terug naar de lijst