op zoek naar een onafhankelijk bureau

op zoek naar een onafhankelijk bureau 

Onderwerp van nibo

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    update
    Het heeft alsnog even geduurd, maar volgende week woensdag komt er een onafhankelijk bureau naar de vloer kijken. Spannend dus.
  2. inka-maya
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van inka-maya
    hoe is het eigenlijk verder gegaan?
  3. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef inka-maya
    hoe is het eigenlijk verder gegaan?


    Het "onafhankelijk" bureau is geweest, alleen was deze helaas niet zo onafhankelijk (daar was ik van te voren ook al bang voor). Het rapport stond vol leugens, onwaarheden en aannames. Ook is het stuk laminaat wat dit bureau heeft meegenomen niet eens onderzocht of deze wel voldeed aan de garantie die de fabriek op deze vloer geeft (25 jaar op intensief woongebruik en 10 jaar op gebruik in winkels).

    Ik heb nu mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en de zaak is nog lopende. Dankzij Alex heb ik iets meer informatie gekregen. Het bedrijf waar ik de vloer heb gekocht zegt nu dat ze geen partij meer zijn omdat ik rechtstreeks contact met de fabriek heb gehad. Dit klopt natuurlijk niet. Rechtsbijstand heeft hen opnieuw een brief gestuurd met het verzoek om een onafhankelijke partij een bindend advies te laten geven en daar is het nu nog wachten op het antwoord.
  4. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    Vanmiddag is het onafhankelijke bureau geweest dat door mijn rechtsbijstandverzekering is ingeschakeld. Hij stelt me gedeeltelijk in het gelijk: De hardheid van de vloer is goed, maar de vloer mag er nog niet zo uit zien na enkele jaren. Er is volgens hem geen verkleuring. Hij gaat dus het advies voor een waardevermindering afgeven (ik moest dan denken aan rond de ? 650).

    Het rapport van dat andere bureau kraakte hij behoorlijk af.

    Het bedrijf dat hier de vloer heeft gelegd was ook uitgenodigd, maar was aan de late kant. Gelukkig heeft hij nog wel even kunnen spreken met de meneer van het bureau. Hij heeft hem hetzelfde verteld als dat hij mij heeft verteld.

    Nu dus maar weer even afwachten.
  5. inka-maya
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van inka-maya
    wat een gedoe zeg. Gelukkig gaat er een eind aan komen nu.
  6. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    Het einde is in zicht maar niet echt naar tevredenheid. Het rapport is niet goed ontvangen door het bedrijf dat mijn vloer heeft gelegd en ze gaan er niet mee akkoord. Om het niet tot een Rechtzaak (wat de nodige kosten met zich mee gaat brengen) te laten komen hebben ze een voorstel gedaan voor een tegemoetkoming van ? 300, dit wel met frisse tegenzin. De Rechtsbijstandverzekering zal de helft van het verschil (dus ? 175,00) plus de kosten vh expertiserapport voor hun rekening nemen. Ik krijg dus in totaal een vergoeding van ? 475,00.

    Het bedrijf eiste daarbij ook dat ik alle negatieve informatie over hen van het internet zou halen. Buiten dat dit niet mogelijk is, is dit ook tegen mijn principes. Wel wil ik een aanvulling doen dat ze het bedrijf me tegemoet is gekomen. Ik neem het bedrijf buiten dat ze een beetje laks met mijn klacht zijn omgegaan en het veel te lang hebben laten duren (bijna 2 jaar) eigenlijk ook niet zo veel kwalijk. De wet bepaalt dat ik bij hen moet reclameren, maar zij hebben hun werk gewoon goed afgeleverd en ik kan me hen gevoel hierbij heel goed indenken. Balterio is degene die 25 jaar garantie geeft op het laminaat. Deze garantie blijkt dus eigenlijk een wassen neus te zijn, want er zitten zoveel personen (bedrijven) tussen dat hen toch niks gemaakt kan worden.

    Ik vind dit eigenlijk een hele vervelende afloop. Mijn oud-collega draait dus nu voor de kosten op en ik blijf zitten met een vloer die er niet meer zo mooi uit ziet en over een paar jaar vervangen zal moeten worden.
Terug naar de lijst