Dringend woonruimte gezocht zsm/woningruil

Dringend woonruimte gezocht zsm/woningruil 

Onderwerp van Ioni

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Ioni zelf op 22 februari 2012 om 20:56:12

Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik vraag mij af met woningruil of je dan inderdaad de huurprijs krijgt die de huidige bewoner betaald.

    Hier is zo dat een nieuwe huurder in de straat al gauw 100 euro meer betaald dan mensen die hier al langer wonen.

    Maar ik hoop voor je dat je gauw iets goedkopers vind, want dit is met weinig inkomen eigenlijk niet op te brengen.
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Moanna


    Snap ik, ik was meer verbaasd dat je dat allemaal gaat trekken, de voorbereiding, gedoe met de uitkeringen, werken, belastinggedoe, kids opvoeden, een hond en dan ook nog 'even' een verhuizing tussendoor....wow... ik vind het gewoon heel heftig en heel veel!

    Sterker nog, het een gegarandeerd recept voor overspannenheid -en een financiele crisis, want een verhuizing bespaart op de lange duur geld, maar kost geld op korte termijn. Daarom is het zo belangrijk om je prioriteiten helder te krijgen.

    quote:
    Dit schreef Moanna

    En ik vroeg me af of je niet erg in de problemen komt met je evt uitkeringen als je een maand weggaat?

    In ieder geval verkleint het je kans op een woning en op (thuis)werk, waarbij snel reageren en meteen kunnen handelen van groot belang zijn. Je kunt vanuit Vietnam geen verhuizing regelen.
  3. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef Ioni


    ja mag,de reis stond al jaren gepland en is belangrijk voor mijn kinderen.


    Ik hoop dat jij gelijk hebt, maar kom je toevalligerwijs in aanraking met de WWB gaat dit volgens mij niet op....

    Ik weet het WWB is niet aan de orde, maar er gaat al zoveel mis bij jou nu.
    Want als je geen UWV krijgt, en misschien ook geen WIA dan rest WWB .....
  4. ik heb juist een wwb in aanvraag en daar is ook mijn vakantie goedgekeurd.
  5. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Ioni


    ja mag,de reis stond al jaren gepland en is belangrijk voor mijn kinderen.

    Weet je wat pas echt belangrijk is voor je kinderen? Dat jij niet in een financi?le, persoonlijke of andere crisis komt. En daar steven je met een noodgang op af, blijkt uit jouw berichten.
  6. Er is in mijn situatie veel meer gebeurd dan ik hier kwijt wil ,maar ik doe er alles aan een stabiele situatie voor mijn kinderen en mezelf te krijgen.
    Dus geen oordelen svp.
  7. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Ioni

    Dus geen oordelen svp.

    Waarom ervaar je dit advies als een oordeel?

    Mijn ervaring: stabiliteit begint met prioriteiten stellen, en ervoor zorgen dat er geen crisissen ontstaan. Je kunt nou eenmaal niet meer dan je kan, dus doe ook niet meer dan je kan.
  8. quote:
    Dit schreef Tinus

    Waarom ervaar je dit advies als een oordeel?

    Mijn ervaring: stabiliteit begint met prioriteiten stellen, en ervoor zorgen dat er geen crisissen ontstaan. Je kunt nou eenmaal niet meer dan je kan, dus doe ook niet meer dan je kan.



    De prioriteit zal niet veranderen door een vakantie volgens mij , ze zullen er eerder wat meer ontspannen van worden denk ik.

    En het kan schelen in de kosten maar zal die paar honderd euro nog helpen met de situatie ?

    En ik kan me wel een beetje voorstellen dat dit bij Ioni zo overkwam als een oordeel.

    Maar het gaat niet over de vakantie en de vraag of dat een goed idee is.
    Het probleem ligt voor een groot deel bij de behuizing en de kosten daarvan.
  9. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef Angelika-72



    De prioriteit zal niet veranderen door een vakantie volgens mij , ze zullen er eerder wat meer ontspannen van worden denk ik.



    Werkelijk?

    Ik ga niet ontspannen op vakantie als ik weet dat ik bij thuiskomst misschien mijn huis uit moet.
    En zoals het er nu voor staat dan is het zeker dat ze eruit moet.
    Maarja, dat ligt voor een ieder anders natuurlijk.

    Je doet je kinderen een plezier met een huis, een thuis.
    Niet dat ze straks misschien onder gebracht worden bij vader omdat moeder op straat staat.
  10. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Angelika-72



    De prioriteit zal niet veranderen door een vakantie volgens mij , ze zullen er eerder wat meer ontspannen van worden denk ik.

    Het is geen vakantie, maar een adoptierootsreis -en zoiets is vaak confronterend. Bovendien is (aan het verhaal te zien) het geen all-inclusive aan het strand, maar een vermoeiende reis naar arme delen van Vietnam.
    Let wel, zo'n reis is waardevol, maar t komt nu wel ff heel slecht uit.
Terug naar de lijst