Op zoek naar een woning

Op zoek naar een woning 

Onderwerp van Eenhoorn

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Het valt tegenwoordig niet mee, zoeken naar een huis.
    Een van mijn kinderen wil op zichzelf gaan wonen en is dus op zoek. Via de woningbouwvereniging komt ze niet in aanmerking voor een huis, dus ze zoekt verder.
    Kopen is geen optie, dus het moet een huurwoning zijn.
    Er zijn heel wat websites waarop huurhuizen worden aangeboden, maar de meeste zijn onbetaalbaar (boven huursubsidiegrens). En ze vragen ook nog eens een hoog bedrag aan 'bemiddelingskosten'.

    Bij een echtscheiding is ook vaak een of beide exen op zoek naar een huis, dus het is een veel voorkomend probleem, vast ook wel voor mensen hier op OA.

    Dus misschien hebben er mensen tips voor het vinden van een betaalbare woning?
  2. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    Anti-kraak?

    Dat is een optie die hier voorbij is gekomen....
  3. Anti-kraak is leuk voor noodgevallen.
    Dat is het niet.
    Ze zoekt dus iets waar ze kan blijven.
    Ik ben bang dat het gewoon heel moeilijk is.......
  4. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    Ook anti-kraak kan langdurig (en goed!) zijn ....

    afhankelijk van de wensen.

    Anders blijft het toch gewoon inschrijven bij de woningbouw en op de beurt wachten;
    of particulier een kamer c.q. verdieping huren.
    Waarbij dat laatste veelal minder aantrekkelijk is dan thuis blijven wonen.


    Waarom zou jouw kind niet in aanmerking komen via de WBV?
  5. Anti-kraak is niet alleen maar voor nood. Ik ken best veel mensen die op die manier gewoond hebben tijdens hun studie en de eerste werkende jaren.
    Het kan zijn dat je wat vaker verhuisd, maar dat hoeft niet. En het zijn vaak hele leuk panden.

    Als je geen kinderen hebt kan het een hele leuke en goedkope oplossing zijn.
    Ondertussen sta je gewoon ingeschreven en kom je vanzelf hoger op de lijst bij de woningbouwvereniging.
  6. of huur een sta caravan.... die kan je vaak voor een periode van 3 maanden huren.
    Ik heb zelf een jaar in een st caravan gewoond. 's zomers erg gezellig, 's winters... ach.. wat meer behelpen. maar dat ook zo zijn charme.

    Ook ik kwam niet in aanmerking voor een woning na onze scheiding en dan moet je wat.

    Inwonen bij een particulier is ook nog een optie, maar ja... wat is dan het verschil met thuis blijven wonen...?

    succes met vinden, ik weet het.. het is erg lastig.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Waarschijnlijk heeft ze nog niet voldoende inschrijfpunten/duur voor een huurwoning via de wbv. Soms hebben ze woningen die op de nominatie voor sloop staan en waar je dan bijv. nog voor minimaal een jaar kan wonen. Het nadeel is dat je dan weer verder moet zoeken.
    Ik weet niet hoe oud ze is, maar je hebt tegenwoordig op de huurwoningmarkt niet 'veel te willen'. Tenzij je bakken met geld verdient, dan kun je particulier gaan huren. Anders ben je de eerste jaren toch echt aangewezen op anti-kraak of de kamermarkt.

    Misschien dat ze hier: >>LINK<< iets kan vinden?
  8. quote:
    Dit schreef Hed
    Ook anti-kraak kan langdurig (en goed!) zijn ....

    afhankelijk van de wensen.

    Anders blijft het toch gewoon inschrijven bij de woningbouw en op de beurt wachten;
    of particulier een kamer c.q. verdieping huren.
    Waarbij dat laatste veelal minder aantrekkelijk is dan thuis blijven wonen.


    Waarom zou jouw kind niet in aanmerking komen via de WBV?

    Wachttijd van meer dan 10 jaar.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ze staat wel al ingeschreven?

    Ik zou ook gokken op anti kraak, op kamers of sloopwoningen. Juist omdat ze alleen is komt ze er daar makkelijk tussen. Sommige anti kraak woningen zijn jaren in gebruik.

    >>LINK<<
    >>LINK<<
    >>LINK<<
  10. Je vroeg indirect ook naar ervaring van gescheiden mensen. Hier mijn twee centen ;-)

    Als je ook maar enigszins niet al te vast zit aan je woonplaats, kijk dan eens om je heen of er dorpen zijn die qua wonen minder populair zijn? Ik heb in Dronten na 1 1/2 jaar wachten een passende woning gescoord daar, en zo ellendig is het er niet! In Almere ben ik volkomen kansloos geworden, ontdekte ik na 5 jaar in een te kleine flat wonen, vandaar mijn "noodsprong" naar Dronten.
    En zo zullen er nog wel meer dorpen zijn waar de wachttijd naar omstandigheden aanvaardbaar is, maar dan moet je dus wel iets meer reistijd naar je werk of het dichtstbijzijnde station (Dronten krijgt een station in december) incalculeren.

    Toen ik ging scheiden was ik al 2 jaar lid van de Almeerse woningbouw. Vooruitziende blik gehad, denk ik ;-) Ik heb toch nog 10 maanden bij ex ingewoond voor ik een woning kreeg toegewezen. Mooie woning, al was die te krap voor ons drietjes.
    Ik moest me toen wel weer opnieuw als lid inschrijven, maar met een jaar of 4 zou er wel een passende woning voor me zijn. Helaas lagen de kaarten na 4 jaar anders en na veel geknok heb ik me erbij neergelegd dat ik beter out of the box moest gaan denken i.p.v. het onmogelijke nastreven.

    Ik kijk er naar uit om naar Dronten te gaan, al heeft het als consequentje dat de omgangsregeling omslachtiger wordt (ex staat er overigens wel volkomen achter) en dat ik verder van mijn familie kom te wonen.
  11. quote:
    Dit schreef Eenhoorn
    Het valt tegenwoordig niet mee, zoeken naar een huis.
    Een van mijn kinderen wil op zichzelf gaan wonen en is dus op zoek. Via de woningbouwvereniging komt ze niet in aanmerking voor een huis, dus ze zoekt verder.
    Kopen is geen optie, dus het moet een huurwoning zijn.
    Er zijn heel wat websites waarop huurhuizen worden aangeboden, maar de meeste zijn onbetaalbaar (boven huursubsidiegrens). En ze vragen ook nog eens een hoog bedrag aan 'bemiddelingskosten'.

    Bij een echtscheiding is ook vaak een of beide exen op zoek naar een huis, dus het is een veel voorkomend probleem, vast ook wel voor mensen hier op OA.

    Dus misschien hebben er mensen tips voor het vinden van een betaalbare woning?



    Eerst een huis huren iets verder dan in het gewenste woongebied?
Terug naar de lijst