De Verzuimpolitie

De Verzuimpolitie 

Onderwerp van Wim

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef marina475
    Ik vond dit op de FNV-Site:

    Je bent niet verplicht om aard en ernst van je ziekte aan de werkgever te melden. De bedrijfsarts mag zonder jouw nadrukkelijke toestemming geen medische en andere persoonlijke informatie verstrekken aan je werkgever, andere artsen en derden, tenzij de wet hem daartoe uitdrukkelijk verplicht.

    Je werkgever mag jou bij je ziekmelding om de volgende informatie vragen:

    ?Je telefoonnummer en eventueel (verpleeg)adres.
    ?Hoe lang je verwacht ziek te zijn.
    ?Lopende afspraken en werkzaamheden.
    ?Of je onder een van de vangnetbepalingen van de Ziektewet valt.
    ?Of je ziekte verband houdt met een arbeidsongeval.
    ?Of er sprake is van een verkeersongeval.

    Je werkgever mag dus niet informeren naar de aard en oorzaak van de ziekte. Jij mag erover zwijgen als hij dat toch doet.


    Het is dus vreemd als de werkgever "zomaar" in een dossier kan!


    Ja ik stond met mijn bek vol tanden toen mijn vorige baas dingen van mij wist!! Tis dat ik in een burn out zat anders had ik beide partijen aan gepakt!

    Mijn vorige afdelingshoofd durfde zich gerust te bemoeien met medicijn gebruik, dan vroeg ze aan zieke die medicijnen moesten slikken of ze de doses al hadden verhoogd!
    Tja,moeten ze mij likken hahahaaa, maar ja die jonkies denken dat dat mag.
  2. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef savvy



    Ik denk dat je moeilijk kan zeggen "gaat je niks aan, stuur maar een echte controleur" als zo'n casemanager telefonisch vragen gaat stellen... Dat heeft geheid consequenties, want het is steeds meer "schuldig tot het tegendeel bewezen is" (in dit geval: schuldig aan aanstelleritis).

    Je kunt ook zeggen,sorry maar dat mag u niet vragen! Kunnen ze helemaal niks mee en je bent netjes geweest.
  3. Ik zou weigeren antwoord te geven op vragen over je ziektebeeld door iemand die geen medische achtergrond heeft. Je kunt het altijd met de huisarts bespreken en ze verwijzen naar je huisarts voor info. Die krijgen ze dan niet van de huisarts omdat ze daartoe niet gelegitimeerd zijn, kl??r!
Terug naar de lijst