Reparatie aan huis tijdens vakantie

Reparatie aan huis tijdens vakantie 

Onderwerp van Raaf

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Raaf
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raaf
    Hoera, we zijn weer thuis.
    Graag advies over onderstaande:

    De dakgoot lekte en moest gerepareerd worden er was lekkage bij de buren. Met 3 appartementen zijn wij gezamenlijk verantwoordelijk voor gezamenlijke voorzieningen zoals dak en riolering.
    Deze lekkage gebeurde vlak voor ik op vakantie ging.
    Afgesproken werd toen dat er gekeken zou worden naar de beste offerte.
    Tot mijn verbijstering bleek bij mijn thuiskomst dat de reparatie zwart te zijn gedaan, iets waar ik nooit mee zou hebben ingestemd.
    Deze beslissing is dus zonder mij, de 3e appartementhouder genomen, wat wettelijk wel verplicht is lijkt mij.
    Of ik maar even 450 euro wilde neertellen!
    Er is geen bon, geen bewijs, niets.
    Verder is het ook nog zo, dat wij verplicht samen een VVE vormen via de Kamer van Koophandel.
    Ik meen mij te herinneren dat er dan niet alleen andere BTW bijdragen gelden, maar dat er ook andere aftrekmogelijkheden gelden bij de belasting.
    Bij energiebedrijven krijg je dan bv het tarief dat voor bedrijven geldt.
    Wie o wie kan me helpen?
  2. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Djiezus............Smile
    Wat een gezeik zeg.
    Als je het hard gaat spelen heb je geen leven meer, en als je betaald heb je het gevoel dat je enorm in de maling genomen wordt.

    Ik wens je alle sterkte en wijsheid Raaf.
    Ik hoop echt dat Natasja Froger er niet bij hoeft te komen...Smile
  3. Als je ruzie wilt, moet je, net als Malero, uit beperkte informatie meteen het meest negatieve scenario uittekenen.
    Dat jij geen zwart werk wilt, is jouw keuze. Was daar al iets over afgesproken? Voor zo ver ik lees, niet. Maar als er dan zwart wordt gewerkt, moet het toch in ieder geval goedkoper zijn. En het is belangrijk dat er iets is vastgelegd over garantie. Want wat gebeurt er als het over twee maanden weer lekt?
    Er zouden offertes worden gevraagd. Je hebt recht om hier de info over te krijgen. Dan weet je meteen wat de ordegrootte van zo'n reparatie is. Ook als die informatie telefonisch is gegeven, kun je het navragen als je twijfelt aan de juistheid.

    En dan het belangrijkste: het verleden kun je niet veranderen, maar je kunt wel zorgen dat je de geschiedenis niet hoeft te herhalen door betere afspraken te maken voor de toekomst.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Waren de witte offertes hoger dan de zwarte? Ook als je gaat kijken naar het bedrag na de aftrek? als dat zo is zou ik betalen en vertellen dat je hierna nooit meer mee zal betalen aan een zwarte klus.

    Die zwarte offerte was misschien wel de beste offerte. Jullie afspraak was dus niet echt smart.

    Wat een dilemma.
  5. Ik had ook lekkage aan mijn dak, er is een stuk dakleer vervangen, de (zinken) afvoer is gerepareerd en een stuk regenpijp is vervangen.
    Koste me 250 euro...wit.
    De offerte om de hele (55 m2) dakbedekking te vervangen, incl een nieuwe dakbedekking voor mijn schuurtje: 2000 euro.



    De gevolgschade (de muren en plafond binnen opnieuw laten spuiten en sauzen) wordt vergoed door mijn inboedel verzekering.


    Maar 3x 450 euro=1350 euro, wat hebben ze daarvoor gedaan behalve een dakgoot repareren of vervangen??
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Raaf
    Hoera, we zijn weer thuis.
    Graag advies over onderstaande:

    De dakgoot lekte en moest gerepareerd worden er was lekkage bij de buren. Met 3 appartementen zijn wij gezamenlijk verantwoordelijk voor gezamenlijke voorzieningen zoals dak en riolering.
    Deze lekkage gebeurde vlak voor ik op vakantie ging.
    Afgesproken werd toen dat er gekeken zou worden naar de beste offerte.
    Tot mijn verbijstering bleek bij mijn thuiskomst dat de reparatie zwart te zijn gedaan, iets waar ik nooit mee zou hebben ingestemd.
    Deze beslissing is dus zonder mij, de 3e appartementhouder genomen, wat wettelijk wel verplicht is lijkt mij.
    Of ik maar even 450 euro wilde neertellen!
    Er is geen bon, geen bewijs, niets.
    Verder is het ook nog zo, dat wij verplicht samen een VVE vormen via de Kamer van Koophandel.
    Ik meen mij te herinneren dat er dan niet alleen andere BTW bijdragen gelden, maar dat er ook andere aftrekmogelijkheden gelden bij de belasting.
    Bij energiebedrijven krijg je dan bv het tarief dat voor bedrijven geldt.
    Wie o wie kan me helpen?


    Je kunt het niet meer terugdraaien en misschien is het wel een goede keuze geweest om het zo te doen. Hoe het ook zij, het is zoals het is. Verder hebben jullie een VVE, dan zijn er wellicht ook statuten en regels opgesteld, mogelijk kan je daar iets terugvinden. Verder moeten jullie 1x per jaar vergadering. Om dit soort verrassingen in de toekomst te voorkomen doe je er denk het beste aan om te doen wat van een VVE verwacht wordt en in de vergaderingen een aantal dingen laten vastleggen. Overigens had je misschien af kunnen spreken dat je bv. via de mail op de hoogte zou worden gehouden. Ik lees dat de buren lekkage hadden. Ik kan begrijpen dat ze dan niet een paar weken willen wachten totdat iedereen terug is van vakantie en het er over eens hoe en wanneer en door wie het gemaakt gaat worden.
Terug naar de lijst