Ander werk.....

Ander werk..... 

Onderwerp van Corien

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door CV zelf op 3 oktober 2012 om 12:52:04

Terug naar de lijst
  1. Corien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Corien
    Ik zou heel graag van werk veranderen...al lang in het basisonderwijs en echt tijd voor iets anders..
    Uit beroepskeuzetests komt: Creatief, zelfstandig, sociaal.....past me goed denk ik...
    Kent iemand mogelijkheden, zonder dat ik een opleiding moet volgen?
  2. Ik ga ervan uit dat je nu een vaste baan hebt met een vast inkomen dat gezien jouw opleiding, aantal jaren ervaring en leeftijd beslist niet het minimumloon zal zijn?

    Stappenplan

    1. Stel vast welk inkomen je minimaal nodig hebt om je huidige huishouden financieel te continueren, eventueel met inbegrip van een aantal bezuinigingen.

    2. Stel vast of je het gewenste inkomen uit punt 1 kunt verwerven met de beroepen die je graag zou willen uitoefenen.

    3. Zo ja, kijk of er voor deze beroepen voor jou een omscholing nodig is en of dit financieel haalbaar is.

    4. Zo ja, onderzoek vervolgens of er op de arbeidsmarkt voor jou in dat beroep re?le kansen zijn op het moment dat je het diploma hebt behaald. Leeftijd kan hier de spelbreker worden.

    5. Als punten 2 t/m 4 positieve antwoorden opleveren: doen!

    6. Als punten 2 t/m 4 geen positieve antwoorden opleveren, dan kun je beter blijven zitten waar je zit en accepteren dat je (helaas) te oud bent om nu nog zo'n carriereswitch te maken.
  3. Corien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Corien

    quote:
    Dit schreef Jos
    Ik ga ervan uit dat je nu een vaste baan hebt met een vast inkomen dat gezien jouw opleiding, aantal jaren ervaring en leeftijd beslist niet het minimumloon zal zijn?

    [B]Stappenplan


    1. Stel vast welk inkomen je minimaal nodig hebt om je huidige huishouden financieel te continueren, eventueel met inbegrip van een aantal bezuinigingen.

    2. Stel vast of je het gewenste inkomen uit punt 1 kunt verwerven met de beroepen die je graag zou willen uitoefenen.

    3. Zo ja, kijk of er voor deze beroepen voor jou een omscholing nodig is en of dit financieel haalbaar is.

    4. Zo ja, onderzoek vervolgens of er op de arbeidsmarkt voor jou in dat beroep re?le kansen zijn op het moment dat je het diploma hebt behaald. Leeftijd kan hier de spelbreker worden.

    5. Als punten 2 t/m 4 positieve antwoorden opleveren: doen!

    6. Als punten 2 t/m 4 geen positieve antwoorden opleveren, dan kun je beter blijven zitten waar je zit en accepteren dat je (helaas) te oud bent om nu nog zo'n carriereswitch te maken. [/B]



    Thanks voor de adviezen!
Terug naar de lijst