advies bij opstellen CV etc

advies bij opstellen CV etc 

Onderwerp van Annemieke

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Jos
    Dit hoort niet in het C.V. maar in de begeleidende sollicitatiebrief.


    Nope tegenwoordig staat dat in je CVSmile
  2. quote:
    Dit schreef IVIArL33IV


    Nope tegenwoordig staat dat in je CVSmile

    Nietus.
  3. quote:
    Dit schreef Jos

    Nietus.


    Nog geen sollicitatietraining gehad dit jaar volgens mijSmile
  4. quote:
    Dit schreef scar

    Dat is nieuw voor me. Ik zou hem nog steeds op 1 a4tje plakken.

    Net "even" de invuloefening gedaan van Cleo's link: >>LINK<<
    Mijn CV in 80-er jaren stijl (toen heb ik het geleerd) was inmiddels 2 A4-tjes groot.
    Mijn CV van de invuloefening van vandaag is ...... 2,5 A4-tjes groot.
    Het verbazingwekkende is dat de symboolgrootte van het nieuwe CV iets kleiner is, de lay-out is ongewijzigd, hobby's en talen zijn toegevoegd. 80-er jaren is dus nog steeds goed?

    Met 14 opleidingen en cursussen en 9 stages en werkgevers 1 A4-tje? Helemaal onmogelijk als je geen tekengrootte van max. 5 punten gebruikt ..... en dan is het niet meer leesbaar zonder vergrootglas (en wordt het dus ook meteen de prullenbak in gekiepert!
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Je moet je afvragen of je alle cursussen van weleer nog op je cv wilt terugzien.... Alleen plaatsen wat relevant is.
  6. quote:
    Dit schreef scar
    Je moet je afvragen of je alle cursussen van weleer nog op je cv wilt terugzien.... Alleen plaatsen wat relevant is.


    Yep en verschillende CV's maken
  7. quote:
    Dit schreef Kobus


    Dat had ik nou ook. De uitleg die ik kreeg was dat bijna niemand tegenwoordig nog maar 1 of 2 werknemers heeft in zijn of haar werkzame leven. En bijna niemand vervult al die tijd dezelfde functie.
    Dat vraagt dus allemaal wat meer ruimte.


    Toch wel ik heb nog nooit ergens anders gewerkt sinds ik van school kwam in 1993
  8. quote:
    Dit schreef scar
    Je moet je afvragen of je alle cursussen van weleer nog op je cv wilt terugzien.... Alleen plaatsen wat relevant is.

    De cursussen en opleidingen zijn allemaal vakgerelateerd, nog relevant en dus nuttig op een cv.
    Cursussen die niet relevant zijn heb ik al weggelaten, anders waren het 3 volle A4-tjes geworden.....
  9. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Ooit was t idee dat je 1 cv had en pervacature een brief schreef. Nu schrijf je ook je cv 'naar' de vacature. En soms is n gortdroge opsomming van functies dan niet relevant..
  10. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    Het kan handig zijn om 1 basisCV te hebben, met alles en alles er op. Per vacature werk je die dan bij tot een relevant CV.
  11. quote:
    Dit schreef Jos
    Dit hoort niet in het C.V. maar in de begeleidende sollicitatiebrief.


    Ik snap jouw bedenkingen omdat mijn uitleg wat ruimte laat voor versch. interpretatie. In de brief zet je inderdaad waarom jij nu juist de juiste persoon bent voor die functie, maar op de cv. zet je een binnenkomer. Het gaat om 1 zin, waarin je jezelf als werknemer typeert, je zogenaamde pay-off die samen met je werk- en kennisachtergrond uitnodigigt tot het lezen van jouw brief.

    Op dit moment komen voor de meeste sollicitaties minimaal 100 brieven binnen, soms wel 600, afhankelijk van de functie. De meeste brieven worden niet eens gelezen (ja, teleurstellend wanneer je net zo je best op die ene brief hebt gedaan, maar that's life...)

    Bij verschillende gesprekken met recruiters kreeg ik wel degelijk te horen dat zo'n 1e zin relevant is.
Terug naar de lijst