Ex wil koophuis houden, welke mogelijkheden?

Ex wil koophuis houden, welke mogelijkheden? 

Onderwerp van creamama

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. BKR notering is niet altijd bij elke hyp verstrekker direct nee. Een achterstandsmelding moet wel hersteld zijn gemeld en het verhaal waarom moet duidelijk zijn ?n vertrouwen geven in geen herhaling maar dan zijn er wel partijen die bereid zijn om een hyp te verstrekken.Er zijn zelfs verstrekkers die juist voor mensen met een BKR notering een hyp in orde maken, je betaald dan wel een opslag bovenop de normale rente. (even googelen) NHG krijg je niet met een BKR.

    Voor wat betreft de verkoopprijs zou ik het huis laten taxeren en dit meenemen in de bepaling van hoe de overwaarde straks gaat gedeeld worden....tenslotte heb jij ook recht op een deel van het geld. Google op goedkope taxateur, dat loont echt! Er werd mij verteld dat een taxatie 400 ero kostte, ik heb m voor 230 laten uitvoeren......(voor aankoop woning)
    Je bent iets TE schappelijk naar je ex toe denk ik, jij bent er ook nog! En hier krijg je spijt van......
    Ik zou hem max 2 maanden uitstel nog geven en dan het huis te koop zetten, in die 2 mnd kan hij met diverse hyp verstrekkers gaan praten en met een oplossing komen, of niet....

    Sterkte met herstellen.
  2. Ik denk zelf ook dat er mogelijkheden zijn, hij heeft ook een dik salaris, met uitzicht op meer. Woning is relatief goedkoop. (blijft onder de 130.000)
    De BKR notering staat op herstel. Maar dat duurt totaal 5 jaar voor je eraf bent. Nog 3 te gaan....

    Ik zit dus inderdaad met die waardebepaling, als ik akkoord ga met de verkoopprijs gebaseerd op de totale hypotheek en hij verkoopt het over 2 jaar met dikke winst, dan baal ik daar wel van.
    Ik wil meewerken omdat het voor mij een financieel risico is wat ik dan kwijt ben.

    (aan de andere kant zou ik het het liefste zo onder zijn kont vandaan verkopen, ik kon ook zo oprotten met 2 kinderen naar een huurwoning, gaat ie nu ineens sentimenteel doen over een koopwoning waar hij altijd weg wilde...) (verstand en gevoel...)
  3. E.e.a. in de notariele akte op laten nemen. Ik heb het destijds met mijn ex zo geregeld dat ik haar een bedrag uitbetaalde (deel meerwaarde en gespaarde levensverzekering) en dat daarmee aan alle wederzijdse verplichtingen voldaan is. Klaar, uit, geen ge-OH meer.

    Ook kun je daarin op laten nemen dat wanneer binnen x tijd de verkoop meer oplevert qua meerwaarde dan de meerwaarde op grond waarvan jij nu de helft krijgt, e.e.a. nog met jou verrekend wordt.

    Weet niet of je ex daar op zit te wachten, dan blijven er nog steeds verplichtingen bestaan....
  4. quote:
    Dit schreef Ghistelle
    E.e.a. in de notariele akte op laten nemen. Ik heb het destijds met mijn ex zo geregeld dat ik haar een bedrag uitbetaalde (deel meerwaarde en gespaarde levensverzekering) en dat daarmee aan alle wederzijdse verplichtingen voldaan is. Klaar, uit, geen ge-OH meer.

    Ook kun je daarin op laten nemen dat wanneer binnen x tijd de verkoop meer oplevert qua meerwaarde dan de meerwaarde op grond waarvan jij nu de helft krijgt, e.e.a. nog met jou verrekend wordt.

    Weet niet of je ex daar op zit te wachten, dan blijven er nog steeds verplichtingen bestaan....


    Met een notariele akte ligt het gezeur inderdaad vast. Goede tip. En daar kun je dan verschillende opties in meenemen....

    De afspraken staan allemaal zwart op wit, maar dat hij het wilde kopen is ineens een verandering van de plannen.... In de afgelopen maanden wilde hij al wisselend op 4 verschillende plekken wonen....
  5. als je bang ben dat hij de hypo niet betaald kan je het ook zo doen dat hij het naar jou overmaakt en dat jij het betaald zo doe ik het ook(niet dat ik bang was dat hij niet betaalde maar ik had die betaal rekening waar het van af ging)

    zo kan je zien of het wel betaald wordt.

    sterkte en ook met je herstel.
  6. quote:
    Dit schreef tien
    als je bang ben dat hij de hypo niet betaald kan je het ook zo doen dat hij het naar jou overmaakt en dat jij het betaald zo doe ik het ook(niet dat ik bang was dat hij niet betaalde maar ik had die betaal rekening waar het van af ging)

    zo kan je zien of het wel betaald wordt.

    sterkte en ook met je herstel.

    De hypotheek wordt nu betaald van onze gezamenlijke rekening, die hebben we daarvoor aangehouden. En in het convenant staat dat hij de rente betaald. Ik kan dus altijd een kortgeding aanspannen, daarnaast heb ik de hypotheek verstrekker zelf benaderd en afspraken mee gemaakt. Mocht het onverhoopt tot 2 maanden achterstand komen, geef ik alles uit handen...
    Maar het is meer de angst dat hij iets in zijn hoofd krijgt en ineens vertrekt, en dan zit ik ermee. Hij heeft in het verleden al rare bokkesprongen gedaan....
Terug naar de lijst