De rentevast periode

De rentevast periode 

Onderwerp van Dag

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Anne-Lief zelf op 7 oktober 2013 om 13:12:58

Terug naar de lijst
    Bericht van Jako is op 10-08-2015 om 22:11:46 uur verwijderd door Jako.

    Reden: zinloos

     
  1. Geld, in de vorm van hypotheek, is iets waar ik niks van snap. Dus stoere brieven ga ik niet schrijven naar 'mijn' bank. En wellicht levert een financieel adviseur geld op, maar als ik zie dat ik, voor mijn kleine hypotheek een bedrag van ruim 2150,= euro kwijt zou zijn, vraag ik me toch echt af of dat niet goedkoper kan.
    Smile
  2. Bericht van Jako is op 04-11-2015 om 18:50:10 uur verwijderd door Jako.

    Reden: verouderd

     
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Siep
    Heb ik helemaal geen last van.
    Nou, ik ga het merken.

    Ik was van plan om voor 10 jaar vast te gaan en toen ging ik in gesprek met de bank, en die man zei, "ik mag het je eigenlijk niet adviseren maar...."

    Uiteindelijk heb ik nu een half jaar variabel, die bleek er toch te zijn, op 2,85%. Ik kan deze rente op elk moment vast zetten, en bij een wijziging van de rente krijg ik bericht van de bank. Over een half jaar (dus nu over vier maanden) krijg ik weer bericht van de bank dat ik moet gaan verlengen. Ik heb me een app gekocht van een site die alle hypotheekrente's bijhoudt, die rentes kloppen met wat ik aangeboden kreeg, dus die ga ik in de gaten houden.

    Als blijkt dat ik er over een paar maanden echt nerveus van word dan kan ik altijd weer vast gaan zetten.

    Oh ja nog dit: Bij mijn bank was het laagste wat geboden werd dus 2,85%. Je moet het toch doen met wat de bank je biedt, mits je wilt overstappen naar een andere hypotheekgever. Dat kost geld. Mijn hypotheek is vrij laag dus als ik zou overstappen zou ik dat geld er in geen tien jaar uit hebben, dus blijf ik bij mijn bank.
  4. Scheelt het een stuk in je maandelijkse uitgaven Scar?

    Ik kijk nooit naar de stand vag de rente. Ik kijk naar het bedrag dat elke maand wordt afgeschreven en zie dat licht schommelen. In de afgelopen jaren is er wel een dalende trend zichtbaar.

    De rente zal nooit ineens zo snel stijgen dat je niet meer kunt reageren. Ik maak me er niet druk om
Terug naar de lijst