Vraag over een volmacht

Vraag over een volmacht 

Onderwerp van Cherry_xyz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Ik hou mij bezig met de afhandeling van de nalatenschap van mijn moeder. Nu had zij een administrateur die wat zaken voor haar regelde, die willen wij graag inzetten om dingen af te handelen (zoals belasting en de omzetting van alle bankrekeningen naar 1 bankrekening op naam van de erven).
    Nu moeten wij die meneer een volmacht geven en zijn mijn broers van mening dat we geen (voor ons) vreemde een volmacht geven, hij wil dat alleen als ik meeteken (en dus kijk) bij alles wat de man onderneemt.

    De bedoeling is dat een volmacht wordt gegeven aan twee mensen samen, die dus samen moeten tekenen voor akkoord bij alle handelingen die gebeuren.
    Die vraag heb ik dus gesteld aan de man, om de volmacht zo op te stellen.
    Vraag is: is onderstaande formulering daar voldoende helder in?
    Ik ben er wat onzeker over nu, dus hoop dat hier mensen met verstand van zaken/ervaring zitten.


    De Erven Mevrouw X, zoals aangegeven bladzijde op 2 van deze volmacht, verlenen volmacht aan de heer D, geboren .. te .., adres .., burgerservicenummer xx en mevrouw K, geboren .. te .., adres xx.

    De gemachtigden zijn door de volmachtgevers gemachtigd alle hun goeddunkende (rechts)handelingen te verrichten ten behoeve van de afhandeling van de nalatenschap van Mevrouw X. De hiervoor genoemde (rechts)handelingen mogen niet strijdig zijn met de wet- en regelgeving.
  2. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Toevallig kreeg ik gisteren het verzoek van een notaris om een volmacht te ondertekenen.

    Hier volgt de tekst:

    - voorts bij dezen de volmacht te geven aan:
    De heer........, wonende te adres, postcode, plaats, gehuwd met mevrouw.....,
    Speciaal om de ondergetekende te vertegenwoordigen ter zake van de nalatenschap van de overledene,
    Te dien einde vorderingen, alsmede uitkeringen, zoals van levensverzekering of pensioen, door de dood van de overledene opeisbaar geworden en aan de nalatenschap of aan een of meer van de erfgenamen toekomende te innen, rekeningen bij banken, spaarbanken en girodiensten op te heffen en te doen overboeken, roerende en onroerende zaken te verkopen en te leveren op de wijze, onder de voorwaarden en tegen de prijzen welke de gevolmachtigde raadzaam zal achtten, safes te openen, belastingaangifte te oen (waaronder die van de Erfbelasting en Schenkbelasting), mede te werken tot de verdeling, en voorts al datgene of meer te doen hetgeen ter zake van een juiste afwikkeling door de gevolmachtigde raadzaam wordt geacht, alles met het recht van substitutie in alle gevallen en ook met zichzelf als wederpartij.
    De opsomming van deze speciale handelingen heeft niet tot strekking enige andere handeling, welke dan ook, waarvoor een boedelvolmacht in onderhandse vorm kan worden gegeven, uit te sluiten.

    Getekend te ...... Op ........ 2013



    Ik moet dit in aanwezigheid van een notaris ondertekenen, waardoor het een officieel document wordt.
  3. Zoals ik het nu lees maak ik er niet uit opdat altijd beide gevolmachtigden moeten tekenen.

    Op deze manier zou ik denken dat de handtekening van ??n van beiden voldoende is.
  4. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    Ik ben het eens met John.
    Zoals het er nu staat geven jullie de administrateur juist een volmacht om in jullie naam te mogen handelen en tekenen!

    Als de bedoeling is dat handelingen alleen kunnen plaatsvinden en als 2 nader te benoemen personen samen (jij en de administrateur) daarvoor tekenen, is het belangrijk dat ook expliciet te benoemen!

    Misschien toch even langs een notaris?
    Dat kost je geld maar bespaart je hoogstwaarschijnlijk een hele nare situatie en wellicht ook een heleboel centjes.
  5. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Als jij toch moet tekeken, waarom dan nog ook de handtekening van de administrateur?
    Je kan die het werk laten doen en jij kan hem controleren op het moment dat je wat moet tekenen.
    Gr Leonard
  6. quote:
    Dit schreef Carla-S
    Ik moet dit in aanwezigheid van een notaris ondertekenen, waardoor het een officieel document wordt.



    Nou.. in aanwezigheid van notaris tekenen zodat hij je identiteit kan vaststellen en je handtekening kan legaliseren.
    Kortom.. dat hij/zij kan constateren dat jij het wel echt zelf tekent en uit vrije wil.



    Voor de rest @Cherry is de opmerking van Leonard zo gek nog niet!!
  7. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Leonard
    Als jij toch moet tekeken, waarom dan nog ook de handtekening van de administrateur?
    Je kan die het werk laten doen en jij kan hem controleren op het moment dat je wat moet tekenen.
    Gr Leonard



    Is een mogelijkheid

    Maar je kan hem inderdaad volmacht geven


    Bij een volmacht laat je je vertegenwoordigen door een ander, namelijk de gevolmachtigde die in jouw naam rechtshandelingen kan verrichten.

    Wat nodig is :

    De namen van de volmachtgever en de gemachtigde, de plaats, de datum en handtekeningen van de betrokkenen. Daarnaast moet omschreven worden waarover de machtiging of volmacht gegeven wordt en voor welke periode.

    Is voldoende Smile

    Door de handtekeningen is het rechtsgeldig
    dan is het een onderhandse akte


    >>LINK<<
    bij bovenstaande link even volmacht intikken en dan zie je het staan Smile
  8. Bericht van ArnoM is op 19-10-2013 om 23:19:17 uur verwijderd door ArnoM.

    Reden: niet ter zake

     
Terug naar de lijst