Lekkage en verzekering

Lekkage en verzekering 

Onderwerp van jolleke

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Ik heb lekkage in mijn badkamer waardoor de kalk van mijn plafon van de keuken na benden valt. Het plafon is drijfnat. Oorzaak de voegen op de vloer van mijn badkamer moeten gevoegd worden.
    Ik woon dus in een huurhuis. De woningbouw gaat nu wat aan mijn vloer doen. Ik heb mijn verzekering gebeld en die zeggen we doen niks aan de schade van u plafon. De woningbouw is aansprakelijk. Woningbouw zegt je moet bij je verzekering zijn. Ik heb een woongarantverzekering bij Centraal beheer.
    Wat moet ik hier aan doen?
  2. SSimone
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van SSimone
    Als je er van overtuigd bent dat de fout bij de woningstichting ligt hen schriftelijk in gebreke stellen.
    Google even waar zo'n schrijven aan moet voldoen. Ik geloof dat je een termijn moet geven waarin er hersteld moet worden.

    >>LINK<<
  3. Dit is gevolgschade en valt onder de verzekering van de veroorzaker, in dit geval dus de woningbouw.
  4. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    De verzekering van de woningbouw moet dit vergoeden. Dus de woningbouw moet dit regelen.
  5. of je kijkt even in je polisvoorwaarden wat er staat bij waterschade.
  6. SSimone
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van SSimone
    En Jolleke...ben je al verder gekomen?
    Hoe is het er nu mee?
  7. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef wendy72
    De verzekering van de woningbouw moet dit vergoeden. Dus de woningbouw moet dit regelen.


    Zo simpel ligt het niet. Als het een gestuct plafond is dan hoort die stuclaag bij de woning en dient die ook door de verhuurder gerepareerd te worden. De latex op het plafond is van/voor jouw rekening.

    In je inboedelverzekering staat of en welke lekkages vergoed worden. Vergoed wordt in ieder geval niet de schade aan de stuclaag.

    Vraag is dus. Wat is er beschadigd door de lekkage.
  8. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Ik heb laatst ook lekkage gehad, wat bij mijn buren schade aan plafond en muren (behang) heeft veroorzaakt.

    Zo krom als het maar kan, blijkt dus dat de opstalverzekering van mijn buren de schade te vergoeden, ipv dat het door mijn opstal/wa verzekering gedekt wordt. Blijkt dus dat de verzekeringsmaatschappijen dat zo onderling hebben afgesproken.

    Waar Jolleke tegenaan loopt volgens mij, is dat haar verzekering zich aan die afspraak houdt, maar de woningbouw heeft waarschijnlijk geen opstalverzekering afgesloten voor die huizen, dus zelf voor de kosten opdraait.

    Hoop dat Jolleke een verzeringsadviseur heeft, die zal hier achteraan moeten gaan vermoed ik, want dit wordt zo te zien een "welles/nietes" spelletje.
  9. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    In mijn huis ook schade aan plafond. Vochtplekken door de latex heen. Dit is hersteld en vergoed door mijn opstalverzekering. Heb het zelfe ook wel eens in huurhuis gehad. Plafond werd hersteld door woningbouw
Terug naar de lijst