Help,praktische info gevraag m.b.t. uitkering

Help,praktische info gevraag m.b.t. uitkering 

Onderwerp van LoveMagenta

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    Hallo,

    voor het eerst in mijn leven krijg ik te maken met een uitkering.
    Ik heb totaal geen idee waar ik sta en wat ik moet doen of laten.Het betreft vooralsnog een zw-uitkering.

    Kunnen jullie mij helpen met informatie in zo eenvoudig mogelijke uitleg,want op de sites zie ik door de bomen het bos niet meer.
    Praktische informatie is ook van harte welkom.

    Ik doel hiermee op informatie over rechten en plichten die je hebt bij een uitkering. Zaken die je moet regelen om alles goed te laten verlopen. moet je bijvoorbeeld solliciteren als je ziek bent? Zo ja,hoe dan en hoeveel? Wie bepaald of je weer kan werken?
    Heb je recht op toeslagen van UWV of gemeente?

    Als je een ww-uitkering hebt en je vind een baan die minder verdient,vervalt je uitkering dan?

    Kortom ,alle info en vooral de praktische is welkom.

    Bedankt alvast Smile
  2. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef LoveMagenta
    Hallo,

    voor het eerst in mijn leven krijg ik te maken met een uitkering.
    Ik heb totaal geen idee waar ik sta en wat ik moet doen of laten.Het betreft vooralsnog een zw-uitkering.

    Kunnen jullie mij helpen met informatie in zo eenvoudig mogelijke uitleg,want op de sites zie ik door de bomen het bos niet meer.
    Praktische informatie is ook van harte welkom.

    Ik doel hiermee op informatie over rechten en plichten die je hebt bij een uitkering. Zaken die je moet regelen om alles goed te laten verlopen. moet je bijvoorbeeld solliciteren als je ziek bent? Zo ja,hoe dan en hoeveel? Wie bepaald of je weer kan werken?
    Heb je recht op toeslagen van UWV of gemeente?

    Als je een ww-uitkering hebt en je vind een baan die minder verdient,vervalt je uitkering dan?

    Kortom ,alle info en vooral de praktische is welkom.

    Bedankt alvast Smile


    >>LINK<<

    Hier vind je het antwoord op al jou vragen.
  3. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    Re: Re: Help,praktische info gevraag m.b.t. uitkering
    quote:
    Dit schreef Dieneke75


    >>LINK<<

    Hier vind je het antwoord op al jou vragen.


    Nee.
    Bedankt,maar dat is dus niet de info die ik zoek. En er staat nergens een antwoord op wat ik vraag.
    Praktische info....welke toeslagen?
    Hoe zorg ik voor extra inkomen bijvoorbeeld,d.m.v. kortingen of toeslagen.
    Hoe doen anderen het met maar 70% inkomen.
  4. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef LoveMagenta


    Nee.
    Bedankt,maar dat is dus niet de info die ik zoek. En er staat nergens een antwoord op wat ik vraag.
    Praktische info....welke toeslagen?
    Hoe zorg ik voor extra inkomen bijvoorbeeld,d.m.v. kortingen of toeslagen.
    Hoe doen anderen het met maar 70% inkomen.


    Toch staat op deze website het antwoord op al jou vragen. Als je een ziektewet uitkering ontvangt en je komt daarmee onder het voor jou geldende sociaal minimum, kan je een toeslag aanvragen bij het UWV. Deze zal jou inkomen aanvullen tot het sociaal minimum. Extra inkomen daarbij of daarnaast is simpelweg niet mogelijk.

    Doordat je in inkomen daalt, is het mogelijk dat je recht krijgt op (hogere) toeslagen van de belastingdienst. Denk dan aan huur- en zorgtoeslag enz. Hierover kan je op de website van de belastingdienst meer informatie vinden.
  5. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    Re: Re: Re: Re: Help,praktische info gevraag m.b.t. uitkering
    quote:
    Dit schreef Dieneke75


    Toch staat op deze website het antwoord op al jou vragen. Als je een ziektewet uitkering ontvangt en je komt daarmee onder het voor jou geldende sociaal minimum, kan je een toeslag aanvragen bij het UWV. Deze zal jou inkomen aanvullen tot het sociaal minimum. Extra inkomen daarbij of daarnaast is simpelweg niet mogelijk.

    Doordat je in inkomen daalt, is het mogelijk dat je recht krijgt op (hogere) toeslagen van de belastingdienst. Denk dan aan huur- en zorgtoeslag enz. Hierover kan je op de website van de belastingdienst meer informatie vinden.


    Wat dit aangaat heb je volledig gelijk.
    Maar wat ik bedoel is;
    ik heb in het verleden wel eens gehoord dat je bijvoorbeeld vanuit de gemeente toeslagen krijgt om ik noem maar iets,je kinderen bij een sportclub te laten gaan. dat soort toeslagen en/of kortingen bedoel ik.

    En hoe zou je het verschil van het loon dat ik in het verleden verdiende en het sociaal minimum dan kunnen beperken??

    Wat doe je of kun je doen om de schade in de beurs zoveel mogelijk te kunnen beperken?
  6. monique64
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van monique64
    quote:
    Dit schreef LoveMagenta


    Wat dit aangaat heb je volledig gelijk.
    Maar wat ik bedoel is;
    ik heb in het verleden wel eens gehoord dat je bijvoorbeeld vanuit de gemeente toeslagen krijgt om ik noem maar iets,je kinderen bij een sportclub te laten gaan. dat soort toeslagen en/of kortingen bedoel ik.

    En hoe zou je het verschil van het loon dat ik in het verleden verdiende en het sociaal minimum dan kunnen beperken??

    Wat doe je of kun je doen om de schade in de beurs zoveel mogelijk te kunnen beperken?


    Kijk eens op de site van je gemeente. Als het goed is vind je onder "werk en inkomen" (op site van gemeente Nijmegen is dit een onderdeel van de digitale balie) informatie over allerlei regelingen voor mensen met een laag inkomen.
  7. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef monique64


    Kijk eens op de site van je gemeente. Als het goed is vind je onder "werk en inkomen" (op site van gemeente Nijmegen is dit een onderdeel van de digitale balie) informatie over allerlei regelingen voor mensen met een laag inkomen.


    Klopt. Waar TS het over heeft is het gemeentelijke minimabeleid. En daarvoor zal je bij je eigen gemeente moeten zijn. Iedere gemeente heeft daarvoor zijn eigen regelingen.
  8. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    Re: Re: Re: Re: Help,praktische info gevraag m.b.t. uitkering
    quote:
    Dit schreef Dieneke75


    Toch staat op deze website het antwoord op al jou vragen. Als je een ziektewet uitkering ontvangt en je komt daarmee onder het voor jou geldende sociaal minimum, kan je een toeslag aanvragen bij het UWV. Deze zal jou inkomen aanvullen tot het sociaal minimum. Extra inkomen daarbij of daarnaast is simpelweg niet mogelijk.

    Doordat je in inkomen daalt, is het mogelijk dat je recht krijgt op (hogere) toeslagen van de belastingdienst. Denk dan aan huur- en zorgtoeslag enz. Hierover kan je op de website van de belastingdienst meer informatie vinden.


    Heb toch nog eens gekeken op dat stukje sociaal minimum dat je hier aanhaalde.
    Kijk ...dat wist ik dus niet en dat is goede info voor mij en waarschijnlijk ook erg gunstig.(onder de omstandigheden dan).
Terug naar de lijst