Gelukkig getrouwd, gelukkig gescheiden

Gelukkig getrouwd, gelukkig gescheiden 

Onderwerp van Anoniem

Terug naar de lijst
  1. Gelukkig getrouwd, gelukkig gescheiden
    G.P. Hoefnagels
    Categorie: Echtscheiding
    ISBN:9789020405286
    In 1995 verscheen de eerste druk van boek "Gelukkig getrouwd, gelukkig gescheiden".

    Het boek vormt de neerslag van meer dan dertig jaar praktijkervaring in, en wetenschappelijk onderzoek naar scheidingsbemiddeling van en door Hoefnagels. Op een toegankelijke en voor iedereen begrijpelijke wijze wordt de methodische scheidingsbemiddeling beschreven: dit is de enige vorm van scheidingsbemiddeling die is gebaseerd op een wetenschappelijk getoetste methode.

    Het boek was direct een groot succes en er volgden reeds vijf herziene edities, waarin uiteraard nieuw verworven inzichten telkens door de auteur werden verwerkt. De meest recente druk is uitgekomen in 2003.

    Mensen die gelukkig getrouwd waren, zijn het aan zichzelf verplicht om op een goede en respectvolle wijze te scheiden. Dit lijkt op het eerste gezicht misschien paradoxaal.

    Lezing van het boek "Gelukkig getrouwd, gelukkig gescheiden" geeft u inzicht in het scheidingsproces. Hierdoor wordt het voor mensen gemakkelijker om "mee te doen" tijdens de bemiddelingsgesprekken. Participatie door beide partijen is van wezenlijk belang voor een geslaagde bemiddeling.
  2. RE: Gelukkig getrouwd, gelukkig gescheiden
    Hier staat overduidelijk in hoe belangrijk het is om een (redelijk) goede verstandhouding te blijven houden met de ex-partner in het belang van de kinderen. Met tips.
  3. RE: Gelukkig getrouwd, gelukkig gescheiden
    Ben nog niet zolang gescheiden, maar ken dit boek. Heb het gelezen voordat de definitieve scheiding een feit was. Heb heel veel goede tips en richtlijnen uit dit boek gehaald waardoor de scheiding verhoudingsgewijs veel makkelijker werd. Alleen gelukkig gescheiden.... het is maar hoe je het noemt. Het belangrijkste is denk ik wel, dat je in goede harmonie uit elkaar kunt gaan en dat hebben mijn ex en ik gedaan.
    Het is een aanrader om te lezen omdat Hoefnagels heel duidelijk en onpartijdig weergeeft in zijn boek, hoe je ook uit elkaar kunt gaan zonder ruzie en in goed overleg.
Terug naar de lijst