De Duivelsdriehoek

De Duivelsdriehoek 

Onderwerp van ingrid

Terug naar de lijst
  1. De Duivelsdriehoek
    Carolien Roodvoets
    Categorie: Relatie
    ISBN:9789068341898
    Vreemdgaan is een fenomeen dat onze fantasie prikkelt. Waarom is de verleiding van het overspel zo sterk, ondanks alle ellende die er meestal van komt? Volgens sommige schattingen heeft 70 procent van de alleenstaande vrouwen boven de dertig ooit een relatie gehad met een gebonden man; de meerderheid van die vrouwen dacht dat de mannen bij hun vrouw zouden weggaan, terwijl slechts 1,5 procent van deze mannen de daad bij het woord voegde.

    Carolien Roodvoets, mede-auteur van Nu alleen de liefde nog, beschrijft op heldere wijze de psychologische achtergronden van overspel. Wat drijft de vreemdganger? Wat zijn de motieven van de minnares? En wat is de reden dat de bedrogen echtgenote haar man ondanks alles toch niet kwijt wil? Roodvoets? betoog wordt op levendige wijze ge?llustreerd door waar gebeurde verhalen van mannen en vrouwen.

    De duivelsdriehoek geeft inzicht in de verschillende typen vreemdgangers, minnaressen en bedrogen echtgenotes. Roodvoets schetst het ontstaan van een buitenechtelijke relatie, neemt ons mee naar het uur van de waarheid en het moment van de keuze. Kiest de vreemdganger voor zijn gezin of kiest hij voor zijn minnares, en wat zijn de gevolgen van zijn keuze? Roodvoets beantwoordt tot slot de vraag of er ook een uitweg uit het driehoeksdrama mogelijk is.

    Carolien Roodvoets is gezins- en relatietherapeut/psychotherapeut en seksuologe i.o. Ze heeft een praktijk in Deventer.
  2. Na 2 jaar nog steeds niet begrijpend, wanhopig zoekend naar antwoorden waarom mijn ex zonodig een relatie moest beginnen met zijn afzichtelijke collega. Het mij ook bijna overkwam, zo'n driehoeksverhouding.
    Heb ik het boek gekocht naar aanleiding van een hint in "Het verwende nest" van Liza van Sambeek.

    Het verdriet wordt er niet minder om, maar het inzicht des te groter.
    Gelukkig kwam het op tijd op mijn pad!
  3. ingrid
    Welkom

    Toon alleen de berichten van ingrid
    RE: De Duivelsdriehoek
    Duidelijk en prettig leesbaar. Allerlei situaties goed beschreven. Eerlijk maar harde feiten, worden tevens belicht.Heb je echt wat aan , als je deze situatie zelf tegenkomt, of in je naaste omgeving.

    14 november 2003 Meteren, NL
    heel leerzaam

    De belichting vanuit de Griekse mythologie maakt mensen minder bedreigend. Ook leerzaam voor mensen die beide vanuit een huwelijk vreemdgaan, alhoewel dat volgens de schrijfster minder spannend is!? Je kunt de diverse typen laten rouleren wat een interessant gedachtengoed oplevert. Dit boek moet je op je in laten werken. Er staan zijdelings erg goede en ware dingen in die je als handvaten in je leven zou kunnen gebruiken. Het heeft mij geholpen.

    27 april 2003
    De duivelsdriehoek

    Het is vooral een boek dat echt ingaat op de psychologische beredenering over waarom mensen vreemdgaan, wat voor types dit zijn, wat hun beweegredenen zijn, wat ze zoeken, en hoe elk type omgaat met de 2e relatie, van het begin tot het eind. Je vind er wel wat voorbeelden van overspelige echtgenoten, en hun gedachtengang, maar voor mij viel het wat tegen. Ik heb niet zo?n behoefte er aan om te weten waarom iemand vreemdgaat en wat voor mogelijk type hij dan is. Ik hoopte meer ervaringen te kunnen lezen, dat meer de overspeligen zelf aan bod kwamen. Maar als je geinteresseerd bent in de psychologische achtergrond van een overspelige, dan is dit boek zeker een aanrader.

    3 augustus 2002 Groningen
    Herkenbaar

    Ik vond het heerlijk om te lezen dat ik niet afwijkend. Ik werd in het boek beschreven. Een geweldig boek voor mensen met een driehoeksverhouding.

    20 december 2001 NL
    Duivesldriehoek

    Van alle kanten wordt het vreemdgaan belicht! Vreemdganger, minaares, en bedroge echtgenoot! Interessant om te leven, helemaal als je in zo'n situatie bevindt!
Terug naar de lijst