Ik krijg tranen in mijn ogen als ik aan je denk

Ik krijg tranen in mijn ogen als ik aan je denk 

Onderwerp van jannyw

Terug naar de lijst
  1. Ik krijg tranen in mijn ogen als ik aan je denk
    Ineke van Essen
    Categorie: Kinderboeken
    ISBN:9789062493746
    In dit boek vertellen 30 kinderen over wat ze meemaakten en hoe hun leven verder ging na de dood van hun vader of moeder. Het gaat over verdriet en geluk. Over akelige gedachten en fijne herinneringen. Over houden van en missen. En over rot voelen en wat dan helpt.

    Een belangrijk boek over rouwverwerking voor en door kinderen. Schrijfster Ineke van Essen heeft dertig kinderen van verschillende leeftijden ge?nterviewd, die heel openhartig vertellen hoe zij omgaan met de dood van hun vader of moeder. Ondanks het verdrietige onderwerp, laat het boek in de eerste plaats de veerkracht en creativiteit van kinderen zien. Een belangrijke boodschap die kinderen volwassenen meegeven is dat ze niet willen dat volwassenen hun verdriet 'oplossen'. Ze willen evenals volwassenen rouwen, maar wel op hun eigen manier.

    Vanaf 8 jaar
  2. Mijn dochter Kim van 8 en ik vinden het een heel goed boek. Er staan prachtige plaatjes en tekeningen van kinderen in. Wat Kim bijvoorbeeld aansprak was de tranenpagina waar je precies kunt aangeven wat je voelt, bijvoorbeeld "ik-wil-wel-praten-maar-ik-weet-niet-hoe-traan". Het is niet een boek om in 1 keer uit te lezen, maar om zo nu en dan in te kijken.
Terug naar de lijst