In dertig dagen uit je burnout

In dertig dagen uit je burnout 

Onderwerp van hens

Terug naar de lijst
  1. In dertig dagen uit je burnout
    Carien Karsten
    Categorie: Allerlei
    ISBN:9789038911502
    Carien Karsten ontvangt in haar praktijk als psychotherapeut en managementconsultant veel mensen die door hard werken burnout zijn geraakt. Zij heeft hen geholpen hun leven en werk opnieuw in te richten. De beklemmende ervaring van burnout is omgezet in meer plezier in leven en werk dan ooit tevoren.

    In dit boek geeft Carien Karsten een antwoord op vragen waarmee mensen met burnout vaak rondlopen, zoals:

    - Hoe maak ik het best gebruik van mijn talenten?

    - Hoe ontdek ik wat ik leuk vind?

    - Hoe zorg ik ervoor dat mijn werk geen energie vreet, maar geeft?


    In dertig dagen uit je burnout is bedoeld voor mensen die burnout zijn of dit dreigen te raken. Het boek bevat ook ervaringen van (ex-)burnoutpati?nten en tips voor leidinggevenden om burnout bij medewerkers te signaleren en de burnoutgevoeligheid van hun organisatie te meten.
  2. Een boek voor mensen met burnoutklachten:

    de titel is niet zo slim volgens mij: leverde mij (maar ik doe er ook al veel langer over) extra stress: ik vind het vooral een dertig stappenplan.

    Zeer helder beschreven boek.
    Het meest herkenbare wat ik tot nu toe heb gelezen over burnout.
    Het benoemt bijv. hoe je al misselijk kunt worden als je alleen maar in de buurt van je werk komt.
    Het bundelt de stappen, geeft tips als: lijst maken van energievreters en energiegevers, wat te doen met faalangst, als je gewoon niet meer terug wilt naar je werk, over perfectionisme, het temmen van beren en leeuwen, etc.
    En sluit af met allerlei adressen en zelfhulpboeken.
    (het prettige bij dit boek is dat het de lezer in zijn waarde laat, zonder betutteling en zonder schreeuwerige-amerikaanse- kreten als; d?e dit of d?e dat)
Terug naar de lijst