De kinderen?,die merken er niets van!.

De kinderen?,die merken er niets van!. 

Onderwerp van Nathalie

Terug naar de lijst
  1. De kinderen?,die merken er niets van!.
    Dominique Prins
    Categorie: Echtscheiding
    ISBN:9789038919584
    Wel een aardig boek, goed om ervaringsverhalen te lezen, ik kon er alleen weinig mee voor mijn eigen kind. Ik vond de verhalen namelijk wel erg heftig en daardoor weinig op mijn eigen situatie van toepassing. Behalve scheiding hebben de beschreven gezinnen veel meer problemen gehad, zoals bv alcoholisme of extreme verwaarlozing van de kinderen.
  2. Nathalie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nathalie
    De kinderen?,die merken er niets van!.
    De cijfers lopen uiteen van 660 kinderen per week tot 70.000 kinderen per jaar, maar ??n ding staat vast: heel veel kinderen krijgen te horen dat hun ouders uit elkaar gaan. Hoe zit het met de generatie scheidingskinderen die inmiddels volwassen is? Daarover bestaat maar weinig literatuur. Bovendien is het voor veel volwassenen een teer onderwerp, waar niet gemakkelijk over wordt gepraat. Het is immers al zo lang geleden? Tegelijkertijd bestaat in deze groep behoefte aan verhalen van lotgenoten, aan her- en erkenning van alle verwarrende gevoelens.
    14 volwassenen vertellen in dit boek hun persoonlijke verhaal. Het zijn openhartige verhalen, soms pas voor het eerst zo uitgebreid verteld. Uit al deze verhalen blijkt dat ieder kind de scheiding van zijn ouders op zijn eigen manier heeft beleefd en verwerkt. De ??n heeft daar meer moeite mee dan de ander. Maar er is geen scheidingskind te vinden dat zegt: 'De scheiding van mijn ouders? Die had ik niet willen missen.'
Terug naar de lijst