zonnepanelen

zonnepanelen 

Onderwerp van Anke

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. EEND
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EEND
    quote:
    Dit schreef Snoopy
    .
    Het eerste jaar tussen ? 500 en ? 600 minder energie kosten.
    Een betere investering kan je gewoon niet doen, de rente op een spaarrekening is lager.



    Pff, wat gebruik je dan veel stroom.

    Ik betaal nog geen 400 euro aan elektrisch p/j Smile

    Vriend van me heeft er 4, opbrengst na 2 jaar 1000 kw,
    dus na ongeveer 15 jaar begint hij terug te verdienen.
    Of klopt er iets niet?
  2. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Wat veel mensen niet weten en ook in de berekening niet wordt meegenomen is de omvormer ,erg duur ,en gaat max 10 jaar mee.ook veel panelen komen uit China en die werken met opbrengst per vlak en als er een blaadje op ligt van een boom werken ze meestal niet meer door de onderbreking.de Duitse leveranciers hebben strangen en als er een blaadje op ligt schakeld er max 1 strang uit en blijft de rest van het paneel nog werken.Dus goedkope offertes kunnen echt slecht zijn tov van de duurdere.
  3. Jacquelien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacquelien
    quote:
    Dit schreef twelve
    Ik zit in een huurhuis dus hier helemaal niet aan de orde, maar ik zag dit bericht van mijn boekhouder op FB vorige week voorbij komen en dat wil ik wel even delen met de mensen hier.

    Dit schreef hij:

    Zonnepanelen. Daar valt ook als particulier BTW op terug te halen. Accountants worden met hun dienstverlening daar vrij gemakkelijk vrij snel rijker van. Wij kunnen het ook...en doorgaans veel goedkoper en meestal ook beter

    Dus doe er je voordeel mee!Smile


    hier gaat de wooncooperatie ze aanschaffen en op mijn dak leggen voor een kleine vergoeding/maand ... dus hier wel aan de orde:)
    Ik heb gehoord dat het verhaal van ZZP-er niet meer opgaat tegenwoordig.... maar ben benieuwd hoe het nu echt zit..
    22 okt '14 - 07:51:51 / 22 okt '14 - 08:40:52
  4. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    het salderen wordt afgeschaft met een hele goede reden.

    de overheid bestaat bij de gratie van belastingopbrengsten. Geen belasting, geen overheid.
    Nu gebruikt de overheid belastingen ook als stimulering van bepaalde zaken, maar zodra daarvan op enige schaal gebruik gemaakt wordt, moet de maatregel weg, om te voorkomen dat de opbrengst in gevaar komt.

    Wil je van iets profiteren, moet je d'r snel bij zijn, maar dat heeft het nadeel dat je met een "prille" techniek te maken hebt met kinderziektes, en aanloop problemen.

    Elk voordeel heeft z'n nadeel.
  5. Jacquelien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacquelien
    salderen blijft nog wel eventjes :)
  6. paul1964
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul1964
    Behalve de geldfactor is het best prettig om een deel van je eigen energie op te wekken. Je wordt minder afhankelijk van je energieleverancier en het is een prettig idee dat bijvoorbeeld de helft van je stroom geleverd wordt door je zonnepanelen.
    In plaats van 's nachts kun je overdag je apparaten laten draaien. Wat je zelf opwekt hoef je niet te kopen.
    Doemdenkers kunnen altijd alle haken en ogen van een aanschaf melden. (panelen worden nog beter. omvormers gaan maar 10 jaar mee. salderen stopt. opbrengst is altijd lager dan voorgesteld)
    Wat wel prettig is om de opbrengst van je panelen te kunnen monitoren. Sommige omvormers kunnen je draadloos de opbrengst tonen.

    Succes
Terug naar de lijst