radiator niet warm

radiator niet warm 

Onderwerp van -caty2

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Droopy
    Vooruit mensen, achteruit

    Toon alleen de berichten van Droopy
    quote:
    Dit schreef -caty2
    Ik ga dit weekend nog eens wat uitproberen. Wat Geanna schreef en jou tip Koen. Eens kijken wat er dan gebeurt. ik hoor geen geluiden in de radiatoren.

    Ik zit in een huurflat dus dit valt wel onder de woningbouw, als het dit weekend hetzelfde blijft ga ik maandag even bellen om te vragen of ze er even naar willen kijken.

    Bedankt voor het meedenken alvast Smile

    Als je alles getest hebt,,,en het afzonderlijk allemaal wel warm wordt,,,heeft de ketel een te kleine capaciteit.
    Of te wel een te goedkope ketel.
  2. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Marcel_twe
    Zit er ook thermostaatknop op je radiator ?

    groet Marcel


    Nee allemaal ouderwetse knoppen.
  3. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Droopy

    Als je alles getest hebt,,,en het afzonderlijk allemaal wel warm wordt,,,heeft de ketel een te kleine capaciteit.
    Of te wel een te goedkope ketel.


    Ze worden idd afzonderlijk wel warm. Ik ga toch de woningbouw hierover bellen ( kwam deze week van alles tussen) ik krijg het niet naar mijn zin afgesteld dat ik de juiste warmte overal krijg.
  4. Droopy
    Vooruit mensen, achteruit

    Toon alleen de berichten van Droopy
    quote:
    Dit schreef -caty2


    Ze worden idd afzonderlijk wel warm. Ik ga toch de woningbouw hierover bellen ( kwam deze week van alles tussen) ik krijg het niet naar mijn zin afgesteld dat ik de juiste warmte overal krijg.

    Hoi Caty hoe is het met de verwarming? De herfst is ingetreden en ik moest toch even aan je denken.
    Een tussen oplossing is wat meer kleren aan trekken...
    Plaatje
  5. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Heeft meestal met de capaciteit van de aanvoer te maken of te wel te veel Kilowatt op een 15 mm leiding .Komen het vaak tegen .Oplossing het vergroten van de aanvoer leidingen .Ook helpt goed spoelen van de installatie .Vooral bij oudere installaties willen leidingen nog wel eens verstopt raken in de aanvoer of afvoer
  6. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Droopy

    Als je alles getest hebt,,,en het afzonderlijk allemaal wel warm wordt,,,heeft de ketel een te kleine capaciteit.
    Of te wel een te goedkope ketel.

    Wonigbouw verenigingen monteren nooit een te lichte ketel .Het wordt van te voren goed uitgerekend en zeker in een flat heb je nooit te weinig capaciteit wbt ketel.
  7. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Droopy

    Hoi Caty hoe is het met de verwarming? De herfst is ingetreden en ik moest toch even aan je denken.
    Een tussen oplossing is wat meer kleren aan trekken...


    Ik lijd nog geen echte kou hoor, maar heb wel lekkere warme sokken aan Smile
  8. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    quote:
    Dit schreef Dirk

    Wonigbouw verenigingen monteren nooit een te lichte ketel .Het wordt van te voren goed uitgerekend en zeker in een flat heb je nooit te weinig capaciteit wbt ketel.


    Ik wacht de oplossing van de monteur maar even af. Smile
  9. EEND
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EEND
    Kan al opgelost zijn maar toch ook voor anderen,
    Ik denk dat het geheel is een kwestie van in ballans brengen ( als de druk en ontluchten goed zijn)
    Daarnaast is het zo dat een kleine radiator dicht bij de ketel mogelijk de boel verstoort,
    vrij snel is de radiator dan warm zodat het water dat UIT de radiator terug naar de ketel gaat ook vrij warm is,
    de ketel "ziet" dat het water wat hij weg pompt heet weer terug komt en stopt een poosje.
    Dus des te dichter bij de ketel de radiator dicht draaien en heel klein stukje open zetten, des te verder, dan verder open.
    Blijft dan een ruimte te koud dan zet je die iets verder open.
Terug naar de lijst