woonlasten

woonlasten 

Onderwerp van sietske

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. sietske
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van sietske
    Graag wil ik weten of er op de site informatie te vinden is hoe anderen zijn omgegaan met het regelen van de woonlasten na overlijden van partner.
    Kan iemand mij vertellen waar ik dat zou kunnen vinden?
    Dank,
    Sietske
  2. welkom op deze site Sietske

    een site waar je waarschijnlijk nog nooit van had gehoord
    en waar je al helemaal niet had willen komen

    links onderaan zie je waarschijnlijk AlleenOver staan

    dat is een deel speciaal voor mensen die hun partner hebben verloren door overlijden
    overigens mag je overal schrijven hoor


    helaas heb ik op je vraag geen antwoord
    ik kan mij ook niet herinneren dat er ooit over geschreven is
    maar dat kan ook aan mij liggen
  3. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Wat is je specifieke vraag?

    Als je partner is overleden, moet er voor de inkomstenbelasting een overlijdensaangifte (F-biljet) worden gedaan en een aangifte voor de erfbelasting.

    De woonlasten (hypotheekrente) kunnen daarna afgetrokken worden door de overblijvende partner.
    Meestal is er een levensverzekering afgesloten, zodat de woonlasten ook nog te dragen zijn door de overblijvende partner.
  4. sietske
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van sietske

    Dank voor jullie reactie....ik ga nog verder uitzoeken hoe en wat ik het beste kan regelen mbt hypotheek
  5. paul1964
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul1964
    quote:
    Dit schreef sietske
    Graag wil ik weten of er op de site informatie te vinden is hoe anderen zijn omgegaan met het regelen van de woonlasten na overlijden van partner.
    Kan iemand mij vertellen waar ik dat zou kunnen vinden?
    Dank,
    Sietske


    Ik denk dat er enorm veel verschillen zijn in de manier waarop anderen dat hebben geregeld.
    Inkomens en woonlasten zijn bij iedereen nogal verschillend.
    Koop of huur? Volledig, in deeltijd of niet werken van de achtergebleven partner?
    Ik kon al jaren zien aankomen dat ik alleen over zou blijven. We hadden geen verzekering. Wel voldoende inkomsten om met zuinig leven de hypotheek grotendeels af te kunnen betalen.
    Maar de dure jaren dat de kinderen misschien gaan studeren moeten nog komen.
    Het lijkt me lastig om situaties met elkaar te vergelijken.
    Sterkte met alles wat je tegenkomt.
  6. Morpho
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Morpho
    quote:
    Dit schreef sietske
    Dank voor jullie reactie....ik ga nog verder uitzoeken hoe en wat ik het beste kan regelen mbt hypotheek



    Hoi Sietske,
    ik kom nu bij toeval jouw bericht tegen.
    Mijn medeleven met het zo plotseling overlijden van je partner en wat komt er opeens dan toch veel op je af.
    Je hebt je verdriet maar komt er eigenlijk niet aan toe omdat er zoveel te regelen valt.Zoveel dingen waar je helemaal niet bezig mee wilt zijn, maar helaas wel moet.

    Sterkte met alles en ook ik wil je graag verwijzen naar het AlleenOver gedeelte waar veel lotgenoten zitten die jouw situatie herkennen. >>LINK<<


    Lieve groet,
    Marry
  7. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef sietske
    Dank voor jullie reactie....ik ga nog verder uitzoeken hoe en wat ik het beste kan regelen mbt hypotheek




    Neem contact op met je hypotheekverstrekker.
    De meeste banken hebben een aparte afdeling voor nabestaanden.

    .
Terug naar de lijst