hypotheek

hypotheek 

Onderwerp van Jacqueline_69

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Ik heb me nooit zo in mijn hypotheek verdiept, zie het als een noodzakelijk kwaad wat iedere maand een smak geld kost. Maar van jaren geleden weet ik nog dat iedereen zijn hypotheek ging oversluiten toen de rente zakte. Nou betaal ik iets van 5,7 % en is de rente momenteel nog maar amper 2,5 % volgens mij, maar ik hoor van niemand iets over oversluiten. Waarom niet??
  2. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Vanwege het feit dat je alleen nog een annu?teiten hypotheek kan afsluiten ?
  3. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    Oversluiten kost geld. En hoe langer je de rente vast wilt zetten hoe hoger de rente weer wordt. Voor veel mensen is oversluiten dus niet perse goedkoper op termijn. Anderen hebben een jaarrente en zetten hrt nu gewoon nog niet verder vadt dan een jaar en hoeven dus ook niet over te sluiten.
  4. Jos1
    Hey Hallo!

    Toon alleen de berichten van Jos1
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69
    Ik heb me nooit zo in mijn hypotheek verdiept, zie het als een noodzakelijk kwaad wat iedere maand een smak geld kost. Maar van jaren geleden weet ik nog dat iedereen zijn hypotheek ging oversluiten toen de rente zakte. Nou betaal ik iets van 5,7 % en is de rente momenteel nog maar amper 2,5 % volgens mij, maar ik hoor van niemand iets over oversluiten. Waarom niet??

    Als je een spaarhypotheek hebt, brengt het spaargedeelte ook die 5.7% op.
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Heb net een nieuwe hypotheek, 10 jaar vast voor 2,8%.
    Nav daarvan is een kennis ook met de bank om de tafel gaan zitten en hij kwam met oversluiten + boete alsnog voordeliger uit als hij ging oversluiten.
  6. 10 jaar vast is nu 3,2%
    Ik zou zeker een gesprekje aangaan. Het kan je inderdaad wat opleveren. Hangt ook af van de kleine lettertjes in je huidige hypotheek
  7. Hardloper
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hardloper
    Kijk wel wat het je netto oplevert. Als je een spaarhypotheek hebt en bv. van 5% naar 2.5% gaat halveert idd je rente betaling maar je spaarpremie wordt aanzienlijk hoger.

    De rente is aftrekbaar voor de IB maar de spaarpremie niet. Dit staat nog los van boete rente of oversluitkosten. Netto wordt het verschil daardoor gedempt.

    Voor een lineaire of annu?teit is het wat eenvoudiger en is er vrijwel altijd voordeel als je toevallig je "rente wissel moment" hebt en je rente halveert.
  8. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Ik zit momenteel in de periode tussen getekende offerte en passeren. Mijn offerterente van december is 2,8 %. Ik krijg de laagste rente, de offerterente of de rente op datum passeren. Als mijn passeerdatum vandaag zou zijn, zou ik 2,7 % hebben voor tien jaar vast. Het duurt nog ongeveer een maand tot ik kan passeren. De verwachting is niet dat de rente op korte termijn stijgt.

    Of oversluiten loont hangt ook van de boete af die je bij je geldverstrekker moet betalen.
Terug naar de lijst