Vervangen van enkel tariefmeter in dag-en nachttarief; iemand ervaring..?

Vervangen van enkel tariefmeter in dag-en nachttarief; iemand ervaring..? 

Onderwerp van Bobby

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Bobby zelf op 22 september 2015 om 21:25:37

Terug naar de lijst
  1. Bobby
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bobby

    Dank voor al jullie (supersnelle!!) reacties Smile.

    Mijn redenatie lag inderdaad in het feit dat ik meer dan 50% van mijn energie in de daluren (avond en weekend gebruik): maandag t/m donderdag, indien nodig, alleen 's morgens een uurtje verwarming, 's avonds van half 6 tot half negen en de wasmachine doet zijn werk standaard in het weekend.

    Gezien jullie reacties en ervaringen, ben ik er al uit. Ik laat het zo en kan die ? 100,00 (of wat Enexis me ook gaat vertellen, wat het zou kosten..) gebruiken voor het leggen van laminaat in de slaapkamers, behang, verf en gordijnen..
    Nou ja; niet allemaal voor 100 eurootjes Smile, maar er moet dus nog genoeg gebeuren en dan hoef ik me hier geen zorgen meer over te maken en streep de klus van mijn to-do lijst!
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Het zit bij mij zo ingebakken om 's nachts en in het weekend mijn piekverbruiken te hebben dat ik gewoon op dubbeltarief heb staan. Maar het klopt dat het per saldo weinig oplevert.

    Weet wel dat de schakeltijden in Noord Brabant en Limburg afwijken van de rest van NL! Het is daar nl 21-7 dal tarief ipv 23-7 rest van NL. Dat kan een hogere besparing geven. >>LINK<<

    Het scheelt bij een proefberekening 5 euro op jaarbasis voor 2 telwerken of 1 telwerk. Ik vind dat te verwaarlozen (maar ben uit gegaan van 2000kWh op piek en dal, bij berekening wat ik in een jaar heb gehaald 1600piek en 2000dal scheelt het 8 euro).
  3. paul1964
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul1964
    Het kan nog best wat ingewikkelder hoor. Heb je zonnepanelen die stroom terugleveren dan krijg je bij dubbeltarief door de week meer terugbetaald dan bij enkeltarief...
    Dus wek je een gedeelte van je eigen stroom op dan is dubbeltarief soms eerder interessant
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Bobby
    Dank voor al jullie (supersnelle!!) reacties Smile.

    Mijn redenatie lag inderdaad in het feit dat ik meer dan 50% van mijn energie in de daluren (avond en weekend gebruik): maandag t/m donderdag, indien nodig, alleen 's morgens een uurtje verwarming, 's avonds van half 6 tot half negen en de wasmachine doet zijn werk standaard in het weekend.

    Gezien jullie reacties en ervaringen, ben ik er al uit. Ik laat het zo en kan die ? 100,00 (of wat Enexis me ook gaat vertellen, wat het zou kosten..) gebruiken voor het leggen van laminaat in de slaapkamers, behang, verf en gordijnen..
    Nou ja; niet allemaal voor 100 eurootjes Smile, maar er moet dus nog genoeg gebeuren en dan hoef ik me hier geen zorgen meer over te maken en streep de klus van mijn to-do lijst!



    Maar goed ook, want jou redenatie van daluren klopt dus niet (behalve het weekend). 's avonds van half 6 tot half 9 is nog vol tarief.

    Lekker blijven zitten dus.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef ArnoM



    Maar goed ook, want jou redenatie van daluren klopt dus niet (behalve het weekend). 's avonds van half 6 tot half 9 is nog vol tarief.

    Lekker blijven zitten dus.

    Bij verwarming is er geen sprake van piek/dal tarief.... De verwarming staat nl aan tussen half 6 en half 9.
  6. Xanxan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Xanxan
    quote:
    Dit schreef paul1964
    Het kan nog best wat ingewikkelder hoor. Heb je zonnepanelen die stroom terugleveren dan krijg je bij dubbeltarief door de week meer terugbetaald dan bij enkeltarief...
    Dus wek je een gedeelte van je eigen stroom op dan is dubbeltarief soms eerder interessant


    En dat is dan ook weer verschillend per aanbieder. Om het allemaal makkelijk te maken...
  7. Bobby
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bobby

    quote:
    Dit schreef ArnoM



    Maar goed ook, want jou redenatie van daluren klopt dus niet (behalve het weekend). 's avonds van half 6 tot half 9 is nog vol tarief.

    Lekker blijven zitten dus.



    Dat dit vol tarief is, was en is me duidelijk. Heb het alleen niet helemaal handig beschreven.
  8. saar-tej
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saar-tej
    Gewoon lekker relax enkel tarief houden en je wasje draaien wanneer jij wilt
  9. bmw
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van bmw
    Je kunt niet op voorhand zeggen wat voordeliger is dit ligt ook aan je gezins situatie.Alles wat verwarmen en koelen moet kost geld alleen hoeveel apparaten heb je in huis,het gebruik gaat ook s nacht,s door.ben je alleen en je gebruikt de wasmachine maar 1x p/w,of heb je 2-3 kids waarbij de wasmachine mss wel 2x p/d draait zeker als er sporten in het geding zijn.Vergeet ook niet al het sluimer gebruik van div elektronische app waarvan je mss niet eens wist dat die dat gebruikte.Ook hobby,s zoals in mijn geval aquaria zijn ware stroomvreters ik heb momenteel 2bakken waarvan verlichting 4x55w tl /2 grote buiten filters/verwarmingsstaaf/tijdklok/dimmer/co2 app dit alles slechts op 1 bak.
    Mijn nachtverbruik is vele malen hoger als overdag ong 2/3-1/3

    Daarbij komt ook nog eens de energie belasting die al meer bedraagt dan het totale verbruik in kw/h daarbij de verhouding 38-41-21% verbruik/energie bel/transportkosten netbeh.Ik vind het schandalig dat je op een eerste levensbehoefte wat energie is in mijn beleving 21 % BTW moet betalen.

    Mss heb je ook nog zo,n oude vriezer of koelkast van 15 jaar of ouder in de schuur staan die de hele dag lekker staat te draaien vooral met dit weer.

    Je zult wil je echt weten hoe het zit met je verbruik eens kritisch door je huis moeten lopen en alles checken.Dit kan bv met een energie verbruiks meter >>LINK<<
    Met deze meter kun je per app zien hoeveel What het verbruikt deze zijn er al vanaf ?18

    Daarna kun je pas echt bekijken of het voordelig is voor je een enkel of dubbel meter, in mijn geval dubbel zo lonend.
Terug naar de lijst