Hypotheek en rente-risico-opslag

Hypotheek en rente-risico-opslag 

Onderwerp van Solar

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Wim_Rsd
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Wim_Rsd
    quote:
    Dit schreef Boep

    Ook bij een bankspaarhypotheek?


    Nee, geen risico, het is een garanderend bedrag wat je spaart.Moet zelf van de week ook de bankspaarhypotheek verlengen.

    Staat de rente laag (dus minder teruggaaf van de bank), dan betaal je zelf meer netto aan het banksparen.
    Staat de rente hoog(dus meer teruggaaf van de bank). dan betaal jezelf minder netto aan het banksparen.

    Dus voor jezelf uitvogelen, waar je netto het meest overhoud.(moet ik nu 5 jr of 10 jr, enz vastzetten, nog even doorrekenenSmile)

    Ik dacht, dat alleen bij aflossingsvrij de variabele rente nog van toepassing is(aanrader, je krijgt bericht als het te snel stijgt, kun je het alsnog vastzetten)
  2. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Solar
    Ik heb vandaag via de site van de bank een formulier ingevuld en dat met WOZ Aanslag naar ze gezonden.
    bank heeft het over dat zij mij dan zullen berichten welke risico deel rente ik dan vervolgens wellicht niet meer zal hoeven te betalen.
    Ik heb in een begeleidend schrijven gesteld dat ik kwaad ben omdat zij mij als klant niet actief hebben geinformeerd over het feit dat ik dat risicodeel eigenlijk niet meer hoeft te betalen en dat ik met terugwerkende kracht compensatie verwacht (tip Boep Smile

    Haha! Ik ben benieuwd!
  3. Petrie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Petrie
    Helaas of misschien wel gelukkig zit ik al in het laagste risico tarief van 60 % zegt mijn bank. Ik kom dus niet in aanmerking voor korting op de rente.
    Als ik de rente wil herzien zal ik een boete moeten betalen deze gaan ze nu berekenen....
    Rente aanpassing om het risico deel eruit te halen brengt volgens mijn bank ook kosten met zich mee.
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...
  4. Nobody
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nobody
    Eind vorig jaar rente laten herzien bij Obvion waar ik zit. Ook ik zit in de laagste risicoklasse.
    Het gaat om het deel aflossingsvrije hypotheek.
    Wel boeterente gehad want ik had nog ruim 3 jaar te gaan voor de nieuwe rentevast periode.
    Deze cash betaald en heb inmiddels een deel terug gekregen van de belastingdienst.
    Maar ik zit nu aanzienlijk lager met me lasten Smile.
    quote:
    Dit schreef Petrie
    Helaas of misschien wel gelukkig zit ik al in het laagste risico tarief van 60 % zegt mijn bank. Ik kom dus niet in aanmerking voor korting op de rente.
    Als ik de rente wil herzien zal ik een boete moeten betalen deze gaan ze nu berekenen....
    Rente aanpassing om het risico deel eruit te halen brengt volgens mijn bank ook kosten met zich mee.
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...
  5. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar

    quote:
    Dit schreef Solar
    Ik heb vandaag via de site van de bank een formulier ingevuld en dat met WOZ Aanslag naar ze gezonden.
    bank heeft het over dat zij mij dan zullen berichten welke risico deel rente ik dan vervolgens wellicht niet meer zal hoeven te betalen.
    Ik heb in een begeleidend schrijven gesteld dat ik kwaad ben omdat zij mij als klant niet actief hebben geinformeerd over het feit dat ik dat risicodeel eigenlijk niet meer hoeft te betalen en dat ik met terugwerkende kracht compensatie verwacht (tip Boep Smile

    Reactie bank binnen. Ze laten weten dat de opslag op het rentepercentage zal komen te vervallen (Ik heb geen idee hoeveel dat is, volgens mij iets van 0,2, we gaan zien) Papieren met nieuwe maandbedrag gaan ze mij toesturen.

    Geen reactie op mijn verzoek te compenseren en met terugwerkende kracht rente opslag terug te betalen. Dus daarover opnieuw een mail uitgedaan.
    Wordt vervolgdSmile
  6. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    Straks op Radar op NPO1
  7. Bericht van Boep is op 25-04-2016 om 20:01:52 uur verwijderd door Boep.

    Reden: Tsssssss

     
  8. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar

    quote:
    Dit schreef Die-andere
    Straks op Radar op NPO1

    Nee, dat is wat anders, rentebemiddeling. Hier gaat het om vervallen risico-opslag rente
  9. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Solar

    Nee, dat is wat anders, rentebemiddeling. Hier gaat het om vervallen risico-opslag rente


    Klopt, maar voor de reclame hadden ze het over risico-opslag bij hypotheken, verder niet.
    Nu blijkt het idd risico-opslag en boeterente bij oversluiten.
  10. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar

    quote:
    Dit schreef Solar

    Reactie bank binnen. Ze laten weten dat de opslag op het rentepercentage zal komen te vervallen (Ik heb geen idee hoeveel dat is, volgens mij iets van 0,2, we gaan zien) Papieren met nieuwe maandbedrag gaan ze mij toesturen.

    Geen reactie op mijn verzoek te compenseren en met terugwerkende kracht rente opslag terug te betalen. Dus daarover opnieuw een mail uitgedaan.
    Wordt vervolgdSmile

    Nou, bij deze nog update: bevestigd door de bank: opslag gaat er af (0,2), (tis niet veel maar wat Smile)
    En n.a.v. mijn pissige mail dat zij actief mij hadden moeten informeren nadat ik deel hypotheek af betaalde..... verwijzen ze naar de kleine lettertjes van de voorwaarden hypotheek. Daar staat het volgens hen in. Zal ook wel. Klantgerichter optreden door bv een zinnetje in de brief over de afbetaling toe te voegen, dat "agv .de afbetaling etc... etc.......... "gaat natuurlijk een bank in dit geval te ver....Smile
  11. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    Vast niet de Rabobank want die gaat voor "een aandeel in elkaar" Smile
  12. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar

    quote:
    Dit schreef Rittenburg
    Vast niet de Rabobank want die gaat voor "een aandeel in elkaar" Smile

    Neen, Florius. Ik kon het toch niet laten en heb ze toch een mail gestuurd met suggesties voor klantvriendelijker beleid. Gratis en voor niets. Smile
Terug naar de lijst