wie heeft er wel eens een groen dak aangelegd?

wie heeft er wel eens een groen dak aangelegd? 

Onderwerp van 00h

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Is het veel werk?

    Het lijkt me echt leuk om uit te proberen op het dakje van mijn klompenhuis.
  2. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef 00h
    Is het veel werk?

    Het lijkt me echt leuk om uit te proberen op het dakje van mijn klompenhuis.


    Ik heb het laten doen.
    Ik denk dat je het op een plat dak best zelf kunt doen. Het zijn kant en klare pakketten op een mat. Misschien moet je die op maat snijden. Er moet grind aan de randen komen. Bij mij zijn ze vooraf komen kijken of mijn dak het zou kunnen dragen. Zelf moet ik nu af en toe het dak op om onkruid eruit te halen. Ze hebben bij mij het restant van het grind dat al op het dak lag meegenomen.
    Ze waren heel snel klaar.
  3. Wij hebben het ook laten doen, zowel op de uitbouw als het schuurtje in de tuin. We kregen 50% subsidie via het waterschap. Is op zich goed zelf te doen, denk ik.
  4. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef frida_m
    Wij hebben het ook laten doen, zowel op de uitbouw als het schuurtje in de tuin. We kregen 50% subsidie via het waterschap. Is op zich goed zelf te doen, denk ik.


    Oh ja. Ik had ook subsidie. Geen 50 % dacht ik.
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    je moet vooral een goed inschatting maken van de maximaal toelastbare dakbelasting. Een groen dak heeft een hele andere belasting dan een "rechtopenneer" dak.
  6. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    @Loderika
  7. Loderika
    Alles komt goed...

    Toon alleen de berichten van Loderika
    quote:
    Dit schreef 00h
    Is het veel werk?

    Het lijkt me echt leuk om uit te proberen op het dakje van mijn klompenhuis.


    Ik heb 1,5 jaar geleden samen met een aantal buren een diverse groendaken aangelegd. Is niet moeilijk. Waar je op moet letten is dat je een schoon dak heb en dat er een goede afvleoiing is. Heb je dit niet dan kan je te maken krijgen met overlooplekkage.
    Op de meeste daken van een woning kan een groendak opgelegd worden. Houdt er rekening mee dat je ong 1 a 2 keer per jaar onkruid van jouw dak weg moet halen en ineens komt de hele buurt uit om rare opmerkingen te maken. Smile
  8. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    quote:
    Dit schreef Loderika


    Ik heb 1,5 jaar geleden samen met een aantal buren een diverse groendaken aangelegd. Is niet moeilijk. Waar je op moet letten is dat je een schoon dak heb en dat er een goede afvleoiing is. Heb je dit niet dan kan je te maken krijgen met overlooplekkage.
    Op de meeste daken van een woning kan een groendak opgelegd worden. Houdt er rekening mee dat je ong 1 a 2 keer per jaar onkruid van jouw dak weg moet halen en ineens komt de hele buurt uit om rare opmerkingen te maken. Smile

    hey dank je
    het is een golfplatendakje, het zou er misschien over gelegd moeten worden...
    klinkt gezellig die buurt
  9. rwin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rwin
    Hier ook met een groep buren zelf gedaan. Denk materiaal etc op advies van lecerancier en dan zelf gelegd. Inderdaad verschillende lagen op maat maken, maar valt allemaal wel mee. Het was wel veel het dak op sjouwen.

    Misschien leveranciers vragen voor advies over het dak en of dat kan?
  10. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Onze huisarts praktijk heeft een groen dak
    Er is regelmatig lekkage
    Onlangs is het vervangen

    Sedum en vetplanten
    >>LINK<<
Terug naar de lijst