Plotseling terugbetalen verlofdagen

Plotseling terugbetalen verlofdagen 

Onderwerp van Imelda

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    quote:
    Dit schreef Imelda

    Er zijn 10 collega’s waar hetzelfde mee is gebeurd. Sommigen moeten zelfs 260 uur terugbetalen en het zijn allemaal geen domme jongens ofzo.


    Of toch een stukje mismanagement ofzo?


    Hier kunnen jullie wel iets mee vermoed ik
    de krachten van deze collega's bundelen
    En met elkaar een constructie bedenken en voorstellen aan de werkgever
    Of met elkaar juridische stappen uitzoeken

    Mismanagement aantoonbaar maken
    Dit gaat niet om het woord van de ene persoon tegenover het woord van de ander

    Kortom, als groep in 'verzet' komen
    Ik zou dit als eenling nooit zomaar oppakken, maar als groep zeker proberen!Smile

    Succes!

  2. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Allereerst: welke cao geldt voor hem? Want dat maakt mede uit om zijn rechten en plichten te bepalen. . En/of staat er iets in zijn contract? Is er een bedrijfseigen regeling over inroostering en min/plusuren?

    Met alle respect: algemene artikelen heb je niet zoveel aan. Er speelt veel context mee bij het beantwoorden van dit soort vragen.

    Eerste reactie is dat het niet verrekend mag worden, maar het kan zijn dat er bij cao, bedrijfseigen regeling of contract of individuele afpraak iets anders geldt.
  3. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda

    Dank jullie wel allemaal voor je antwoord en meedenken. Dat is heel fijn! Belichting van alle kanten.

    Mijn zoon heeft morgen een gesprek met de vervangend teamleider. Hij komt in ieder geval beslagen ten ijs.
    We hebben helemaal geen zin in rechtszaken ofzo, dus zover zal het niet komen.

Terug naar de lijst