Welke luchtontvochtiger

Welke luchtontvochtiger 

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    De slaapkamer van mijn dochter(s) zijn erg nat, en de nadelige gevolgen reeds zichtbaar.

    Nu zoek ik een goede luchtontvochtiger voor de slaapkamers.
    De Consumentenbond heeft geen test en elke test-site heeft weer andere apparaten die als beste uit de test komen.


    Welke hebben jullie en hoe/waar gebruik je hem?

    Voorkeur:
    Stil (gebruik in de nacht)
    Zuinig
    Gebruik bij temp zowel boven als onder de 15-16 graden (slaapkamer is in de winter in de nacht kouder dan 16 graden)
  2. Edwin1967
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Edwin1967
    quote:
    Dit schreef Margo
    De slaapkamer van mijn dochter(s) zijn erg nat, en de nadelige gevolgen reeds zichtbaar.

    Nu zoek ik een goede luchtontvochtiger voor de slaapkamers.
    De Consumentenbond heeft geen test en elke test-site heeft weer andere apparaten die als beste uit de test komen.


    Welke hebben jullie en hoe/waar gebruik je hem?

    Voorkeur:
    Stil (gebruik in de nacht)
    Zuinig
    Gebruik bij temp zowel boven als onder de 15-16 graden (slaapkamer is in de winter in de nacht kouder dan 16 graden)



    Dat gaat waarschijnlijk moeilijk worden.
    Volgens mij ligt de grens voor de keuze tussen een adsorptie ontvochtiger en een condensatie ontvochtiger juist rond de 15 graden.
  3. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    quote:
    Dit schreef Edwin1967



    Dat gaat waarschijnlijk moeilijk worden.
    Volgens mij ligt de grens voor de keuze tussen een adsorptie ontvochtiger en een condensatie ontvochtiger juist rond de 15 graden.


    Ik heb er nu een geleend en die werkt tussen de 5 en 30 graden.
    Nieuw zijn ze een stuk duurder.

    Het beste is het raam open, dat lukt niet in de zomer ivm verduisterend rolgordijn (zou opgelost kunnen worden door verduisterende gordijnen.
    En in de winter is het te koud voor een open raam (oplossing is een luchtontvochtiger)
    Wellicht komende winter meten hoe koud het is in de nacht…
Terug naar de lijst