Auto vervangen... welke?

Auto vervangen... welke? 

Onderwerp van Loderika

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Loderika
    Alles komt goed...

    Toon alleen de berichten van Loderika

    quote:
    Dit schreef Cees
    Je vraag heb ik even ingevoerd op Bard en kreeg dit antwoord :

    Andere concepten bekijken

    Hier zijn een paar auto's die goed passen bij je wensen:

    Volkswagen Golf Variant
    Opel Astra Sports Tourer
    Ford Focus Estate
    Skoda Octavia Combi
    Kia Ceed SW
    Hyundai i30 Wagon
    Renault Megane Estate
    Peugeot 308 SW
    Citroen C4 SpaceTourer
    Fiat Tipo Station Wagon

    Deze auto's hebben allemaal voldoende zitruimte voor 5 personen, en ook genoeg kofferruimte voor een gezinsuitje. Ze zijn ook allemaal verkrijgbaar met een benzinemotor.

    Hier zijn een paar aanvullende tips voor het kiezen van een gezinsauto:

    Denk goed na over de grootte van je gezin. Als je een groot gezin hebt, heb je een grotere auto nodig.
    Overweeg ook de hoeveelheid bagage die je meeneemt op vakantie. Als je veel bagage meeneemt, heb je een auto met veel kofferruimte nodig.
    Denk ook aan de brandstofkosten. Een auto met een zuinig verbruik is goedkoper in de aanschaf en in de gebruikskosten.
    Maak een proefrit in een paar verschillende auto's om te zien welke je het prettigst vindt rijden.

    Ik hoop dat dit helpt!


    Daar kan ik zeker wat mee. Bedankt.
  2. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Loderika


    Het is een beetje onduidelijk wat het is. In mei is er een nieuwe dynamo ingezet. Dit zou de oorzaak kunnen zijn; de dynamo is "ingesleten". Maar er blijkt ook speling te zijn in het ophangsysteem van de voorbanden en dit kan ook de oorzaak van het geluid zijn. De reparatiekosten zouden dan ong. E400,00.

    Ik ga nu steeds meer kosten krijgen en dan lijkt met mij verstandiger om iets anders te kopen.


    Blijft een keuze.
    Wil je zekerheid dat de auto voor 99% betrouwbaar is dat je niet stil komt te staan dan heb je zeker gelijk.

    Bij een nieuwere auto heb je veel meer afschrijving waar je veel reparaties voor uit kunt laten voeren.
  3. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    quote:
    Dit schreef Loderika


    Daar kan ik zeker wat mee. Bedankt.


    Mooi. Met dank aan AI . Smile

    Het geeft in ieder geval een richting om naar te kunnen kijken.
    Wel wil ik je van harte aanbevelen nog eerst te kijken naar de adviezen van Die-vers en Sip.
    Eerst toch kijken naar een mogelijke reparatie en als je daarmee ( €400,-) nog een half tot een heel jaar door zou kunnen is dat in ieder geval voor nu de goedkoopste oplossing en geeft je tijd om rustig om je heen te kijken naar en opvolger.
  4. Loderika
    Alles komt goed...

    Toon alleen de berichten van Loderika

    quote:
    Dit schreef Cees


    Mooi. Met dank aan AI . Smile

    Het geeft in ieder geval een richting om naar te kunnen kijken.
    Wel wil ik je van harte aanbevelen nog eerst te kijken naar de adviezen van Die-vers en Sip.
    Eerst toch kijken naar een mogelijke reparatie en als je daarmee ( €400,-) nog een half tot een heel jaar door zou kunnen is dat in ieder geval voor nu de goedkoopste oplossing en geeft je tijd om rustig om je heen te kijken naar en opvolger.


    Ik neem de adviezen van Die-vers en Sip zeker mee en ga rustig kijken. Ik was niet van plan om per direct een nieuwe auto te kopen. Maar als ik rond kijk zijn er zoveel autos's waardoor ik het overzicht volledig kwijt raak/ ben vandaar mijn vraag.
  5. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Sheeba
    Ik denk dat jij je wensen bij een garage neer moet gaan leggen

    Maar oke...dat denk ik en zou ik doen.



    Ik ben nogal merktrouw
    Heb afgelopen jaren ( 23 jaar) altijd Renault gereden, het toeval wil, dat er een Renaultdealer aan het einde van onze straat zit

    Blijkbaar bevalt de KIA je goed ( veel km's)
    Dus zou ik me kunnen voorstellen weer een KIA maar dan een ander type..
    Smile
  6. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    quote:
    Dit schreef Loderika


    Ik neem de adviezen van Die-vers en Sip zeker mee en ga rustig kijken. Ik was niet van plan om per direct een nieuwe auto te kopen. Maar als ik rond kijk zijn er zoveel autos's waardoor ik het overzicht volledig kwijt raak/ ben vandaar mijn vraag.


    Ok succes! Smile
  7. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef Loderika


    Dat klopt helemaal, maar ook een weekendje weg in bv een huisje dan zou ik toch graag alle sporttassen etc in de achterbak willen hebben. Of de grote boodschappen die min 2x pm gedaan worden.

    Dat kan met die van mij.
    En als 1 kind voorin zit en de ander aan 1 kant achterin, dan heb je zeeën van ruimte achterin

    Misschien handig om te kijken of de auto die je gaat kiezen een achterbank heeft die in gedeeltes in te klappen is (1 om 2)

    Ik heb een Ford B-Max.
    Genoeg beenruimte voor en achter.
  8. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    Ik rij al 30 jaar Honda Jazz Kan echt alles in Van bank tot fiets tot koffers en zelfs ooit zo'n heel groot schommel met wipgevaarte voor in de tuin De hele achterbank kan volledig plat maar ook vd helft TOP
  9. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    Geen idee wat je belangrijk vind. Er is een hoop te vinden en leuk te vinden. Wat zou je er in willen hebben? Cruise control? Dan valt de Mitsubishi SpaceStar af. Heeft Mitsubishi niet.Terwijl dat een kleine, zuinige auto is waar ik met mijn 2 meter goed in zit. Heb er 1200 kilometer mee gereden en op twee tanks benzine. 48 liter in totaal. Met een fijne airco.

    Wat mag t kosten? Onder de 5k?

    Deze is een erg complete auto. En gewoon Opel, onderhuids met nog wat Deawoo. Gewoon goed.

    >>LINK<<

    Kilometerstand: 104.700 km
    Bouwjaar: 06/2013
    Verkoopprijs: € 5.000,-
    Check wel de lak links en rechts naast de voorruit.

    Ruime auto, comfortabel.

    En zo is er nog veel meer!

    Fiat, 500, panda of punto. Allemaal goed maar zoek tot je de twinair versie hebt.

    Neem géén Europeese auto met 1 liter 3-cilinder motor. Vaak ellende, motoren lopen direct stuk als oliepeil te laag staat. Japanse en andere driecilinders: top!






    22 sep '23 - 18:57:57 / 22 sep '23 - 19:10:45
  10. IlseS
    live your life!

    Toon alleen de berichten van IlseS
    Of je gaat voor private lease.
    Vast bedrag per maand, geen onverwachte kosten en een nieuwe auto.

    Ik ben er iig heel tevreden over!
    Dan nog moet je een merk kiezen natuurlijk.
Terug naar de lijst