Nieuw moestuindraadje! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    😮👏
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Omdat ik keer op keer ingehaald wordt door onkruid heb ik nu echt besloten dat mijn perceel voor mij op dit moment gewoon te groot is om, naast mijn andere werkzaamheden, bij te houden. Mijn tuintje is 150 m2. Nu komt er morgen een dame kijken of zij de helft van mijn tuintje wil gebruiken. Ik ben benieuwd. Volgens mij ouds het veel motiverender om alles gewoon bij te houden. En volgens mij is 75 m2 ook best nog genoeg!
  3. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Omdat ik keer op keer ingehaald wordt door onkruid heb ik nu echt besloten dat mijn perceel voor mij op dit moment gewoon te groot is om, naast mijn andere werkzaamheden, bij te houden. Mijn tuintje is 150 m2. Nu komt er morgen een dame kijken of zij de helft van mijn tuintje wil gebruiken. Ik ben benieuwd. Volgens mij ouds het veel motiverender om alles gewoon bij te houden. En volgens mij is 75 m2 ook best nog genoeg!




    Goed plan.
    Smile
    Moestuinwerk is écht werk naast al die andere dingen als kinderen, werken voor de baas, en vergeet jezelf ook niet...
  4. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974
    Ik ben gisteren begonnen met mijn moestuin aan huis. Waar ooit de trampoline ingegraven was, is het nu tijd voor wat anders. Niet enorm groot, maar groot genoeg voor erbij. Dit jaar is het vooral egaliseren, worteldoek en schors en daar bovenop komen bakken. In elk geval een ronde bak met resten van steen. Appelboom staat er al, ik wil dit jaar ook wel aardbeien. Volgend seizoen verder. Het liefst wil ik een kleine muurkas erbij. Maar goed. Stap voor stap. Ik moet het alleen doen naast werk, studie etc.

    Fotootje voor en na van gisteren.
    Plaatje
    Plaatje
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Goed bezig Fri! Das een mooi stukje. En ja, het blijft naar al die andere drukke activiteiten altijd een opgave om alles goed bij te houden. Ik vind het heel ontspannen om te doen maar als je eenmaal achterloopt dan voelt het als verplichting en is het niet meer bij te benen. Ziet er bij jou uit als een mooi overzichtelijk stukje en aan huis is ook echt wel fijner denk ik. Dan loop je na het werk of eten gewoon even naar buiten voor een klein beetje moestuinarbeid succes!
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Bosbes




    Goed plan.
    Smile
    Moestuinwerk is écht werk naast al die andere dingen als kinderen, werken voor de baas, en vergeet jezelf ook niet...


    Dat is het... het moet bijdragen aan de ontspanning en dat deed het niet meer. Ik hoop dat de halvering dat wel weer aan bijdraagt!
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ja, ik heb een deel-tuinierder!🥳
  8. Sonja14
    Gewoon of toch niet?

    Toon alleen de berichten van Sonja14
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ja, ik heb een deel-tuinierder!🥳

    Heel fijn Nienke. Smile
  9. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974
    Wat fijn! Dat scheelt weer.
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Dankjullie! Ik merk dat het me weer nieuwe tuinierenergie geeft. Ik heb vandaag mijn moestuinbakken achter mijn huis schoongemaakt gevuld met teentjes knoflook. Gezaaid heb ik peterselie, basilicum, rucola, worteltjes, snijbiet en radijsjes. In mijn moestuin heb ik een hek gemaakt en de capucijners in de tuin gezet.

    Vanavond genoten van mijn eerste portie asperges. Ik had er 6!
  11. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ja, ik heb een deel-tuinierder!🥳




    Fijn Smile
Terug naar de lijst