quote:Dit schreef Mariska2 . Met koophuis. En dan? Huis verkopen? En dan? Dakloos?
Nee dan kom je onder curatele, niet echt, maar gemeente bepaald wel wat jij wel of niet kan kopen en hoe duur dat mag zijn.
Er wordt een berekening losgelaten op de waarde van je woning.
Daar wordt in meegenomen hoogte hypotheek.
Dan krijg je bijstand, als lening, bij verkoop woning moet je dat terugbetalen
Verder gaat je koelkast kapot, mag je net als elke andere bijstandsgerechtigde voor een x bedrag een nwe bestellen.
Natuurlijk komt dat bovenop de lening die je terug gaat betalen.
Een berekening hoe lang je met het bedrag kunt doen.
Das bij iedereen verschillend.
Natuurlijk zijn vaste lasten hoger bij een eigen woning.
In de praktijk zal bijstandsniveau dan nooit voldoende zijn om alles te kunnen betalen
quote:Dit schreef MonQ
Ja hoor maar die reactie is, alweer, weggehaald.
Ohhh je bedoelt mij!
Mag je gewoon zeggen hoor! Niet zo schijnheilig doen
Ik weet wat ik schreef en daar sta ik 100% achter.
Zelf heb ik langg geleden tijdelijk. in de bijstand gezeten. Ik zie ook dingen om mij heen, ben niet achterlijk.
Ik heb t verwijderd omdat het niets toevoegde. Mijn mening hier bij oa wordt vaak veel anders geïnterpreteerd. Prima!
Ik weet dat er misbruik gemaakt wordt van de bijstand.
Geloof jij maar dat dat niet zo is.
Ook prima!
quote:Dit schreef Geanna
Ohhh je bedoelt mij!
Mag je gewoon zeggen hoor! Niet zo schijnheilig doen
Ik weet wat ik schreef en daar sta ik 100% achter.
Zelf heb ik langg geleden tijdelijk. in de bijstand gezeten. Ik zie ook dingen om mij heen, ben niet achterlijk.
Ik heb t verwijderd omdat het niets toevoegde. Mijn mening hier bij oa wordt vaak veel anders geïnterpreteerd. Prima!
Ik weet dat er misbruik gemaakt wordt van de bijstand.
Geloof jij maar dat dat niet zo is.
Ook prima!
😴
Ik weet niet wat je schreef, maar wel dat veruit de meeste mensen in de bijstand daar niet voor hun lol in zitten. En dat het percentage dat misbruik maakt van voorzieningen in verhouding klein is. De meesten maken zich vooral veel zorgen of ze zich wel genoeg aan de regels houden.
On topic begrijp ik niet dat er geopperd wordt dat er een uitkering bij zou moeten. Iedere gemeente heeft een discretionaire bevoegdheid zelf hierin afwegingen te maken. Maatwerk noemen we dat.
Geheid krijg je dan weer teveel verschillen tussen gemeenten en lastige verdediging van belangen.
Jammer dat de staatssecretaris dit weer eens aan een nieuw kabinet laat. Zo duurt ook dit maar.