Netflix stopt met casten naar de meeste televisies en Chromecast-apparaten

Netflix stopt met casten naar de meeste televisies en Chromecast-apparaten 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Netflix heeft aangekondigd dat gebruikers niet meer kunnen "casten" vanaf hun mobiele apparaten naar de meeste televisies en streamingapparaten. Casten betekent dat je content vanaf je telefoon of tablet naar je tv kunt sturen om daar te bekijken.
    De afgelopen weken merkten gebruikers op dat de castknop in de Netflix-app was verdwenen. Netflix bevestigt nu op een hulppagina dat deze functie wordt stopgezet. Het bedrijf schrijft: "Netflix biedt geen ondersteuning meer voor het casten van series vanaf een mobiel apparaat naar de meeste tv's en streamingapparaten."

Sommige oudere apparaten worden nog wel ondersteund. Netflix meldt dat "oudere Chromecasts" en "tv's die met Google Cast werken" nog kunnen worden gebruikt voor casten. Uit tests blijkt bijvoorbeeld dat de Chromecast V3 uit 2018 nog werkt.

Gebruikers die gewend zijn Netflix via hun smartphone te casten, moeten nu overstappen op andere methoden. Ze kunnen hun telefoon nog wel gebruiken als afstandsbediening, maar Netflix adviseert om de gewone afstandsbediening van de tv te gebruiken. De meeste moderne smart-tv's hebben een eigen Netflix-app.

Voor gebruikers met een advertentieabonnement was casten al eerder niet mogelijk, maar deze optie is nog niet beschikbaar in Nederland. Het is onduidelijk waarom Netflix deze populaire functie wegneemt.

>>LINK<<
  2. Nova
    Positief blijven !

Toon alleen de berichten van Nova
    Gokje....je mag tzt een duurder abonnement afsluiten, dan kan het weer wel
  3. Carla-S
    🌎 reiziger

Toon alleen de berichten van Carla-S
    Of je maar een smart tv wilt kopenSmile

O nee, het nieuwe kastje van KPN zet ook de apps op je tv, ook al is deze 16 jaar oud
  4. Dion
    Scribo ergo sum

Toon alleen de berichten van Dion
    Ik ben niet anders gewend dan dat ik naar Netflix kijk via de afstandsbediening, dus voor mij geen probleem.
    2 dec '25 - 15:05:32 / 2 dec '25 - 16:21:49
  5. quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Ze kunnen hun telefoon nog wel gebruiken als afstandsbediening,

Ik heb mijn telefoon nog nooit als afstandsbediening gebruikt. Wist niet eens dat dat kon Smile

Ik denk overigens dat er maar weinig Netflixgebruikers geen smarttv hebben,
  6. Carla-S
    🌎 reiziger

Toon alleen de berichten van Carla-S
    Ik heb geen smart tv
  7. Sheeba
    Older not Wiser

Toon alleen de berichten van Sheeba
    Ik doe niets met netflix.

8. Annette62
    Abonnee

Toon alleen de berichten van Annette62
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Ik heb geen smart tv

Ik ook niet
  9. gadis
    Toon alleen de berichten van gadis
    Ik vraag een code aan bij m'n schoondochter en dan kan ik 2 weken kijken

Smile
  10. Yaris
    Abonnee

Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Ik heb geen smart tv

Ik nu ook niet, maar binnenkort wel... Er zijn niet of nauwelijks niet-snart tv's meer te koop.
    Nu Netflix ik via Ziggo-kastje, gewoon met afstandsbediening.
  11. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

Toon alleen de berichten van ArnoM
    Heb een paar maanden terug een nieuwe smart tv gekocht. Maak helemaal geen gebruik van de smart functie. Heb de tv niet aangesloten op internet.

Via mijn oude chromecast en de ziggo-kastje kan ik alle smart functies gebruiken die ik nodig heb. Geen last van reclame, updates enz.
Terug naar de lijst