Hallo allemaal,
Heeft er iemand ervaring met een luchtreiniger in de slaapkamer?
Zelf ben ik een beetje gevoelig voor stof en allergisch voor huisstofmijt en cavia's. De laatste is al een hele poos geleden heen gegaan (als ie me aankee sprongen de tranen me al in de ogen). Nu zie veel reclame voorbij komen over luchtreinigers. En iedere leverancier zegt dat je het moet hebben want het is goed voor je....
Toch ben ik wel nieuwsgierig naar het effect. Ze zijn niet goeedkoop en je zult ook nog filters moeten kopen. Vandaar mijn vraag.
Gr Sip
-
2 jan '26 - 09:55:27
-
Jij bent natuurlijk de baas van je portemonnee.
Niks moet.
Ik heb een kleintje op mijn slaapkamer .
Dit ivm mijn copd.
Slaapt een stuk beter. Mijn zuurstofgehalte tijdens het slapen is zeker beter.
Maar ik heb niet een hele dure.
Ben eerst even gaan vergelijken.
>>LINK<<
>>LINK<<
En ik wou geen branden lichtje de hele nacht. Die van mij kan het lichtje uit en ik hoor hem nauwelijks ( als ik mijn gehoorapparaten in heb)
Het filter gaat ook best lang mee. Stofzuig hem af en toe af. -
Ik heb een rolfstone air balance (dat is de kleine, er is ook een xl). Voldoet goed voor een slaapkamer. Was pakweg een jaar geleden +/- de beste uit de test qua prijs/kwaliteit vgl. cons.bond. Heeft 3 standen en heeft ook een slaapstand zonder licht. Je hoort 'm nauwelijks.
Daarnaast is de lucht 's winters vaak wel droger wat ook invloed kan hebben op luchtwegklachten.
Oja, ze hebben soms aanbiedingen met een gratis of goedkoper filter. >>LINK<<
Aanvullend: bij bol staan er ook veel. Zinvol om de reviews daar te lezen.Ook goedkoper zoals de Erikson. Let op de prijs van het filter want die moet af en toe vervangen worden. -
-
quote:
Dit schreef Marianne-b
Tuurlijk zegt de leverancier dat het goed voor je is, hij wil zijn product wel kwijt.
Ik heb een natuurlijke luchtreiniging, het raam openzetten maar ik heb verder geen luchtweg probleem.
Nou, dat is natuurlijk wel lekker fris (alhoewel met die kou...) maar niet helemaal waar. Een filter haalt nl. stofmijt en pollen uit de lucht. -
-
quote:
Dit schreef Eric1
Ik heb een rolfstone air balance (dat is de kleine, er is ook een xl). Voldoet goed voor een slaapkamer. (..).
Deze heb ik ook van de zomer gekocht voor dochter. Prima apparaat en in de nachtstand een zacht gezoem, je zal wel even moeten wennen aan het geluid.
Qua luchtreiniging heb ik soms het idee dat het wel/niet werkt. Nu heb.ik 'm niet constant aan, iets dat wel schijnt te moeten voor effectief resultaat.
Ik heb gemerkt dat goed stofzuigen (logisch) voordat dochter komt al een eerste vereiste is voor het voorkomen van een volle neus de volgende ochtend.
Ik heb er toen rond de 100.euro voor betaald, d8 ik. Zit één extra filter bij. Filters zouden om het halfjaar vervangen moeten worden maar denk dat dat bij dagelijks gebruik is. Ik laat 'm.nog ff zitten, het apparaat geeft ook nog geen indicatie daarvoor (zit wel een icoontje voor).
Enige minpuntje vind ik de uitschakeling. Apparaat staat op nachtstand, je drukt op de aan/uit knop maar dan switcht ie eerst terug naar de zuigstand die je bij het aanzetten hebt gekozen. Dus moet je nog een keer op aan/uit drukken.
Misschien is het logische routing qua techniek maar ik vind dat als.ik.op.UIT druk, de zaak ook UIT moet gaan.
-
quote:
Dit schreef SFR
Deze heb ik ook van de zomer gekocht voor dochter. Prima apparaat en in de nachtstand een zacht gezoem, je zal wel even moeten wennen aan het geluid.
Qua luchtreiniging heb ik soms het idee dat het wel/niet werkt. Nu heb.ik 'm niet constant aan, iets dat wel schijnt te moeten voor effectief resultaat.
Ik heb gemerkt dat goed stofzuigen (logisch) voordat dochter komt al een eerste vereiste is voor het voorkomen van een volle neus de volgende ochtend.
Ik heb er toen rond de 100.euro voor betaald, d8 ik. Zit één extra filter bij. Filters zouden om het halfjaar vervangen moeten worden maar denk dat dat bij dagelijks gebruik is. Ik laat 'm.nog ff zitten, het apparaat geeft ook nog geen indicatie daarvoor (zit wel een icoontje voor).
Enige minpuntje vind ik de uitschakeling. Apparaat staat op nachtstand, je drukt op de aan/uit knop maar dan switcht ie eerst terug naar de zuigstand die je bij het aanzetten hebt gekozen. Dus moet je nog een keer op aan/uit drukken.
Misschien is het logische routing qua techniek maar ik vind dat als.ik.op.UIT druk, de zaak ook UIT moet gaan.
Misschien lees ik je verkeerd, maar de filter moet je ook (afhankelijk van hoe vaak je m gebruikt) regelmatig schoonzuigen.
-
-
quote:
Dit schreef SFR
^^ Ow, dat wist ik niet. Met stofzuigen doelde ik op de kamer zelf. Voor de komst goed stofzuigen is een begin, helpt een beetje, is mijn indruk.
Ja de kamer stofzuiger helpt zeker. Maar het filter +/-iedere 2 weken stofzuigen is wel belangrijk. Hierbij de handleiding voor het geval je die niet meer hebt.
rolfstone-air_balance-gebruiksaanwijzing.pdf >>LINK<< -
-