ziektekostenverzekering 

Onderwerp van Schanulleke

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    Ik overweeg hetzelfde te doen. Ik zit al 35 jaar bij Salland, ook een co?peratie en kleine speler in zorgverkeraarsland, maar het standpunt van DSW spreekt mij zeer aan.
  2. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    quote:
    Dit schreef Petra1712


    Ik ben eruit. Heb vandaag de overstap gemaakt naar DSW. Basis + Aanvullend standaard (dit is incl.tandarts en ortho 75%) en ga 113.75 per maand betalen. De nieuwe premie van mijn eigen verzekeraar zou 172 euro worden (collectief via mijn werk). Dat wordt dus een aardige besparing.


    Je vroeg eerder welke het bij mij is geworden

    Dat heeft niet zoveel zin, want ik heb geen ortho nodig bijv.

    Ik ben voor 104 euro per maand geslaagd afgestemd op mijzelf.

    Maar bij dezelfde verzekeraar kan het voor een ander weer net ongunstiger uitpakken.

    Trouwens ... Ditzo kwam wel goed uit de bus overal. Maar de naam staat mij niet aan. :D

    Vanavond ga ik overnieuw beginnen en kijken wat voor zoon de gunstigste studentenverzekering is. Hij doet dat toch niet :scheel:
  3. Ik ga voor 99.50 naar Unive, 9 fysio's en tandarts tot 250 (75%) ik hoop er mee uit te komen :) Je weet het toch nooit...mis de glazen bol in deze.
  4. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Ing
    Ik ga voor 99.50 naar Unive, 9 fysio's en tandarts tot 250 (75%) ik hoop er mee uit te komen :) Je weet het toch nooit...mis de glazen bol in deze.

    Dat is het ook. Dit jaar had ik een lagere verzekering voor tandartskosten, zat altijd vrij hoog en had nooit iets. En dan zal je net zien, 2 wortelkanaalbehandelingen en 500 euro armer Smile
    Kortom, achteraf weet je of je echt goed verzekerd zat of niet.
  5. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Voor dat draadje alleen de ortho er in houden???? Zou ik nooit doen!

    precies, als je zelf betaald ben je stukken minder kwijt
  6. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Petra1712


    Ik ben eruit. Heb vandaag de overstap gemaakt naar DSW. Basis + Aanvullend standaard (dit is incl.tandarts en ortho 75%) en ga 113.75 per maand betalen. De nieuwe premie van mijn eigen verzekeraar zou 172 euro worden (collectief via mijn werk). Dat wordt dus een aardige besparing.

    Maar zit er verschil i n de een aanvullende en de andere en wat heb je nodig.....als je bij de ander ook een klein aanvullend had dan is het een besparing.....

    Heb je niets nodig maar uit voorzorg dan is het een aardige besparing
  7. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    quote:
    Dit schreef Edith64

    precies, als je zelf betaald ben je stukken minder kwijt


    Het is allemaal gebaseerd op wat je ongeveer verwacht

    En de premie optellen tegenover je gemiddelde gebruik is de eerste stap. Zo zijn er heel veel zaken in aanvullende verzekeringen die ik niet nodig (denk:D ) te hebben.

    Maar het blijft altijd een gok. Als het maar geen onverantwoorde gok is.

    Eigenlijk vind ik dit hele systeem niet menselijk en de armsten zijn het slechtst verzekerd natuurlijk weer :achja:

    Ik neem ook wel wat risico eigenlijk. Maar wil niet meer dan ongeveer 100 euro betalen per maand met de voor mij beste dekking. Klaar
  8. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Marnel


    Het is allemaal gebaseerd op wat je ongeveer verwacht

    En de premie optellen tegenover je gemiddelde gebruik is de eerste stap. Zo zijn er heel veel zaken in aanvullende verzekeringen die ik niet nodig (denk:D ) te hebben.

    Maar het blijft altijd een gok. Als het maar geen onverantwoorde gok is.

    Eigenlijk vind ik dit hele systeem niet menselijk en de armsten zijn het slechtst verzekerd natuurlijk weer :achja:

    Ik neem ook wel wat risico eigenlijk. Maar wil niet meer dan ongeveer 100 euro betalen per maand met de voor mij beste dekking. Klaar

    Als je quote dan ook lezen waarom er iets gezegd wordt ;-)

    Ik zei dit als reaktie ergens op en niet voor iedereen,natuurlijk moet je kijken wat je persoonlijk nodig hebt.
    Zelf heb ik 48 jaar lang gedacht een sterk gebit te hebben bij de gang naar een nieuwe tandarts bleek totaal anders, dus verkeerd gegokt, neem ik nu dan de duurste? Nee want nu veracht ik echt niks meerSmile
  9. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    Wat mij bij DSW naast hun opvatting over zorg en verzekeren o.a. ook aanspreekt is dat er geen max aan de tandartsvergoeding zit (wel toestemming nodig voor boven 1000 euro). Je verzekert je dus niet voor bv 250 of 500 euro, je bent gewoon verzekerd ongeacht het aantal verrichtingen. En dat voor 100%. Minder vind ik dat kronen alleen in de duurdere variant vergoed worden Smile
    Geen selectie, geen collectiviteit, geld terug als er teveel premie betaald blijkt. Zal ik?
  10. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    Wat is dat Bea? Die heb ik niet gezien Smile

    Maar er is een slogan ... Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het vaak ook niet waar

    Doubleandtripplecheck :D
  11. SuperChieltje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van SuperChieltje
    quote:
    Dit schreef Marnel
    Wat is dat Bea? Die heb ik niet gezien Smile

    Maar er is een slogan ... Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het vaak ook niet waar

    Doubleandtripplecheck :D

    niks moeilijks aan en ook niks te mooi om waar te zijn: >>LINK<<

    Gewoon een maatschappij met een nuchtere kijk op zorg zonder het winstoogmerk van de grote 4 maatschappijen.
  12. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Bea
    Wat mij bij DSW naast hun opvatting over zorg en verzekeren o.a. ook aanspreekt is dat er geen max aan de tandartsvergoeding zit (wel toestemming nodig voor boven 1000 euro). Je verzekert je dus niet voor bv 250 of 500 euro, je bent gewoon verzekerd ongeacht het aantal verrichtingen. En dat voor 100%. Minder vind ik dat kronen alleen in de duurdere variant vergoed worden Smile
    Geen selectie, geen collectiviteit, geld terug als er teveel premie betaald blijkt. Zal ik?


    Ik zou het gewoon doen Smile

    Ik zit er al jaren bij en ben zeer tevreden en ik hou wel van het lef wat deze verzekeraar toont door niet met de meute mee te lopen Smile
Terug naar de lijst