Een zolder inrichten

Een zolder inrichten 

Onderwerp van Luigi_23

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Luigi_23 zelf op 28 maart 2012 om 13:46:47

Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Loeki
    Meiden van 14 en 16 willen vast geen hoogslapers meer (en ik ben met drie meiden van 23, 21 en 16 wel een beetje een "dochter-ervaringsdeskundige")

    Ik zou ze vooral HEEL erg actief ZELF laten nadenken over leuke indelingen/afscheidingen: zet ze aan het werk met een plattegrond, meubels op schaal, en voorbeelden uit woonbladen.



    Ik heb de meiden het plaatje laten zien en die vonden het heel leuk, de oudste wil een 2 persoons bed en hier zou een twee persoon matras in kunnen

    ik zeg niet dat dit het zal worden en ben bewust dat ik ze bij hun nieuwe kamer moet betrekken maar als ik met ideen kan komen dan maak ik het makkelijk bij het nemen van beslissingen.

    dus stuur foto's/plaatjes tips en of links we bekijken ze allemaal.
  2. quote:
    Dit schreef Luigi_23



    Ik heb de meiden het plaatje laten zien en die vonden het heel leuk, de oudste wil een 2 persoons bed en hier zou een twee persoon matras in kunnen

    ik zeg niet dat dit het zal worden en ben bewust dat ik ze bij hun nieuwe kamer moet betrekken maar als ik met ideen kan komen dan maak ik het makkelijk bij het nemen van beslissingen.

    dus stuur foto's/plaatjes tips en of links we bekijken ze allemaal.


    Hoe groot is het vloeroppervlak van de zolder, waar zitten de ramen, zitten er balken en waar zit de trap, opzij of in het midden?
  3. Boven een matras beneden het zitgedeelte bijv
  4. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Advena
    Boven een matras beneden het zitgedeelte bijv



    Deze dus



    Smile
  5. Vind ik persoonlijk een crime om te verschonen, wel iets om rekening mee te houden.
  6. quote:
    Dit schreef Advena
    Boven een matras beneden het zitgedeelte bijv





    Dit lijkt een heel erg op mijn zolder nu.
    Als je bij mij boven komt (trap rechts) zie je ook een scheiding met een deur er in.

    Het verschil is dat ik een verlaagd plafond heb met inbouw lampjes, dus je ziet de ruimte boven de deur niet.

    Maar het dak is wel hoog zoals hier.

    Voor de scheidingswand heb ik nog 2 1/2 meter met in een hoek naast de trap (als de trap rechts is is er links een ruimte voor) de wasmachine.

    In het eerste gedeelte rechts is een groot kantelraam, achter de wand (de huidige slaapkamer van 1 van mijn dochters) is er ook een groot kantel raam.

    Zo ziet mijn zolder eruit.

    Ik moet wel zeggen bang te zijn dat het daarboven een mega troep wordt. Mijn oudste is een vieze puber, die moet je echt dwingen om de kamer schoon te houden en te stofzuigen enz enz en ik zie me niet daarboven klimmen om het voor haar te doen.
  7. Bericht van Luigi_23 is op 25-01-2012 om 07:57:16 uur verwijderd door Luigi_23.

    Reden: dubbel

     
  8. Lian
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lian
    In het hoge midden van de ruimte twee bedsteden onder elkaar. Met de openingen beide naar hun eigen kant. Dan is de ruimte gelijk in twee gesplitst.
  9. quote:
    Dit schreef Lian
    In het hoge midden van de ruimte twee bedsteden onder elkaar. Met de openingen beide naar hun eigen kant. Dan is de ruimte gelijk in twee gesplitst.


    ik denk dat ik snap wat je bedoeld.... even kijken of ik het begrijp, diep in de kamer verdeel je de ruimte in twee delen, twee bedden in het verlegde van elkaar en in het midden een soort afscheidings wandtje (het kunnen deurtjes zijn of iets anders...

    bedoel je dit?

    ik heb het ergens op een foto gezien en dat was ook een optie...
  10. Lian
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lian
    Nee, boven op elkaar, dus de bedsteden vormen de scheidingswand.
    De korte kant van de bedden staat naar de trapkant en de andere korte kant naar de muur, beide kamertjes hebben dan een raam.
    Zal ik ff vragen of mijn technische tekenkind een tekening maakt?Smile

    Plaatje zit nl. in mijn hoofd Smile
  11. quote:
    Dit schreef Lian
    Nee, boven op elkaar, dus de bedsteden vormen de scheidingswand.
    De korte kant van de bedden staat naar de trapkant en de andere korte kant naar de muur, beide kamertjes hebben dan een raam.
    Zal ik ff vragen of mijn technische tekenkind een tekening maakt?Smile

    Plaatje zit nl. in mijn hoofd Smile



    Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld alleen beide ramen staan aan de zelfde kant , als ik boven kom meteen rechts Smile en bedoel je daneen soort stappel bed eigenlijk alleen gesloten??
  12. Lian
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lian
    Smile dacht dat in elke schuine kant een raam zat.


    Ja, gesloten stapelbed.
Terug naar de lijst