Dringend woonruimte gezocht zsm/woningruil

Dringend woonruimte gezocht zsm/woningruil 

Onderwerp van Ioni

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Ioni zelf op 22 februari 2012 om 20:56:12

Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Malero
    Het zijn wel inkomsten toch?
    Dat kamerverhuur.

    Ik bedoel, dat moet je dan opgeven aan de belasting en voor je uitkering denk ik.



    >>LINK<<

    Vraag en antwoord

    Moet ik belasting betalen als ik een kamer verhuur?

    De inkomsten uit kamerverhuur voor particulieren (hospitakamers) zijn tot een bepaald bedrag vrij van inkomstenbelasting (IB). De Belastingdienst stelt dit bedrag jaarlijks vast. In 2012 is de vrijstelling voor kamerverhuur ? 4.410.

    Uitzonderingen vrijstelling inkomstenbelasting bij kamerverhuur

    De vrijstelling geldt niet voor:
    commerci?le kamerverhuur;
    seizoensgebonden verhuur;
    verhuur van een hele woning.

    Meer informatie

    Voor meer informatie over belasting bij kamerverhuur kunt u contact opnemen met de BelastingTelefoon.

    In het geval van een bijstandsuitkering kan de uitkering verlaagd worden als de verhuurder huurinkomsten ontvangt. Informeer hierover bij de gemeentelijke sociale dienst.
  2. quote:
    Dit schreef AstridT
    Ik woon zelf in Barendrecht/Carnisselande, en weet hoe moeilijk het is om een andere woning te krijgen en ook dat de gemeente hier, z??r moeilijk doet met van alles.

    Ik kan je verder niet helpen, maar mocht je mijn hulp op andere manieren kunnen gebruiken laat me dat dan weten.

    heel veel sterkte !


    Weet trouwens niet of je naar Ridderkerk wilt maar daar staan een aantal woningen in je prijs.

    >>LINK<<

    super, daar ga ik me aanmelden!
  3. boog
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van boog
    quote:
    Dit schreef Malero
    Het zijn wel inkomsten toch?
    Dat kamerverhuur.

    Ik bedoel, dat moet je dan opgeven aan de belasting en voor je uitkering denk ik.



    hang van het bedrag af

    als je voor 300 euro per maand verhuur is er geen vuiltje aan de hand en hoef je het niet op te geven
  4. maar een kamer verhuren dat zijn dus inkomsten die van mijn uitkering afgaan. daar heb ik dus niks aan of zie ik iets over het hoofd?
    dan kan ik nog steeds dit huis niet betalen.
  5. boog
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van boog
    quote:
    Dit schreef Ioni
    maar een kamer verhuren dat zijn dus inkomsten die van mijn uitkering afgaan. daar heb ik dus niks aan of zie ik iets over het hoofd?
    dan kan ik nog steeds dit huis niet betalen.




    je hebt gelijk
  6. yara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van yara
    Wat een vervelende situatie!

    Even afhankelijk van het beleid van jouw gemeente, zou je kunnen informeren of je in aanmerking komt voor woonkostentoeslag voor huur boven de huurgrens.
    Meestal is wkt tijdelijk en wordt het voor maximaal een jaar verstrekt. De gemeente legt je dan een verhuisverplichting op, maar je krijgt dan tijd om woonruimte te zoeken, welke passend is bij je inkomen.

    Heb je het over een WWB uitkering?
  7. ja volgens mij een wwb uitkering en die voorziening ga ik morgen maar eens om vragen.
  8. yara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van yara
    Oke. Woonkostentoeslag is bijzondere bijstand en het beleid kan per gemeente verschillen. Het zou in ieder geval even lucht bieden als je ervoor in aanmerking zou komen.

    Als je WWB ontvangt en je hebt een kamerbewoner, wordt deze als medebewoner gezien en krijgt je een korting op de toeslag van de uitkering. Je deelt dan de woonkosten. Je schreef ergens dat je uitkering als lening verstrekt wordt? Dit zou dan ook voor de woonkostentoeslag kunnen gelden, als je ervoor in aanmerking komt.
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik begrijp dat je geen urgentie krijgt. Kun je vertellen wat de afwijsredenen zijn geweest? Hier krijgt men, als je al in de regio woont, over het algemeen wel een urgentie als er inkomensachteruitgang heeft plaatsgevonden buiten eigen schuld.

    Heb je al geprobeerd of je woonkostentoeslag van de gemeente kan krijgen? Dit is natuurlijk maar tijdelijk, maar dan heb je net iets langer de tijd om iets anders te zoeken.

    Zie net dat de laatse alinea 'mosterd' was Smile
  10. ik ben te moe om van alles uit te leggen, maar het is gewoon waardeloos. gelukkig probeert maatschap werk te helpen.
    maar woonkostentoeslag kan ik niet krijgen. Die kan ik alleen aanvragen als ik een urgentieverklaring heb werd mij verteld...

    dus alsjeblieft, kijk voor ons uit naar een woning? Ik ga van de week een afspraak maken met mijn verhuurder en eens zien of zij iets voor me kunnen doen. Zij hebben er tenslotte ook niets aan als ik mijn huur niet meer kan betalen maar niet wegga omdat ik geen ander huis heb...

    aan de andere kant wil ik eigenlijk gewoon per 1 april weg want ik wil die schulden niet gaan krijgen, maar ja, ik heb nog niks, dus dat is te risicovol..
    wat een gedoe...
  11. Ik heb ook nog even gegoogeld voor je en kwam dit >>LINK<< tegen.
    Geen idee of er iets tussen zit maar wie weet.
  12. Quinty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Quinty
Terug naar de lijst