Vraag over arnhem

Vraag over arnhem 

Onderwerp van mamalief

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Jafleda



    Woon in Elderveld, over de Rijn. Was goede wijk toen ik er kwam wonen, 15 jaar geleden. Maar tegenwoordig.....al 3 overvallen in paar weken tijd, etc.etc. Laat ik het zo zeggen: ik ben blij dat mijn kinderen al wat ouder zijn en niet meer buiten gaan spelen in het speeltuintje hier. Het lijkt me een stuk leuker wonen op de Roosendaalsestraat, maar ik wacht er ff mee tot de kinderen de deur uit zijn. Dan ga ik een stuk kleiner wonen, liefst in een flat.
    Maar volgens mij zit je daar wel goed, lokatie is iig prima. En ik hoor tegenwoordig weinig negatiefs meer over Klarendal.


    ik ken elderveld niet, maar het klinkt niet erg gezellig, zoals jij het omschrijft.

    maar mijn indruk van de roosendaalstraat was best goed, maar wilde wat inside info proberen te vinden op oa, het is niet de bedoeling om namelijk heel snel weer weg te willen, Smile
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef marjolijn1979


    de makelaar noemde het overigens geen klarendal maar velperweg e.o misschien is dit ook een verkooptrucje


    Het klinkt wat beter natuurlijk. Ik heb op de Velperweg gewerkt en de achterkant lag dan aan de Rosendaalsestraat.

    De Velperweg was vroeger een chique buurt. In de villa's die daar staan (vrijwel allemaal zijn dat nu kantoren), daar woonden oud-planters die in Nederlands-Indi? de schaapjes op het droge hadden gekregen.

    Overigens begrijp ik dat je gaat kopen. Dan zul je wel in een goed stuk terecht komen lijkt mij. Waarschijnlijk "bovenaan" vlakbij de Rapopseweg?
  3. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef marjolijn1979
    het gaat overigens om o.a dit huis

    >>LINK<<


    Volgens mij is dat een prima stuk om te wonen, en is het "bovenaan",
  4. quote:
    Dit schreef twelve


    Het klinkt wat beter natuurlijk. Ik heb op de Velperweg gewerkt en de achterkant lag dan aan de Rosendaalsestraat.

    De Velperweg was vroeger een chique buurt. In de villa's die daar staan (vrijwel allemaal zijn dat nu kantoren), daar woonden oud-planters die in Nederlands-Indi? de schaapjes op het droge hadden gekregen.

    Overigens begrijp ik dat je gaat kopen. Dan zul je wel in een goed stuk terecht komen lijkt mij. Waarschijnlijk "bovenaan" vlakbij de Rapopseweg?


    ik hoop dat ik dan beter terecht kom junks, lijken mij met een bijna kleuter niks. de huizen die ik erg leuk vind liggen in de hoge nummers. heb er eentje neergezet, maar heb deze en nog 1 op het oog.

    Nu is de situatie zo dat ik kan gaan kopen, en ondanks de onzekere markt wil ik de stap toch gaan wagen. Want wennen in Duiven gaat mij toch niet lukken dat probeer ik nu al 4 jaar. en terug naar waar ik vandaan kom zit er niet in.
  5. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Dit is toch mooi
  6. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Voordat ik mijn huidige woning kocht ben ik er meerdere keren langsgereden, gelopen, gefietst.. verschillende tijden, verschillende dagen, verschillende weerstypes..

    Verder; bel gewoon eens aan bij huizen in de omgeving en maak een praatje met de mensen; die hebben geen belang bij verkoop van dat huis en zullen daardoor wellicht eerlijker zijn. Zeg dat je geinteresseerd bent en dat je wat meer wil weten over de buurt en hoe het daar is.

    Kijk naar OV/parkeren, winkels, scholen in de buurt en hoe die zijn.

    Luister op verschillende tijdstippen naar harde muziek, veel mensen- of lawaai op straat..

    Vraag de makelaar specifiek om evt gebreken aan het huis; dat moet de makelaar je vertellen, maar is ook je onderzoeksplicht. Als hij zegt iets niet te weten (lekkage, bouwgrond, hoe zijn de cementen/houten vloeren, schimmel, rot, ongedierte oid) vraag hem om het uit te zoeken.

    Vraag naar de geluidsoverdracht van de buren en hoe ze zijn. Bel vooral ook bij hen aan, een eigen eerste indruk geeft toch een (goed) beeld!

    Wordt lid van Eigen Huis (kost geen drol per jaar) en laat een aankoopkeuring doen: Dat is een uitgebreid onderzoek naar de staat van het huis, die je in je voorwaarden kunt opnemen bij bieden: bijvoorbeeld een bod onder voorwaarde van financiering en de aankoopkeuring waaruit noodzakelijke verbeteringen blijken tot een bepaald bedrag wat je kwijt wil.. Ik bedoel; een fundering of dak e.d. controleer je zelf niet zo snel professioneel, maar een aankoopkeuring doet dat wel. Taxatie is ook goedkoop via hen, en je bent gelijk verzekerd van rechtsbijstand. Via hen kun je ook voor een paar euro te weten komen wat de huizen in de buurt hebben opgeleverd bij verkoop en weet je dus nog beter wat een reeel bod zou kunnen zijn.

    Tis niet niks; een plek vinden waar je jaren kan en wil blijven.. Maar als je het vindt is het wel top! Succes!
  7. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Wat een gedoe
  8. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Linda
    Wat een gedoe



    Liever vooraf gedoe dan achteraf bedenken dat je toch liever niet had gekocht.. Weer verkopen in deze tijd is niet zo snel weer voor elkaar...
  9. wat een uitgebreid advies Mikky Smile
  10. Ik heb twintig jaar gewoond in Arnhem. Ik ken Arnhem dan ook best goed. Maar, ik zou echt nooit en te nimmer in Klarendal willen wonen. Zelfs al krijg ik tienduizend euro toe!

    Ooit wil ik teruggaan naar mijn 'roots', en dan heeft de Burgermeesterswijk mijn voorkeur. Ook de wijken Alteveer, Cranevelt en Heijenoord/Lombok zijn nette wijken waar het goed vertoeven is. Waarom ga je niet in die wijken kijken? Ok, de huizenprijzen liggen iets hoger dan in Klarendal, maar....

    ..dan heb je ook een prachtig huis in een geweldige buurtSmile
  11. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Mikky


    Kijk naar OV/parkeren, winkels, scholen in de buurt en hoe die zijn.



    OV is wel goed. Goede busverbinding en redelijk dichtbij Station Arnhem Velperpoort.

    Voor scholen zou ik kijken naar Prinses Marijkeschool aan de Rosendaalseweg/Julianalaan op Angerenstein. Is volgens mij te lopen.

    Als je toch een praatje gaat maken met buurtbewoners zou je ook meteen vragen waar zij de kinderen op school hebben.

    Want het is natuurlijk ook wel leuk als hij met buurtkinderen op school zit. Als ze allemaal op verschillende scholen zitten dan is dat minder van belang.
  12. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Hier een link naar vrij recent artikel over Klarendal, zodat je een beetje een beeld krijgt van de wijk, want Rosendaalsestraat is toch echt Klarendal, ook al woon je aan het randje van de wijk.

    Het is wel een (Vogelaar)wijk die dus opwaarts in de spiraal zit.

    >>LINK<<
Terug naar de lijst