overstappen energieleverancier

overstappen energieleverancier 

Onderwerp van Boep

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Boep zelf op 19 januari 2013 om 11:46:15

Terug naar de lijst
  1. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef Boep

    Nee, het is een jaarcontract. Daarna kan ik opnieuw gaan shoppen. Smile

    En (schreef ik al) ik heb net de jaarafrekening binnen dus van bijbetalen via het voorschotbedrag bij overstap is geen sprake.
    Ik ga aan voorschot ? 14 per maand minder betalen en krijg dan aan het eind van de contractperiode de korting van ? 175.
    Geen slechte deal lijkt me.



    Heb je goed gekeken naar de kale tarieven? En vergeet niet het vastrecht voor zowel gas als stroom te vergelijken, daar zitten nogal eens grote verschillen.
  2. In het najaar 2012 heeft vereniging eigen huis weer een energieveiling, meestal rond begin november
  3. quote:
    Dit schreef Boep

    Ben ik ook lid van en heb daar wel de acties van gekregen, maar dat vond ik lastig inschrijven omdat ik toen nog geen idee had wat mijn jaarverbruik ong. was.
    Nu heb ik net een jaarafrekening gehad dus op basis daarvan vergelijk ik. Overstappen levert ca. ? 350 p. jr. op.
    Volgens mij zit er op korte termijn geen nieuwe veiling van VEH aan te komen. (?)


    Wat ik eigenlijk nu ook graafg wil weten is: hoe snel kan ik de afhandeling verwachten. Ik ga er vanuit dat de voorschootnota voor de eerste maand bijv. dubbel betaald moet worden (aan beide leveranciers nog vanwege de tijd voor administratieve afronding). Ben ik dat geld dan heel lang kwijt of gaat zoiets wel redelijk vlot?

    Je moet, ook bij Vereniging Eigen Huis op blijven letten: dit jaar had ik ook ingeschreven voor de energieveiling, wist mijn huidig jaarverbruik ook nog niet. Toen ik het jaarverbruik w?l wist, was ook de winnaar van de veiling bekend. Ondanks dat ik zo'n ?300,- kon "besparen" ben ik niet overgestapt ....... de winnaar was namelijk Nederland Energie (Nederlandse Energie Maatschappij), de tarieven zijn laag, maar je wordt bedonderd in de eindafrekening waardoor je minstens ?300,- duurder uit bent. Ik zei tegen de telefoniste van Vereniging Eigen Huis nog: NIET DOEN.
  4. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    quote:
    Dit schreef cbrouwers

    Je moet, ook bij Vereniging Eigen Huis op blijven letten: dit jaar had ik ook ingeschreven voor de energieveiling, wist mijn huidig jaarverbruik ook nog niet. Toen ik het jaarverbruik w?l wist, was ook de winnaar van de veiling bekend. Ondanks dat ik zo'n ?300,- kon "besparen" ben ik niet overgestapt ....... de winnaar was namelijk Nederland Energie (Nederlandse Energie Maatschappij), de tarieven zijn laag, maar je wordt bedonderd in de eindafrekening waardoor je minstens ?300,- duurder uit bent. Ik zei tegen de telefoniste van Vereniging Eigen Huis nog: NIET DOEN.



    Hoeoz je wordt bedonderd bij de eindafrekening ? Kun je dat toelichten...?

    Ik heb dit ook in de gaten gehouden zit bij NUON, maar heb sinds Jan.een nw. ketel. dus geen goed vergelijkingsmateriaal. Maar wil toch ook eens rondvragen maar de aanbieders.
  5. quote:
    Dit schreef Carlita



    Hoeoz je wordt bedonderd bij de eindafrekening ? Kun je dat toelichten...?

    Ik heb dit ook in de gaten gehouden zit bij NUON, maar heb sinds Jan.een nw. ketel. dus geen goed vergelijkingsmateriaal. Maar wil toch ook eens rondvragen maar de aanbieders.

    De NEM heeft de laagste tarieven, maar bij de eindafrekening wordt je "gepakt". De eindafrekening van de NEM bestaat uit 4 A4-tjes waarop gegocheld wordt met tarieven, belasting, vastrecht (2x electra (!) en 1 x gas), energieheffingen, transportkosten, BTW .... het is gewoon niet te volgen. Ik ben ??n jaar bij de NEM geweest, had een naar mijn mening een te hoog voorschot, maar moest bij de eindafrekening nog fors bijbetalen.

    Hierna ben ik meteen overgestapt naar NUON met iets hogere tarieven, betaalde bijna 75 euro per maand minder voorschot en bij de eindafrekening (een overzichtelijk half A4-tje) bij vrijwel gelijk gebruik kreeg ik een half maandvoorschot terug!

    Scheelde dus bijna 1000 euro in ??n jaar!
  6. Ik heb in november met de veiling van vereniging eigen huis meegedaan en in mei 2012 met de consumentenbond.
    Voor mij maakte het niet zoveel uit met de energieleverancier die ik nu heb essent, omdat ik ook nog met overstapkosten te maken zou hebben.
    Kreeg bij beiden veilingen ook een tegenbod van Essent zelf, wat wel resulteerde dat ik nu 150 euro per jaar goedkoper uit ben bij Essent als dat ik niets ondernomen had.
  7. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    quote:
    Dit schreef lisje
    Ik heb in november met de veiling van vereniging eigen huis meegedaan en in mei 2012 met de consumentenbond.
    Voor mij maakte het niet zoveel uit met de energieleverancier die ik nu heb essent, omdat ik ook nog met overstapkosten te maken zou hebben.
    Kreeg bij beiden veilingen ook een tegenbod van Essent zelf, wat wel resulteerde dat ik nu 150 euro per jaar goedkoper uit ben bij Essent als dat ik niets ondernomen had.


    Ja ik denk eigenlijk ook meer aan zoiets, ik houd niet zo van veranderen ;-), gedoe, maar baal ook weer dat als je niet piept automatisch de hoogste prijs betaalt.
    Echter blijkbaar werkt het zo...dus zal ik het ook maar eens op die wijze proberen.
  8. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    quote:
    Dit schreef cbrouwers

    De NEM heeft de laagste tarieven, maar bij de eindafrekening wordt je "gepakt". De eindafrekening van de NEM bestaat uit 4 A4-tjes waarop [B]gegocheld
    wordt met tarieven, belasting, vastrecht (2x electra (!) en 1 x gas), energieheffingen, transportkosten, BTW .... het is gewoon niet te volgen. Ik ben ??n jaar bij de NEM geweest, had een naar mijn mening een te hoog voorschot, maar moest bij de eindafrekening nog fors bijbetalen.

    Hierna ben ik meteen overgestapt naar NUON met iets hogere tarieven, betaalde bijna 75 euro per maand minder voorschot en bij de eindafrekening (een overzichtelijk half A4-tje) bij vrijwel gelijk gebruik kreeg ik een half maandvoorschot terug!

    Scheelde dus bijna 1000 euro in ??n jaar! [/B]


    tsja...het moet wel inzicht geven zo'n nota.
  9. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef cbrouwers

    De NEM heeft de laagste tarieven, maar bij de eindafrekening wordt je "gepakt". De eindafrekening van de NEM bestaat uit 4 A4-tjes waarop [B]gegocheld
    wordt met tarieven, belasting, vastrecht (2x electra (!) en 1 x gas), energieheffingen, transportkosten, BTW .... het is gewoon niet te volgen. Ik ben ??n jaar bij de NEM geweest, had een naar mijn mening een te hoog voorschot, maar moest bij de eindafrekening nog fors bijbetalen.

    Hierna ben ik meteen overgestapt naar NUON met iets hogere tarieven, betaalde bijna 75 euro per maand minder voorschot en bij de eindafrekening (een overzichtelijk half A4-tje) bij vrijwel gelijk gebruik kreeg ik een half maandvoorschot terug!

    Scheelde dus bijna 1000 euro in ??n jaar! [/B]



    Hier staat de NEM inderdaad om bekend. Lekker onoverzichtelijk maken zodat mensen het veel te moeilijk gaan vinden om te vergelijken.

    Het simpelst is het om te kijken naar de kale tarieven en het vastrecht. Netwerkkosten en energiebelasting blijven namelijk altijd hetzelfde, ongeacht welke leverancier je hebt.
  10. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Dat is niks voor mij overstappen lijkt me zo stress gevend . Ik ben al twintig jaar bij de Nuon
  11. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef Linda
    Dat is niks voor mij overstappen lijkt me zo stress gevend . Ik ben al twintig jaar bij de Nuon



    Dan weet ik zeker dat je behoorlijk zou kunnen besparen.
  12. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Dan moet ik echt iemand inhuren via bijv pgb die dat voor me zou kunnen regelen
Terug naar de lijst