Zonnepanelen op het dak

Zonnepanelen op het dak 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Re: omvormer
    quote:
    Dit schreef Gretie
    Nog even iets om rekening mee te houden:
    Voor de zonnepanelen wordt gerekend met een levensduur van 30 jaar.
    maar de omvormer die je in de installatie nodig hebt, schijnt een levensduur van zo'n 10 jaar te hebben en kost zo'n ? 1000,-....

    Daarnaast neemt het rendement van de panelen elk jaar met ietsje af en ik weet zo even niet of dat in de rendementsopgave van de fabrikant verwerkt zit.


    wat ik tot nu toe aan info heb gelezen zijn alle installateurs en leveranciers daar wel helder en eenduidig over.
  2. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef Ton1970
    Hallo Tuwa,

    Ik verkoop zonnepanelen. Ben vertegenwoordiger voor een groot Duits bedrijf. Kan je informeren of zelfs een offerte voor je maken.

    groeten Ton


    Ik heb je een pb gestuurd
  3. quote:
    Dit schreef erwin1


    >>LINK<<

    De saldering betreft slechts de leveringskosten?

    >>LINK<<

    Waar is dat wetsvoorstel dan voor nodig?


    VOORAL VOOR DECENTRALE OPWEKKING EN GROTER ALS 5000 GEBRUIKERS.

    Wat je niet geleverd krijgt hoef je dus ook geen belasting en BTW over te betalen. Je gaat toch ook niet 5 liter bezine tanken om vervolgens voor 100 liter belasting te betalen.
  4. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Ton1970
    >>LINK<<


    Zoals ik het lees ...
    1 kWh = 22 cent
    Zelfopgewekte stroom gaat 15-22 cent/kWh kosten
    Wanneer ga ik dan verdienen ?
    Alleen als de prijzen van de energieleverancier gaan stijgen ?
  5. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Re: Re: Nog ff linkje
    quote:
    Dit schreef No-claim


    Zoals ik het lees ...
    1 kWh = 22 cent
    Zelfopgewekte stroom gaat 15-22 cent/kWh kosten
    Wanneer ga ik dan verdienen ?
    Alleen als de prijzen van de energieleverancier gaan stijgen ?


    iedereen (ook de Consumentenbond) gaat uit van een gemiddelde stijging van de stroomprijs van 5% per jaar.
  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef No-claim


    Zoals ik het lees ...
    1 kWh = 22 cent
    Zelfopgewekte stroom gaat 15-22 cent/kWh kosten
    Wanneer ga ik dan verdienen ?
    Alleen als de prijzen van de energieleverancier gaan stijgen ?


    Nee. De opgewekte stroom wordt eerst voor eigengebruik geschikt gemaakt (dus alle electra wat je huis overdag nodig heeft, koelkast, alles wat standby staat noem maar op). Dat hoef je dus niet te betalen. Blijft er dan nog stroom over (niet waarschijnlijk met 1 set panelen, maar zou een keer kunnen) dan is de leverancier verplicht de stroom af te nemen en van je rekening af te halen, tot een max van 5000kWh per jaar. Dus stel je levert 2500kWh aan het net terug, dan wordt je rekening dus met 2500kWh verlaagd.

    Dat levert het allemaal al op. Boven de 5000kWh ga je pas verschil merken, want dan moet de leverancier een vergoeding geven en niet meer van je rekening afhalen. Dat levert voordeel voor de leverancier op. Maar dan zit je al ruim boven de 5000kWh/jaar aan opgewekte energie en heb je zelf dus overdag alle energie al niet betaald, doordat je dat zelf opwekt (ongeveer).
  7. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Nee. De opgewekte stroom wordt eerst voor eigengebruik geschikt gemaakt (dus alle electra wat je huis overdag nodig heeft, koelkast, alles wat standby staat noem maar op). Dat hoef je dus niet te betalen. Blijft er dan nog stroom over (niet waarschijnlijk met 1 set panelen, maar zou een keer kunnen) dan is de leverancier verplicht de stroom af te nemen en van je rekening af te halen, tot een max van 5000kWh per jaar. Dus stel je levert 2500kWh aan het net terug, dan wordt je rekening dus met 2500kWh verlaagd.

    Dat levert het allemaal al op. Boven de 5000kWh ga je pas verschil merken, want dan moet de leverancier een vergoeding geven en niet meer van je rekening afhalen. Dat levert voordeel voor de leverancier op. Maar dan zit je al ruim boven de 5000kWh/jaar aan opgewekte energie en heb je zelf dus overdag alle energie al niet betaald, doordat je dat zelf opwekt (ongeveer).


    Bij greenchoice mag je onbeperkt terugleveren. (toch?)
  8. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef erwin1


    Bij greenchoice mag je onbeperkt terugleveren. (toch?)


    Nee, ook zij werken met een teruglever vergoeding: >>LINK<< . Je mag in principe altijd terugleveren, bij alle leveranciers. Hoeveel zij aan jou betalen daarvoor, daar zit hem nou net het verschil.
  9. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    Zou bij mij dus 10 jaar duren
    ( eigenlijk zou over de min-stand ook rente moeten rekenen, dus zal 11 jaar zijn )
  10. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef No-claim
    Zou bij mij dus 10 jaar duren
    ( eigenlijk zou over de min-stand ook rente moeten rekenen, dus zal 11 jaar zijn )


    Dat is een normaal termijn die veel aangehouden wordt, die 10jaar.
  11. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    Was installatiekosten vergeten in te vullen
    Na 12 jaar dus.... dan ga ik al aan een service-flatje denken Smile
Terug naar de lijst