Van Bont naar Zen: vervolg

Van Bont naar Zen: vervolg 

Onderwerp van Haya

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef tired Op veler verzoek: het vervolg op het oude Bont-Zendraadje...het draadje voor alle huis-en tuinveranderingen!!

    Bij mij is er nog nu niets veranderd, maar deze week zal de tuin grondig worden aangepakt. Dit weekend hoop ik mijn prinsessentuin aan jullie te kunnen tonen...Smile



    He he je bent dr weer :-)
  2. quote:
    Dit schreef muisje



    He he je bent dr weer :-)



    Goede morgen allemaal, ja ik ben er weer!
    Weliswaar onder een andere naam, maar over een maandje hoop ik weer gewoon Haya te zijn. Haya met haar gezellige huis, met haar mooie tuin.

    Maar nu ben ik nog moe. Wat zo lekker begon voelt nu als een uitputtingsslag: ik voel me een marathonloper die nog tien kilometer voor de boeg heeft, zware, loodzware kilometers.
    Maar dan is daar toch die finish....dat is waar ik intens naar verlang.

    Vandaag gebeurt er niets. Met mijn jongste ga ik naar Legoworld in de IJsselhallen in Zwolle, zijn er misschien nog gezellige mensen hier die daar ook heen gaan?

    Eigenlijk wil ik nog, voor we vertrekken, de trappen, het halletje en het gangetje opgeruimd hebben. Maar ik ben zo moe, ik slaap nauwelijks nog, en eigenlijk zou ik toch lekker uit moeten slapen, ik heb immers herfstvakantie.
    Maar mijn lijf staat strak van de adrenaline en als ik wakker schrik...ja, ik word dan met een ruk wakker en dan voel ik meteen een klem om mijn hart... dan moet ik eruit. En eenmaal in de kamer ben ik te moe om wat te doen.

    Ik wil mensen niet afschrikken, maar dit is dus wat zo'n verbouwing kan doen met iemand die toch al erg chaotisch is in haar hoofd.

    In de tuin moeten nu snel de zaken afgerond worden want ik moet op mijn lippen bijten om niet in huilen uit te barsten als ik naar buiten kijk. Niet omdat het niet mooi zou zijn, maar om alles wat er gebeurd is de afgelopen tijd en de pijn die dat bij mij teweeg heeft gebracht. Gelukkig heb ik zomaar goede hulp aangeboden gekregen die ik met beide handen heb aangegrepen.

    Daarna moet er nog wat schilderwerk in huis gebeuren: de plinten en de deuren aan de binnenkant hebben prioriteit. Verder wil ik de oranje-blauwe zoldertrap nog wit verven, maar dat zou moeten gebeuren als Edwin eens een paar daagjes weg is: hij heeft namelijk de zolderruimte. En Ed is er altijd, dus dat kan nog wel even duren voor dat gebeurt!

    De gestoffeerde trap wil ik schoonmaken met zo'n cleaner die je kunt huren bij Bo-Rent, maar dan moeten de tuin en de rest van het huis wel klaar zijn.

    Vandaag wordt het Legoworld, het klussen staat nog even stil.
    En wie me daar ziet lopen met mijn zoon: twee roodharige scharminkeltjes...kom er vooral gezellig bij! :)
  3. destiny1974
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van destiny1974
    leuk dat het draadje erweer is,ik zocht er gister naar
    ben meer een meelezer dan schrijver trouwens
    maar het is waar dat je van huis en tuin verbouwingen overspannen kan worden dus doe maar rustig aan voor zover dat gaat Smile
  4. quote:
    Dit schreef destiny37
    leuk dat het draadje erweer is,ik zocht er gister naar
    ben meer een meelezer dan schrijver trouwens
    maar het is waar dat je van huis en tuin verbouwingen overspannen kan worden dus doe maar rustig aan voor zover dat gaat Smile


    Je moet het vooral niet te vaak doen! :D
  5. quote:
    Dit schreef tired



    Goede morgen allemaal, ja ik ben er weer!
    Weliswaar onder een andere naam, maar over een maandje hoop ik weer gewoon Haya te zijn. Haya met haar gezellige huis, met haar mooie tuin.

    Maar nu ben ik nog moe. Wat zo lekker begon voelt nu als een uitputtingsslag: ik voel me een marathonloper die nog tien kilometer voor de boeg heeft, zware, loodzware kilometers.
    Maar dan is daar toch die finish....dat is waar ik intens naar verlang.

    Vandaag gebeurt er niets. Met mijn jongste ga ik naar Legoworld in de IJsselhallen in Zwolle, zijn er misschien nog gezellige mensen hier die daar ook heen gaan?

    Eigenlijk wil ik nog, voor we vertrekken, de trappen, het halletje en het gangetje opgeruimd hebben. Maar ik ben zo moe, ik slaap nauwelijks nog, en eigenlijk zou ik toch lekker uit moeten slapen, ik heb immers herfstvakantie.
    Maar mijn lijf staat strak van de adrenaline en als ik wakker schrik...ja, ik word dan met een ruk wakker en dan voel ik meteen een klem om mijn hart... dan moet ik eruit. En eenmaal in de kamer ben ik te moe om wat te doen.

    Ik wil mensen niet afschrikken, maar dit is dus wat zo'n verbouwing kan doen met iemand die toch al erg chaotisch is in haar hoofd.

    In de tuin moeten nu snel de zaken afgerond worden want ik moet op mijn lippen bijten om niet in huilen uit te barsten als ik naar buiten kijk. Niet omdat het niet mooi zou zijn, maar om alles wat er gebeurd is de afgelopen tijd en de pijn die dat bij mij teweeg heeft gebracht. Gelukkig heb ik zomaar goede hulp aangeboden gekregen die ik met beide handen heb aangegrepen.

    Daarna moet er nog wat schilderwerk in huis gebeuren: de plinten en de deuren aan de binnenkant hebben prioriteit. Verder wil ik de oranje-blauwe zoldertrap nog wit verven, maar dat zou moeten gebeuren als Edwin eens een paar daagjes weg is: hij heeft namelijk de zolderruimte. En Ed is er altijd, dus dat kan nog wel even duren voor dat gebeurt!

    De gestoffeerde trap wil ik schoonmaken met zo'n cleaner die je kunt huren bij Bo-Rent, maar dan moeten de tuin en de rest van het huis wel klaar zijn.

    Vandaag wordt het Legoworld, het klussen staat nog even stil.
    En wie me daar ziet lopen met mijn zoon: twee roodharige scharminkeltjes...kom er vooral gezellig bij! :)



    Goedemorgen :-), je bent nu moe omdat je er ook aan toe kunt geven, mbt je adrenalinestoot..... ga meteen als je wakker bent even lekker hardlopen of een ochtendwandeling maken, daar kun je zoveel in kwijt, ziet de dag er meteen anders uit en heb je ook nog het gevoel dat je vakantie hebt!

    Veel plezier vandaag in Zwolle.
  6. Ik ga straks aan een tafel beginnen met schilderen. De stoelen heb ik eerst wit en daarna roze gemaakt en toen doorgeschuurd. De tafel ga ik omgekeerd doen. dus eerst roze en dan wit en dan doorschuren.

    Duurt een weekje eer het af is. de verf moet tenslotten steeds goed drogen voor de volgende handeling. Ik schilder met een kwast ipv met een roller, vind het met een kwast mooier.

    Zodra het klaar is zal ik een foto plaatsen, verder ga ik vandaag de gordijnen voor zoonlief zijn kamer ophangen. en nog wat dingen halen bij ikea.

    En vast denken wat ik me de gang ga doen. die is nu zand met creme, maar ik wil iets van kleur erbij zat te denken aan mosterdgeel, en dan daar een aantal foto's ophangen. ideetjes zijn welkom!!
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Fijn dat je er weer bent, Francien! Smile

    Ik kan me je onrust heel goed voorstellen. Ben zelf enorm chaotisch en heb moeite om eerst iets af te maken voordat ik aan het volgende begin. Nu m?et ik wel, want ben van enkele dingen afhankelijk van mijn vader. Afgelopen weekend heeft hij de schouw eruit gesloopt en een stopcontact verplaatst. Gisteren muur weer helemaal dichtgemaakt en de schoorsteen waar de schouw tegenaan stond netjes afgedekt met mdf-platen. Ik denk dat de muur nog iets verder afgewerkt moet worden en daarna moet er op dat stuk muur nieuw glasweefselbehang.

    Ik wilde vandaag eigenlijk beginnen met het schuren van de deuren en kozijnen, maar lees net dat je ??rst moet ontvetten en dan pas schuren....Aangezien ik waarschijnlijk niet eerder kan gaan schilderen dan komend weekend, heeft nu ontvetten waarschijnlijk niet veel zin Smile Oh ja, eerst moet het plafond nog...

    Het is hier een vreselijke puinzooi in huis, overal staan dozen en de woonkamer is vies en stoffig. Probeer het wel wat schoon te maken, maar het is zulk ondankbaar werk, wetende dat er morgenmiddag weer verder geklust gaat worden Smile

    Fijn dat bij jou de woonkamer helemaal mooi geworden is!!
  8. Zoo.. hier ook druk bezig, maar wat is het moeilijk zeg, vooral de juiste kleuren zien te vinden, op een staaltje ziet het er zo anders uit.
    Ik had voor de schouw RAL 2010, gebroken wit stond erop, ik denk daar doe ik de schouw mee, mooi!
    Kleur is ook prachtig, maar eigenlijk veel te wit bij de kasten die nu helemaal geel lijken.
    Maar als ik een staaltje kijk van de kleur die het dichtste bij de kast komt, kom je al gauw uit op vanille achtige wit tinten en die vind ik veel te geel.
    Bank is verkocht, nieuw bankje gekocht.. staat schitterend bij die nieuwe Flexa kleuren, Cafe Latte en Bakery Brown,
    maar die kleuren vallen dood achter de bank.
    Daar moet het dus licht.
    Doe ik die RAL kleur, dan moet ik alle deuren ook opnieuw schilderen, want die zijn veel meer creme dan deze wit.
    Ik heb nu vele staaltjes wit en elke wit is net iets anders, wat is dit lastig zeg.
    Wat voor kleur zou nu mooi zijn achter de bank.
    Het moet vooral licht!!

    Verder heb ik nu dus een 2 persoonsbankje, wat veel ruimer staat dan die grote bank die er eerst stond.
    Op de foto staan onze tuinstoeltjes, maar die moeten daar natuurlijk weg. Iets zegt me dat vergrijsde rieten stoelen ook leuk erbij staan. Maar ja, die zijn duur.
    Moet ook nog lekker zitten,. Tullstra stoeltjes van Ikea ook leuk. Kan ik daarmee schuiven, of 2 voor het raam of 1 voor het raam en een bij de haard. Iemand een ander leuk idee?
  9. Ik vind de kleur van de rechtermuur niet zo mooi staan.

    Als ik naar de schouw kijk, zou ik de rechtermuur hetzelfde als de linkermuur doen. het zou best kunnen dat de rest van je houtwerk, daardoor minder geel lijkt(door de reflectie van de lichtere muur op de rest)
  10. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Ik vind de kleur van de rechtermuur niet zo mooi staan.

    Als ik naar de schouw kijk, zou ik de rechtermuur hetzelfde als de linkermuur doen. het zou best kunnen dat de rest van je houtwerk, daardoor minder geel lijkt(door de reflectie van de lichtere muur op de rest)

    Mee eens :)

    Daarmee maak je meer 1 geheel met als uitschieter de schouw.

    De andere muur, er tegenover, kan je dan licht hebben.


    ofzo :D
  11. Vindt dat geel ook echt niet mooi dan zou ik voor een beige gaan eerder. Ook zo donket als de ander is denk ik niet mooi. Misschien beige en dan van dat donker een band of een vak boven de bank?
Terug naar de lijst