Verhuizing baan (160 km)

Verhuizing baan (160 km) 

Onderwerp van Monika

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Monika
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monika
    Re: Verhuizing baan (160 km)
    quote:
    Dit schreef Jos
    Meeverhuizen? Wordt door je werkgever daar ook aan bijgedragen indien je aangeeft dat te willen?

    Ik vrees dat je uitkeringstechnisch gezien niet in de positie bent om 'afstand' te doen van deze straks verhuisde werkgever. En in deze tijd wat anders te vinden in Friesland tegen hetzelfde inkomen als wat je nu bent gewend, lijkt mij een vrijwel onmogelijke opgave. Leeftijd gaat ook meespelen denk ik. Je bent natuurlijk niet echt oud, maar voor de arbeidsmarkt zit je al een behoorlijk eindje in de verkeerde hoek.



    Meeverhuizen is eerst geen optie, zie mijn reactie op Vogeltje.


    En mijn salaris valt mee hoor Jos...met 32u zit ik net iets boven bijstandsniveau. Wel ben ik nu gewend om 40 uur te werken en dat geeft meer lucht.
    Maar idd, de lonen zijn hier niet echt jofel.
  2. Monika
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monika

    quote:
    Dit schreef Leonard
    Is thuiswerken een optie?
    De ene week twee dagen en de andere week drie dagen?
    Dan blijft je totale reistijd binnen het voor jou acceptabele?

    Groet Leonard


    Dat weet ik nu nog niet. Hangt er ook vanaf hoe ze de reistijd gaan indelen en waar ze mij evt indelen. Mocht ik weer in de waakdienst komen, dat kan thuis.
    Vaak is het het eerste jaar 50-100% reistijd = werktijd. Laptop mee in de trein, doe ik nu ook. Dat is een redelijke optie voor een jaar.

    Ik zit nu gemiddeld 1 dag per week in Amsterdam of Amersfoort voor procesmatige issues.
  3. Monika
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monika
    Re: Verhuizing baan (160 km)
    quote:
    Dit schreef Jos
    Nope, zeker is dat natuurlijk niet. Maar op je 47e werkloos raken in Friesland in een tijd als deze, maximaliseert het risico dat Monika tot haar pensioengerechtigde leeftijd naar de bijstand zal moeten tot buitengewoon grote hoogte. En als haar AOW dan straks gaat aanvangen, zal de aanvulling uit de bedrijfspensioenregeling door het op te lopen pensioengat definitief naar z'n mallemoer zijn. En die financi?le ellende zal dan duren tot het eind van haar leven.



    Nounou Jos, ook in Friesland is nog wel een baan te vinden hoor!
    En daarnaast...een reistijd van een uur vind ik nog wel te overzien, dus bijv Zwolle, Groningen of Alkmaar is ook een optie!


    En ik pas voor die financiele ellende die jij hier beschrijft! Smile
  4. Monika
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monika

    quote:
    Dit schreef josien1
    Monika is een vrouw in de ICT (als ik in haar profiel lees wat ze doet vermoed ik dat althans), een van de weinige. Dat maakt het wellicht iets gemakkelijker om toch aan de slag te komen. Toen ik 5 jaar geleden mijn baan kwijt raakte bij een reorganisatie heb ik 2 maal gesolliciteerd en ben bij beide aangenomen, deels ook omdat al mijn concurrenten mannen waren. In Friesland. Hoewel we wel in crisis zitten en het best moeilijker zal zijn dan een paar jaar geleden.

    Monika, bij de Veiligheidsregio (Leeuwarden) waren heel recent nog IT vacatures (ik weet niet of die inmiddels ingevuld zijn). En Tele2 vraagt ook mensen.


    Dankje Josien!

    Bij Tele2 heb ik een ingang. Standplaats zou dan Diemen worden, er zijn een paar leuke functies.
    De Veiligheidsregio zal ik zo eens gaan bekijken.
    Top!
  5. Monika
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monika

    quote:
    Dit schreef koen
    A) d'r mankeert niks aan amersfoort
    B) kpn werkt landelijk, meerendeel gebeurt 'op afstand' en storingen komen door het hele land voor

    Success met je keuze!


    Er mankeert idd niks aan Amersfoort, tis alleen net even te ver weg om er 5x per week naar toe te moeten Smile

    Je B snap ik niet helemaal, ja ik behandel storingen vanuit het hele land en bij het kopernetwerk gebeurt niet het merendeel op afstand...solderen of doggen van kruisdraden is wat lastig als je ze niet in je handen hebt Smile
    Een 900"kabel (1800 verbindingen) die kapot is door bijv graafwerkzaamheden kun je niet op afstand repareren.
    (ik ben geen monteur hoor!)
  6. Monika
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monika

    quote:
    Dit schreef Mikky



    Verhuizing en het ontstaan van een langere reistijd daardoor is een wijziging in je arbeidsvoorwaarden. Het is geen wijziging die hij niet kan doorzetten (sommige arbeidsvoorwaarden zijn een stuk lastiger of niet eenzijdig te wijzigen), maar wel 1 waarvoor op basis van goed werknemerschap en jurisprudentie, de werknemer positief moet reageren op een redelijk voorstel van de werkgever om de negatieve consequenties van een dergelijke wijziging op te vangen.

    De vraag is dus; wat is het 'redelijke' voorstel wat hier gedaan is waarop de werknemer geacht wordt te reageren? Welke redelijke faciliteiten zijn je geboden om dit op te vangen, waardoor van jou verwacht kan worden dat je hier positief op reageert?

    Deze mededeling volstaat niet.. vakbonden betrokken en/ of met individuen overeengekomen?? (OR kan dit niet regelen, want het gaat over arbeidsvoorwaarden en daartoe strekt de bevoegdheid van de OR niet)



    Tnx voor je input Mikky! Smile

    Er is nog veel te weinig bekend over hoe en wat, wie en wanneer.
    Wij zijn met 50 collega's en ik verwacht dat ze ongeveer de helft willen meenemen (we zijn bezig om eea te automatiseren en een aantal andere processen te optimaliseren).
    Daarnaast, 40 van de 50 zijn AP-ers (Payroll), waarvan ongeveer 20 een zgn C-contract hebben.
  7. Monika
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monika
    Re: Verhuizing baan (160 km)
    quote:
    Dit schreef Monika



    Zucht...ik ben dol op mijn werk, maar ga toch actief op zoek naar wat anders, maar wat....pffff...



    Ik merk dat het me nu ook wel een drive geeft, ik was net weer begonnen met Prince2 (projectmanagement) dus ben extra gemotiveerd om dit zo snel mogelijk af te ronden!

    Niet meer achterover leunen dus, maar uit de comfortstand.. Smile
  8. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Hoe kan je met 32 uur in de it net iets boven bijstandsniveau zitten?
  9. Monika
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monika

    quote:
    Dit schreef wendy72
    Hoe kan je met 32 uur in de it net iets boven bijstandsniveau zitten?


    Het gemiddelde ligt hier rond de 11 euro bruto. Mensen die net binnenkomen hier krijgen 9,53 bruto per uur.
  10. quote:
    Dit schreef wendy72
    Hoe kan je met 32 uur in de it net iets boven bijstandsniveau zitten?


    Omdat het idee dat alle ITers grootverdieners zijn een fabeltje is..
  11. Monika
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monika

    quote:
    Dit schreef Wiebeline


    Omdat het idee dat alle ITers grootverdieners zijn een fabeltje is..


    Precies!

    En de afdeling waar ik werk is wel technisch, maar niet helemaal ICT.
  12. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Die 11 euro krijg ik ook als produktiemedewerker voor het inpakken van medischmateriaal en daarvoor hoef ik alleen maar tot 10 te kunnen tellen.
Terug naar de lijst